Voor het eerst Clomid

Rosie, wat naar zeg, dus als ik het goed begrijp kreeg je pas weer na 4 maanden je eerste menstruatie na je miskraam? Altijd zo geweest of alleen nu na de miskraam? Ik zit zelf namelijk middenin een miskraam.

Gefeliciteerd Ruby, wat fijn!
@ gebruiker10082842, wat naar dat je een miskraam hebt. Ik werd in april zwanger en toen ik dacht dat ik 9 weken zwanger was bleek het niet goed te zijn. Het was toen juni en ik heb in juli weer primolut geslikt om de menstruatie op te wekken. Alles bij elkaar heeft er bij mij 3 maanden gezeten tussen de cyclus van de zwangerschap en deze cyclus. Heel veel sterkte!

Hey meiden!
Ruby gefeliciteerd meid! 
Ik heb toevallig vandaag gebeld naar de poli, ze hebben een zomerstop hadden ze wel even mogen vertellen en er staat een wachtlijst dus nu gewoon geen behandeling geen ongesteldheid helemaal niks. Wat voel ik me kut zeg (sorry) ook heb ik denk ik een schimmelinfectie iemand hier ervaring mee?
Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn zus zwanger is, ongepland maar wel welkom wst was dat even een domper. Omdat ze pas geleden nog zei dat ze geen kinderen gingen nemen.
Ik heb er nog niet met mijn partner over gesproken, het is net wst jullie zeiden mannen kunnen het ook niet altijd begrijpen. En mijn partner heeft een bepaalde vorm van autisme hij heeft vrijwel geen inlevingsvermogen. 
Hoe is het met jullie? 
X deborah

Hey Debbie,
Een zomerstop... Ik hoorde het laatste ook al van iemand die in een traject zit, maar ik vind het heel vreemd. Hoe lang duurt zo'n zomerstop? Kunnen ze ook geen primolut voorschrijven nu?
Lijkt me ook heel moeilijk voor je dat je partner niet zo'n groot inlevingsvermorgen heeft. Zoals jij ook al zegt, kunnen mannen het uberhaupt al minder goed begrijpen, dat herken ik wel. Ik bespreek het dan ook liever met vriendinnen die ook zwanger willen worden, dan begrijp je elkaar volkomen :)
Met mij gaat het gelukkig beter, tijd helpt wel! Ik zit nu weer op het bekende wachtbankje, dus ik ben extra blij dat ik volgende week op vakantie ga.
Groetjes, Rosie

Goedemiddag dames,

Al even niks laten horen van mijn kant maar erg druk geweest hier!
@Myrage  Na de Ovitrelle krijg je binnen 36 tot 48 uur je eisprong. Wat een spannend nieuws, altijd lastig zo'n licht streepje maar ik hoor ook altijd een streepje is een streepje! Heb je uiteindelijk nog veel testen gedaan? En al een afspraak gemaakt voor een echo?
@Yoaja Ze hebben bij mij 1 keer de 50 en 100mg geprobeerd waar ik geen eisprong bij kreeg maar omdat ze wel vonden dat de follikels mooi groeiden mocht ik de clomid op 100mg houden en dan in combinatie met de ovitrelle voor de eisprong. Ben je inmiddels al begonnen aan de 100mg? En heb je bijwerkingen of valt het mee? Binnenkort ook al een follikelmeting? Zal voor je duimen dat deze dosering aanslaat!
@Saravw jeetje dat is niet niks even zo'n cyste, kan me voorstellen dat dat echt wel een domper is. Maar wel heel fijn dat de gyn er zo goed naar heeft gekeken en overlegd en dat je door mocht gaan. Slim om de Pregnyl ook mee te nemen zodat je gyn het meteen kon zetten, fijn dat je follikel toch goed was gegroeid. Snap dat je misschien denkt dat het nu toch niet lukt deze ronde door die cyste maar ik denk dat als je echt maar een hele kleine kans had hierdoor dat de gyn je niet door had laten prikken! Wanneer is nu je NOD?
@Rosiee Wat naar zeg allemaal, snap heel goed dat dit een moeilijke periode is geweest en dat je dan niet op dit soort sites wil zitten. Fijn dat jullie er nu weer tegenaan kunnen wel! Wanneer  is je NOD nu?
@ GxG Goed dat je het de afgelopen tijd hebt kunnen laten rusten is altijd makkelijker gezegd dan gedaan vind ik. Nu er weer tegenaan dus!
@xrubyx Gefeliciteerd! Die eerste weken zijn ook zo spannend. Heb je de eerste echo al ingepland? En voor nu fijn toch nog geen kwaaltjes, hopelijk blijft 't een beetje zo :) Maar kan me bijna voorstellen dat je ze misschien een beetje zou willen om er wat meer een gevoel bij te krijgen dat je echt zwanger bent!
@Debjee Wat stom zeg zo'n zomerstop! En dit is ook nooit gemeld aan je? Vind het erg vreemd en kan me voorstellen ook heel frustrerend als je gewoon verder wilt gaan. Er is nu dus helemaal niks mogelijk ook niet medicatie voor opwekken van menstruatie oid? En wat heftig voor jou van je zus kan ik me voorstellen. Lijkt me ook zo moeilijk dat je enerzijds toch blij 'moet' zijn voor je zus anderzijds dat je zelf bezig bent en dat niet echt opschiet op dit moment... Hou je taai!

Hier erg druk en hectisch geweest en op 31 juli ovitrelle gespoten toen er een follikel van 18mm zat. Vreemd genoeg helemaal geen bijwerkingen van de Ovitrelle deze keer terwijl ik de vorige keren echt last had van mijn borsten. Had dus ook al helemaal in mijn hoofd dat dit niks zou worden en dat ik waarschijnlijk ook hormonen moest gaan spuiten maar toch kon ik het niet laten om te testen. Hiermee moest ik wel uitkijken omdat ovitrelle tot 10 dagen na het spuiten kan zorgen voor een positieve zwangerschapstest. 12 dagen na ovitrelle toch een test gedaan en toen ineens een heel licht streepje kon mijn ogen niet geloven. Ik testte ook redelijk vroeg op 10DPO omdat ik dus door de ovitrelle precies weet wanneer mijn eisprong is geweest. Vanochtend nog een test gedaan en weer een wat donkerder streepje dus ik zit echt nu zo van zou het echt zo zijn? Ik test morgen nog een keer met kruidvat en woensdag dan clearblue (dan zit ik op 13dpo) en als het dan nog steeds positief is het ziekenhuis bellen. Moet wel zeggen dat ik nu al een dag of 5 ook hele dag door misselijk ben en niet goed weet wat ik wil eten... Kan het nog steeds niet geloven, maar het kan bijna niet anders dan dat ik zwanger ben.

Voor alle dames op het wachtbankje ik duim voor jullie!!
Liefs

Hoi hoi,
Graag zou ik mee schrijven met dit topic.
Sinds aug 2016 gestopt met de pil. Zeer onregmatige cyclus en besloten na een jaar na de HA te gaan. We zijn toen doorverwezen na het ZH. Geen Pcos geconstateerd maar kon toch geen eisprong van mezelf krijgen. Begonnen met clomid 50 sloeg niet aan daarna met 100 begonnen. Dit sloeg aan. Voor 6 maanden medicijnen meegekregen en probeer het thuis zelf maar. Na 6 maanden terug helaas nog niet zwanger. Besloten over te stappen op puregon i c.m pregnyl dit omdat ik heel erg last had van de bijwerkingen van de clomid. Nu ronde 2 ingegaan met de spuiten en woensdag FM in het ZH dus weer even spannend allemaal. Ik heb vorige maand ook een HSG onderzoek gehad en deze was goed geen verstoppingen. We gaan maar weer door maar af en toe zakt toch echt de moed in mijn schoenen. 
Ik hoop dat ik veel steun kan vinden op dit forum omdat mijn vriendinnen kinderen hebben kan ik hier niet met hun over praten.
Sorry voor het lange verhaal.
Groetjes

Goedemorgen!
Wat goed dat dit forum nog steeds actief is en dames ervaringen kunnen delen. Maar jullie geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld. Ik blijf voor jullie duimen!
Gisterochtend een goede echo gehad met een kloppend hartje. Nu hopen dat het blijft hangen.
Hierbij nog een aantal tips die mij hebben geholpen in dit traject:
- Wanneer je veel bijwerkingen hebt bij Clomid, vragen naar een alternatief. Bij mij werkte Tamoxifen heel goed, maar er zijn ook andere mogelijkheden.
- Koolhydraatarm eten, heeft bij mij in combinatie met teunisbloemolie gezorgd dat ik twee keer in de eerste ronde zwanger ben geworden.
- Afleiding zoeken! Hoe lastig het ook is, om er niet steeds mee bezig te zijn.
- Maak afspraken met je partner. Geef bijvoorbeeld aan dat de "klusweek" er weer aan komt en dat het handig is om twee of drie keer te klussen. Zodat hij zich daar op kan voorbereiden.
Succes ladies!!!! Ik blijf duimen voor jullie en hoop op gezonde zwnagerschappen bij jullie.

Gr Amber

Terug
Bovenaan