Voor het eerst Clomid

Als aanvulling op eerdere bericht, ook de bijsluiter gaf iets anders aan. Gewoon de ziekenhuisapotheek gebeld voor de second opinion, die geven net als de bijsluiter aan vanaf dag 14. Lessons learned voor vandaag is dus altijd zelf goed op blijven letten wat ze je vertellen, je eigen gevoel volgen en bij twijfel opnieuw informeren. Meisje bij de poli vandaag zat er dus behoorlijk naast! 

He meiden,
@deborah, ik kan me het zo goed voorstellen dat je gefrustreerd bent, ik merk aan mezelf dat ik ook liever geen zwangere vrouwen wil zien omdat ik er dan elke keer aan herinnerd wordt dat het bij mij nog steeds niet gelukt is en ik me afvraag of dit nog wel gaat gebeuren. Weet je al wanneer je langs mag komen?
@adbd welkom op het forum en succes de komende tijd!
@marie ik heb nooit dupaston gebruikt dus zou het echt niet weten maar begrijp dat je het antwoordt al weet, echt vreemd zeg dat ze zomaar wat tegen je zeggen!
Ik ben zondag weer ongesteld geworden en vandaag langs gynaecoloog om te kijken of cyste er nog zat. En ja hoor dat rot ding zat er nog, was zelfs nog groter geworden. Deze ronde moet ik zeg maar rust houden en mag ik geen puregon gaan spuiten. Dan moet ik afwachten of ik over 4 weken ongesteld ben geworden uit mezelf, nou dat verwacht ik niet en anders weer terug komen, kijken of de cyste er nog zit, zo niet mag ik met primolut beginnen om menstruatie op te wekken maar als ik dat rond die periode ga doen dan vallen mijn vruchtbare dagen precies in de vakantie dus waarschijnlijk ga ik wel 2 maanden verliezen hierdoor. Echt weer zo balen, soms verlies ik wel eens alle hoop en vraag ik me af waarom het ons niet gegund is ? Mocht de cyste niet weg zijn over 4 wekennis de kans aanwezig dat ze het operatief gaan weg halen, zit ik totaal niet op te wachten, weer een hele lange tijd afwachten dus.... 
Sorry voor mijn klagen maar ben ff somber op dit moment.
Succes verder iedereen!
Liefs Sara

@sara: ik begrijp zo hoe je je voelt, zo waardeloos om maanden te ‘verliezen’. Als je al zo lang bezig hebt is het ook iedere maand die extra optelt bij de maanden dat je al bezig bent en lijkt het eindeloos lang te duren. Ik vind het ook heel moeilijk om te horen dat mensen in mijn omgeving zwanger raken (na korte periode proberen) terwijl het bij jezelf maar niet op wil schieten. En dan moet je ook nog blij zijn voor de ander, wat je ook wel echt wil zijn maar wat zo moeilijk is. Het is niet leuk om te zeggen, maar ik hoop ook echt geen andere vriendinnen te hebben die nog zwanger zijn voor ik dat straks wel ben. Heb er al zoveel zien komen nadat wij al tijden bezig waren, de eerste die vlak na ons startte is al bevallen van een kind wat nu al een paar maanden is... zo oneerlijk soms. 
En dan heb jij nog die cyste erbij ook, dat is helemaal pure pech zeg, ook dat ‘ie groter is geworden. Hopelijk slinkt het en is een operatie niet nodig. Lijkt af en toe wel de wet van Murphy, als je eenmaal in het fertiliteitstraject zit dat dan ook gelijk de hele emmer ellende meekomt. Sterkte!

Ik ben er een hele tijd uit geweest (reis in juli, even 'pauze' nemen van de stress die we opbouwden door de teleurstelling dat het niet lukte, gynaecoloog die zelf op vakantie was, ...) maar ik heb jullie berichtjes bijgelezen. 

Proficiat aan degenen die intussen zwanger zijn! 

Veel sterkte aan degenen die intussen teleurstellingen of verlies moe(s)ten verwerken!

Ik had een reactie gekregen met 100 mg Clomid (2 folikels meteen, met spuitje dan eisprong moeten opwekken) nadat 50 mg geen enkele reactie bleek te geven.  Omdat we op resi vertrokken waardoor ik niet op controle kon bij de dokter (echo op dag 12) zei de dokter me dat ik best even zou afwachten. Zeker geen 100 mg innemen (kans op meerlingen, risico's) maar dat ik eventueel wel de 50 mg kon proberen. Dat laatste dan toch gedaan ('Je weet maar nooit' dacht ik). Op reis dan toch m'n menstruatie gekregen (de 50 mg had wel gewerkt maar geen bevruchting dus ...). Omdat de dokter zelf op vakantie was kon ik geen nieuwe ronde starten dus ik was ervan overtuigd dat het nu gewoon niets zou zijn. 

Ik ben vorige week eindelijk naar de gynaecoloog geraakt en bij de echo bleek dat ik tóch een rijp wordende follikel bleek te hebben. Zelfs zonder de Clomid (ik met verstomming geslagen natuurlijk, ik had tussen het stoppen van de pil en Clomid geen menstruatie meer gehad). Meteen erna bloedtest laten afnemen en daaruit bleek dat de ovulatie voor zondag zou zijn (als alles normaal verliep). Wel een cyclus die meer dan 2 weken langer duurt dan normaal ...

Nu moet ik dus 2 weken afwachten wat het zal geven.  Spannend! En het is zooo moeilijk om niet te veel bezig te zijn met dit alles nu we weer uit vakantie zijn. Stress kan niet goed zijn en het doet de relatie ook geen deugd maar het is zo lastig. 

Ook hier weer eens een berichtje na lange tijd stilte van mijn kant. Ik heb wel alles meegelezen maar had door de emoties enzo even niet de behoefte om te reageren. 
Wat veel zwangeren ondertussen, gefeliciteerd allemaal! En de rest inderdaad sterkte en veel geluk met de rest van het traject. Mag het maar snel lukken bij oms allemaal :)
@sara wauw, wat een pech. Ik snap je teleurstelling heel goed. Hou vol meid! 
Bij mij ook veel gebeurd. Ik heb twee rondes clomid 50 gehad wat goed werkte, eisprong gehad maar bij beide rondes werd ik op 4dpo al ongesteld. Na overleg met de gyn ben ik daarna overgegaan op gonal-f injecties in combinatie met ovitrelle. Dat vond ik een hele grote stap emotioneel gezien. Vond het ook erg eng om zelf te prikken. Maar nu ik bezig ben kan ik alleen maar zeggen dat het me zoooooo meevalt. Prikken gaat goed en ook psychisch voel ik me veel beter. Ik sta er ook positiever in nu. Heel fijn. 
Ik ben gestart op 50 eenheden. Dat deed te weinig eerste ronde, dus op dag 11 geloof ik opgehoogd naar 75. Toen had ik op dag 18 6 eitjes die aan het rijpen waren dus moest ik niks doen en wachten op ongesteldheid en tot eitjes weer klein zouden zijn. Vanmorgen weer voor echo geweest en vanmorgen gestart met 62,5. Hopelijk is dat de goede dosis dan. Afwachten maar weer. Volgende week woensdag weer echo op dag 10. 
Groetjes! 

He Meiden,
@marie klopt idd, dat lijkt soms wel zo ja! We moeten er gewoon proberen van uit te gaan dat het ons ook binnekort een keer gegund is!
@Ieev, fijn dat je weer terug bent op het forum maar heel begrijpelijk dat je even afstand hebt genomen! Wat een goed nieuws zeg dat er zonder clomid toch een eitje is gegroeid! Het zou toch echt super zijn als je op deze manier zwanger zou worden!
@Imor, voor jou het zelfde, fijn dat je weer terug bent op het forum, ik probeer ook iets meer afstand te houden nu van het forum. Eerst keek ik altijd elke dag maar nu ik weer zo lang moet wachten probeer ik wat minder vaak te kijken omdat ik er anders veel te veel mee bezig ben. Overigens vind ik het wel nog steeds heel fijn om de verhalen en ervaringen met elkaar te delen! Zoals je misschien wel gelezen hebt ben ik ook overgegaan op injecties maar dan met puregon (zal wel het zelfde zijn, alleen een andere naam). Ik vind het zo knap dat jij jezelf kan prikken!! Is mij nog niet gelukt de afgelopen 2 rondes, mijn man heeft het gedaan. Hopelijk heb je nu de goede dosis te pakken, succes!
Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt voor een acupunctuur behandeling. Op internet heb ik hier veel goede ervaringen over gelezen, dat het zou helpen bij het zwanger worden. Ook zou het helpen om meer los te kunnen laten en de stress die je van dit proses krijgt te verlagen. Ik heb dit nog nooit gedaan dus ben erg benieuwd! Jammer genoeg kan ik pas over een maand terecht omdat de acupuncturist het zo druk heeft, maar goed dat is dan wel een goed teken denk ik! Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Fijn weekend alvast voor iedereen!
Liefs Sara

Hey meiden, 
Ik heb nog geen bericht van de fertiliteits poli helaas ? 
Ik heb me ingeschreven voor een onderzoek in het EMC naar pcos dat lijdt me ook weer even af ? 
sara ik ben erg benieuwd hoe het gaat bij acupunctuur ik ben zelf gestart met zo weinig mogelijk koolhydraten eten had ergens gelezen dat dat ook goed schijnt te zijn bij pcos. 
Succes dames die op het wachtbank zitten ?
X Deborah

Hallo Dames, 
ik ben even afwezig geweest even lekker van mn vakantie genoten.. mezelf weer bij gelezen! 
Voor diegene die zwanger zijn gefeliciteerd!! En de rest veel sterkte en positiviteit gewenst
Ik mijn vakantie weer met Provera begonnen vervolgens 100 Mg clomid. Vandaag weer controle gehad ze raden me af gemeenschap te hebben omdat er nu 4/5 eitjes al iets vergroot zijn.. vandaag was ook de laatste dag voor hun vakantie maar gelukkig mag ik woensdag toch nog even terug komen voor een echo om te kijken hopelijk dat er 1 of 2 doorgroeien. Iemand dit ook meegemaakt? 

Terug
Bovenaan