Voor het eerst Clomid

@ Debjee: ah balen die zomerstops overal he....:( Hoelang zijn ze dicht? Ik hoop dat je snel weer mag beginnen! En altijd zuur, die ongeplande zwangerschappen....@ Ruby: gefeliciteerd!@SASLS: Jaaaa! Wat een goed nieuws!
Uit ervaring kan ik inmiddels zeggen: een streepje is een streepje. Na 5 testen kon ik het nog steeds niet geloven, alsof het niet over mij ging. Toen de ClearBlue met indicator toonde: zwanger, dacht ik; oke dit gaat wel over mij! ;) Het is nog heel pril, en het kan alle kanten opgaan, maar voor nu ben ik even dolgelukkig. Ovewr 2 weken de eerste echo. Ik duim voor jou dat het goed gaat!! Succes voor degen op het wachtbankje! :)Liefs, Myra 

He meiden!
@deborah een zomerstop daat heb iknog nooit van gehoord!! Belachelijk, dat kan toch niet! Kan je niet gewoon bij de huisarts primolut ophalen, bij mijn huisarts kan dit gewoon, zeker als je uitlegd moet dat toch wel kunnen? Ik snap je frustratie en dan ook je zus nog zwanger die eigenlijk geen kinderen wilde, jeetje het zit je echt niet mee zeg! Misschien toch proberen met je vriend of misschien je ouders hier over te praten, dit lucht misschien wel op. Het is in dit geval heel moeilijk maar probeer positief te blijven, knuffel van mij!
@ rosie fijn dat het weer beter met je gaat, hoe lang moet jij nog wachten?
@sasls wat geweldig, gefeliciteerd!! Althans ik ga er maar vanuit dat je zwanger bent, kan toch bijna niet anders! Laat je nog ff weten of de test vandaag ook positief was?!
@daydreamerr welkom op het forum! Wat fijn om te lezen dat er nu nog iemand is die bezig is met puregon en pregnyl, net als ik! Ook zit ik in ronde 2. Hoe is de meting vandaag geweest? Hsg onderzoek heb ik niet gehad, is dit dat ze kijken of de eileiders niet verstopt zitten? Volgens de gyneacoloog was dit onderzoek bij mij niet nodig omdat ik al een keer zwanger ben geweest in november, wat helaas een miskraam werd. Dat de moed soms in je schoen zakt, heb ik ook, het lijkt soms ook wel of iedereen om je heen zwanger wordt, behalve ik zelf, maar ja dat gevoel kent iedereen hier goed op het forum. We moeten proberen positief te blijven, het gaat ons ook gewoon lukken!
@amber wat fijn dat alles goed is en een kloppend hartje te zien was, wat bijzonder zeg, iets om nooit meer te vergeten om voor het eerst jullie kindje te zien!
Wanneer mijn nod is weet ik niet precies, vorige keer was het ook veel eerder dan ik dacht dus hou volgend weekend maar aan, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn dan ga ik een test doen....
Succes weer iedereen!
X Sara

Hey meiden :
@Sara ach dankjewel meid, het is inderdaad wel veel om te verwerken. Maar dat zal wel goed komen.
Ik ben na mijn laatste behandeling clomid nog steeds niet ongesteld geworden, wat heb ik een buikkrampen zeg pff. Ik zit nu op dag 52. Morgen toch nog maar even bellen, dit lijkt me ook niet goed met endo en pcos. 
Gefeliciteerd voor de zwangere dames, geeft toch altijd moed!
Sara ik ben erg benieuwd hoe jou cyclus loopt, aangezien ik het zelfde proces in ga in de toekomst. 
Daydreamer welkom! ik ben ook benieuwd naar jou ervaringen.
X Deborah

Hoi meiden!
@deborah het is voor mij ook nog maar de 2e ronde injecties dus ben ook nog niet zo lang bezig maar ik kan even een toelichting geven. Op dag 3 begin je met prikken (puregon), op dag 10 heb je de eerste echo en kijken ze of de dosis die je geïnjecteerd goed is of dat ze dit moeten bijstellen. Je moet door blijven gaan met prikken en echo's totdat je een eitje hebt dat 18 a 19 mm is, dan krijg je een pregnyl, om je eitje te laten springen, in die periode natuurlijk klussen en dan weer afwachten.... Dat ben ik nu aan het doen, volgend weekend hoop ik te kunnen testen maar ik heb zo mijn twijfels ivm de cyste die ik nu ook heb, maar hoe dichter je bij je nod komt, hoe meer hoop je toch wel weer krijgt, we gaan het zien...
Fijn weekend allemaal!
Liefs Sara

@deborah wat ik me net nog afvroeg, hoe kan het dat je al zo lang door loopt en nu al op dag 52 zit? Moest je wachten van de gyneacoloog totdat je van zelf ongesteld zou worden? Heb je al contact opgenomen?
Liefs sara

Hey sara : 
Ik vind ze op het moment ook een beetje lax. Ik heb nog niet gebeld als het goed is. Is de zomerstop vanaf aankomende week voorbij en dan worden alle vragenlijsten ingevoerd en wordt je opgeroepen. Maar ze zeiden al ja mw voor u zijn al wel andere u staat op een wachtlijst.  
Ik voel me zo machteloos. Thuis discussie over gemeenschap en dan op een verjaardag van m'n zus gaat het grotesdeel over de aankomende baby. En het gekke is dat ik me zo stoor aan verschillende factoren ik denk alleen maar in m'n hoofd wees blij dat je een kindje heb ga er anders mee om!! 
Sorry beetje gefrusteerd ? 
Als het goed is zat je op de wachtbank toch? 

Hoi Allemaal,
Zojuist een account aangemaakt om met jullie mee te kunnen praten en ervaringen uit te wisselen. Ook wij gaan starten met clomid. Ik zal even kort (voor zover mogelijk) ons verhaal vertellen.
Jan'17 gestopt met de pil, tot op heden niet ongesteld geworden. Okt'17 huisarts bezocht, deze wilde mij alleen een provera kuur voorschrijven, immers het grootste gedeelte van de vrouwen zou hierop moeten reageren en was dan zo zwanger. Aangezien ik eerst uit wilde sluiten of er iets mis was voordat ik zomaar pillen ging slikken, heeft de huisarts besloten niets te doen en me ook nog niet door te verwijzen. Mrt'18 heb ik bij de huisarts doorgedramd om een doorverwijzing, deze uiteindelijk gekregen en heel wat afspraken later zijn we erachter dat mijn man vruchtbaar is en dat bij mij alles goed werkt, alleen springt er geen eitje. De oorzaak daarvan is onduidelijk. Het ziekenhuis heeft besloten me nogmaals te behandelen met provera, waarna ze willen starten met clomid. Ze hebben alleen geen idee of het gaat werken, aangezien ze de oorzaak niet kunnen vinden. Kortom het is voor een ieder onduidelijk of dit gaat aanslaan.
Graag lees ik met jullie mee. Mogelijk herkennen anderen zich in mijn verhaal en hebben we tips voor elkaar.

@Ruby / @Amber / @Myrage: Wat een goed nieuws voor jullie, gefeliciteerd!!
@ADBD: welkom!
@SASL: heb je inmiddels positief getest?
Vraagje aan dames die eerder Duphaston of een andere menstruatieopwekker hebben gebruikt, op welke cyclusdag mocht je beginnen met dat te slikken voordat je weer aan de Clomid kon? Ik ben vandaag, precies 6 weken na curretage, weer uit mezelf ongesteld geworden, zonder gebruik van Duphaston. Dit had ik overigens wel voorgeschreven gekregen om eventueel te kunnen gebruiken als ik niet na 6 weken ongesteld zou zijn, maar nu dus niet nodig. De 6 weken wachten was om de baarmoeder voldoende tijd te geven te herstellen.
Deze ronde mag ik helaas niet starten met Clomid, omdat ik op vakantie ben tijdens de controledagen (echo's). Nu wil ik natuurlijk wel na de vakantie weer zsm over op Clomid, maar geeft het meisje wat ik bij de poli aan de lijn had aan dat je Duphaston pas vanaf dag 28 van deze cyclus mag slikken (zit nu op dag 1). Dat is vreemd, want de vorige keer mocht ik Dupaston al in de tweede helft cyclus starten en ben ik begonnen op dag 19. Aangezien ze ook werd ingewerkt heb ik er niet echt een lekker gevoel bij, de informatie die ik vandaag en eerder heb gekregen spreekt elkaar ook tegen. Ga in ieder geval morgen terug bellen in de hoop een ander aan de lijn te krijgen, maar ben benieuwd op welke dag jullie mochten starten met medicatie om menstruatie op te wekken?

Terug
Bovenaan