Voor Espritfreak en Inge

Haihai,

Gister bij de vk geweest. Ze heeft de uitgerekende datum nav de laatste echo wel aangepast, aangezien mijn cyclus zo onregelmatig was geweest en de datum laatste menstruatie teruggeteld was van de test, heeft ze de datum gesteld op 1-2. Ik ben dus nu 15wkn3dgn. Heb ook een verwijzing meegekregen voor de echo, ga zo ook hiervoor een afspraak maken.

Nou ik ga er weer eens vandoor, tot gauw!

Groetjessssssssssssssssss

Hey,

das zeker wel fijn, heb je nog eerder je 20 weken echo haha.

Vanochtend de babykleertjes uitgezocht, dacht ga even kijken wat er nog is en wat echt voor jongens is enzo, maar alles is eigenlijk neutraal, dus heb al erg veel kleertjes.

Ik heb volgende week weer een echo en als de gyn dan ook zegt dat het een meisje is, ga ik misschien nog wat meiden dingen erbij kopen. Nu denk ik steeds eerst zien en dan geloven dat het echt een meisje is haha.

Deze zwangerschap is ook heel anders:
- veel misselijker
- kindje heeft echt een duidelijk ritme
- jongetjes lagen altijd met de voetjes omhoog onder mijn rechter ribben en deze uk ligt steeds in stuit
- ik zie er veel beter uit dan bij de jongetjes

dus wat dat betreft zou het idd wel moeten kloppen dat het een meisje is. De zwangerschappen van de boys leken erg op elkaar.

Zou wel grappig zijn zeg jullie na twee meiden een jongen en wij na twee jongens een meid.

Ik heb nog 2,5 week vakantie, maar moet al wel eerder beginnen hoor want heb veel werk liggen. Ik begin nu maar vast in huis dingen te doen want als ik straks echt een dikke buik heb en ook nog moet werken zal ik wel weinig energie over hebben.
Natuurlijk hebben we al veel dingen maar moet ook nog een hoop geregeld worden, geboortekaartjes, nieuwe maxicosi onderstel, commode, inrichting bedje en commode, evt. extra thuiszorg enz. enz.

Dus ga nu even wat doen haha.

groetjes

Hai,

Volgens mij heb ik echt last van zwangerschapsdementie, ik was in de veronderstelling dat ik al gereageerd had en zat te wachten op een berichtje van jou. En nu kom ik er dus achter dat ik dus niet gereageerd had, onze oudste zou zeggen: lekker handig!  
Ben jij inmiddels al bij de gyn geweest? Ik heb een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo en die staat dus nu gepland op 24-9, kon niet eerder, maar ik ben dan dus 21,5 week. Ik vind het wel een beetje laat, aangezien wij ook in die periode de pretecho wilden laten maken.
Nou hier is deze week de school weer begonnen en nu moeten we weer in het ritme zien te komen. Valt me wel tegen, ik kon de dinsdag en de woensdagochtend het nog rustig aan doen, maar ja nu is 't dus ook op deze dagen vroeg opstaan. Voor jou is de vakantie ook bijna ten einde, maar ja ook jouw verlof is al in zicht. Hoeveel weken moet jij nog werken na de vakantie en neem jij 16 weken verlof, of knoop je er nog verlof achteraan. Ik heb onze uk opgegeven voor de crèche en als gewenste ingangsdatum 19 mei aangegeven. Dan heb ik na m'n verlof nog een kleine maand vakantie/onbetaald verlof, vind ik ook wel lekker moet ik zeggen.
Moet jij overigens die spulletjes aanschaffen (commode/maxicosi e.d.) omdat jij ze niet meer hebt, of zijn ze aan vervanging toe? Wij hoeven voor de baby eigenlijk geen grote dingen meer aan te schaffen, alleen beddegoed als 't een jongetje is, want 't is hier alleen maar roze beddegoed, en natuurlijk kleertjes. Maar ja, wie weet is 't wel weer een meisje.
Nou verder nog een drukke week voor de boeg. Vanaaf nog verjaardag, daar heb ik dus totaal geen zin in. Vrijdagavond uit eten met collega's en partners van m'n man en zaterdagavond feest. Je snapt al wel dat ik de nodige slaap tekort kom!

Nou ik ga de babyfoon richting de buurtjes brengen en zo vertrekken richting de verjaardag.

Doegie en tot gauw!

Hoihoi,

nou heb ik ook behoorlijk last van hoor, dementie haha. Wordt af en toe echt gek van mezelf.
Jeetje ja, is lastig he als je weer vanalles "moet".   Ik zie daar ook altijd erg tegenop. Als alles eenmaal een paar weekjes draait valt het meestal wel meer mee.
En dat slaap tekort, doe maar lekker rustig aan hoor. Ik probeer het ook voor hoever het kan, want merk nu af en toe dat het al best heftig is met die buik en de boys. Slaap ook erg slecht, dat helpt ook niet erg om fit te zijn. Ik heb gelukkig deze en volgende week nog vakantie ookal heb ik veel werk liggen aan voorbereiding.
Maar wat jammer dat je 20 weken echo pas zo laat kan.
Ik ben vandaag weer op controle geweest. Alles prima. Bloeddruk prima en een groei echo gehad. De echo gaf aan dat het kindje 27,2 weken is en het is 27,1 week, dus beter kan niet. Ook is het kindje prima op gewicht (tussen de 1100 en 1200 gram ongeveer) en loopt het dus helemaal op schema.
Ook de gyneacoloog weet bijna zeker dat het een meisje is, dus na de echo samen met mijn moeder heerlijk gaan shoppen. Ook op kleertjes.com erg veel leuke dingen in de aanbieding.

Wat lekker dat je nog langer verlof neemt na je betaalde verlof. In het onderwijs werkt dit een beetje anders. Ik werk wel elke week een dagdeel minder, als ouderschapsverlof. Ik denk dat ik dat straks ook blijf doen. Na de vakantie moet ik nog 6 weken werken, dan herfstvakantie en dan aansluitend 4 weken verlof voor de uitgerekende datum. Maar de baby komt iig een week eerder dus dan ben ik 4 weken thuis en heb er nog 12.

De spulletjes die we nog moeten hebben zijn idd een commode. Bij de jongste heb ik hem nog en die van de oudste heb ik vorig jaar weg gedaan. Eeen maxi cosi hebben we wel, maar geen onderstel waar die op kan en dat gesleep met een maxi cosi vond ik de vorige keer al een gedoe en nu elke dag naar school echt te zwaar.
Verder idd kleertjes en hebbedingetjes.
Kreeg vandaag mijn kraampakket, heb extra thuiszorg aangevraagd. Dit weekend de commode dus komt wel wat actie in. Krijg nu ook echt zin om alles te doen. (lees: iedereen moet in actie komen van mij haha). Oja ook de proefdruk van het kaartje ontvangen, erg leuk maar erg duur.

Groetjes

Hai,

Fijn zeg dat de kleine meid goed op schema loopt zeg! Het komt nu wel dichterbij zeg, je hebt je kraampakket al ontvangen, is wel erg vroeg. Mijn zorgverzekeraar gaf aan dat ik deze tussen de 32e en 34e week tegemoet kon zien. Bij onze jongste was er wat verkeerd gegaan en kreeg ik hem pas met bijna 37 weken! Dus ditmaal hang ik wel wat eerder aan de telefoon!

Hoezo komt de baby een week eerder? Krijg je een geplande keizersnee dan?

Nou gisteravond de verjaardag overleeft, maar heb vandaag dus wel wat bandenpijn gehad, waarschijnlijk toch een beetje (veel) slaaptekort. Nog 2 avonden/nachten te gaan! Het feest dat wij zaterdagavond hebben is hier niet in de buurt en ik hoorde al dat het feest door zal gaan tot een uurtje of 3! Nou wij zijn niet tot het laatst van de partij hoor, dat heb ik mijn man en zijn collega en diens vrouw die met ons meerijden wel te kennen gegeven. Een uurtje of 1/2 1 of 1 vind ik echt een mooie tijd, we moeten nl. ook nog een 1/2 uur terugrijden.

Ik stop er maar eens mee, morgen is het weer vroeg dag (5.30 uur) dus ga nog ff relaxen!

Doeiiiiiiii!

Hoihoi

Jeetje zeg, druk schema hebben jullie op het moment. Hier valt het mee. Morgen gaat mijn vriend een extra dienst draaien dus nog geen weekend, maarja hij moet wel wil hij straks vrij zijn na de bevalling.

Gisteren een commode op de kop getikt via marktplaats. Nu helemaal afschuren en dan oud roze met bordeau rode bloemenmotief ofzo maken. Duurt nog ff voordat hij staat dus haha.

Vanochtend bloeduitslag gehad en blijkt dat mijn suiker redelijk hoog is. De dietiste was er vandaag niet, dus wachten tot maandag en dan misschien een dieet. Dit weekend iig geen suiker en dat is erg moeilijk voor mij. Blijft zo niet erg veel over om te eten of drinken. Mag bijvoorbeeld geen vruchtensap, fris, zoet broodbeleg enz. Naja maandag even afwachten misschien valt het mee. Mijn suiker was niet echt te hoog, maar wel op de grens en dat in combi met een groot vorig kind die ook een te laag bloedsuiker had na de geboorte toch iets om extra op gecontroleerd te worden.

Ga nu ff rustig zitten, kindjes liggen er net in.

groetjes

Hai,

Goh das minder van jouw suiker zeg, had je dat tijdens de vorige zwangerschappen ook? Ik moest bij onze jongste ook  een keer  3x op een dag bloedprikken, omdat m'n suiker wat verhoogd was. Achteraf bleek dat ik tijdens onze vakantie gewoon iets teveel pasta/jam/snoep/ijs had gegeten en dat hierdoor m'n suiker gelukkig tijdelijk verhoogd was (ik had direct bij thuiskomst bloed laten prikken). Ben benieuwd wat de dietiste zegt morgen.

Nu dus ook nog ad klus met de commode, is toch ook wel erg leuk werk hè, vooral omdat je nu toch weet dat 't een meisje is, hoef je 't niet zo neutraal te houden. Over drie weekjes wordt bij ons de muurschildering al geplaatst, eind september zijn de bedden van de meiden als 't goed is binnen en dan is 't alweer bijna herfstvakantie en dan gaan de dames op 1 kamer, ben benieuwd!

Nou wij hebben de drukke dagen weer overleefd, ben vandaag niet vooruit te branden, maar ja, ik weet waar 't van komt. Vannacht was 't 2.15 uur toen we in bed lagen en om 8 uur was 't alweer dag, want de kids waren wakker. Ga dus vanmiddag maar ff liggen, lijkt me wel verstandig.

Nou geniet nog ff van het weekend!

Groetjes!!

Hallo Espiritfreak,

Ik heb een poosje even niet meegelezen op deze site en kon ons draadje helaas niet meer vinden laatst. Hoe gaat het met jou? Nog van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Wanneer ben jij uitgerekend?
Hier gaat het nu goed. De eerste drie maanden waren echt rot, steeds bloedverlies en was erg bang dat het mis zou gaan. Het gaat nu na 4 mnd gelukkig hartstikke goed. Bloedverlies is nu al ruim 6 weken weggebleven. De 20 weken echo was ook helemaal goed. Dus ik ben nu van plan echt te gaan genieten. We weten het geslacht van ons kindje ook al, de anderen keren niet. Echt leuk om nu van te voren een keer iets te kunnen kopen!
Gaat alles met jouw zwangerschap ook goed? Heb je al een voorgevoel over het geslacht?
Lijkt me leuk om weer wat van jou te horen,
groeten van melanie

Terug
Bovenaan