Voor het eerst Clomid

Hey meiden 
@Sara het gekke is dus dat op internet één week wachttijd staat. Ik heb nog clomid in huis liggen, maar de laatste keer werkte dat dus niet. Ik zit bij de fertiliteits poli in het Albert Schweitzer ziekenhuis. Op dit moment ben ik dus aan het wachten op een intake voor de injecties. 
Het onderzoek was inderdaad erg interssant, over ongeveer 6 weken krijg ik de uitslag. 
IK HEB VOOR IEDEREEN DIE HIER INTERESSE IN HEEFT EEN FACEBOOKPAGINA AANGEMAAKT : DEZE IS BESLOTEN EN DUS NIET ZICHTBAAR VOOR ANDERE GEBRUIKERS. 
NAAM : PCOS OUDERS VAN NU.
x Deborah

dit is het onderzoek :

Gezocht: vrouwen met PCOS voor onderzoek naar seksueel functioneren
Op de afdeling Voortplantingsgeneeskunde van het Erasmus MC loopt een onderzoek naar seksueel functioneren van vrouwen met Polycysteus Ovarium Syndroom (PCOS).

We weten dat bij vrouwen met PCOS seks niet altijd goed gaat. Verschillende seksuele problemen zijn bekend (bijvoorbeeld: minder opwinding, orgasmeproblemen en minder tevredenheid). We weten nog niet zo goed waar deze problemen mee te maken hebben. En we weten ook nog niet zo goed hoe we deze problemen op kunnen lossen.
Door dit onderzoek willen we meer te weten komen over het seksleven van vrouwen met PCOS. Ook willen we meer weten over seksuele problemen bij vrouwen met PCOS. Tot slot willen we te weten komen waar de seksuele problemen mee te maken hebben. Dan kunnen we er iets aan doen of ze misschien voorkomen.
Voor dit onderzoek zoeken we vrouwen met PCOS, zodat we hen kunnen vergelijken met vrouwen zonder PCOS.
Het onderzoek bestaat uit verschillende onderdelen: het bepalen van hormonen, het invullen van vragenlijsten en het meten van seksuele opwinding en vaginale doorbloeding in een laboratorium.
Het onderzoek wordt in samenwerking met de afdelingen seksuologie van het LUMC en het AMC uitgevoerd.
Inclusiecriteria:
o Stabiele heteroseksuele relatie van minstens 6 maandeno Diagnose van PCOSo Geen andere medische of psychologische klachteno Leeftijd 18-40
Exclusiecriteria:
o Psychiatrische stoorniso Zwangerschapo Geven van borstvoedingo Overige gezondheidsfactoren worden tijdens een telefonische screening gecheckto Gebruik van het hormoonspiraal, implanon (staafje) of de prikpil
Periode onderzoek:Dit onderzoek loopt tot eind 2018.
Deelname aan het onderzoek duurt ongeveer 3 uur. Dit bestaat uit:
1. Consult + bloedafname in Erasmus MC te Rotterdam (ca. 45 min); = COLA screening, afhankelijk van uw situatie hoeft deze mogelijk niet herhaald te worden2. Psychofysiologisch onderzoek in LUMC te Leiden (max 1,5 uur);3. Online vragenlijst, thuis in te vullen (ca. 45 min).
Vergoeding:€ 60 + reiskosten (max. € 40).
Bij interesse kunt u contact opnemen met de onderzoeker:Mw drs. Hester Pastoor, psychotherapeut-seksuoloog NVVS via h.pastoor@erasmusmc.nl
Je krijgt dan uitgebreidere informatie toegestuurd en er wordt een afspraak gemaakt voor een telefonische screening.

Hallo iedereen
Na 1 ronde Clomid (50 mg) had ik geen resultaat, na de tweede (100 mg) had ik wel een (grote) reactie van meteen twee rijpe follikels, daarna weer 50 mg gedaan (ik was op reis en risico op meerling moest voorkomen worden) maar weer ongesteld geworden toen. Ik moest nog een afspraak maken met de arts om opnieuw op te starten na de reis en bij die afspraak bleek ik toch een rijpe follikel te hebben. Die was raak blijkbaar. :)
We zijn vorig jaar 4 september gestopt met de pil. Op maandag 3 september dit jaar positieve zwangerschapstest! 
Ik heb niets bijzonders gedaan. De dokter zei me de vorige afspraak dat het goed kan dat m'n lichaam een 'zetje' nodig had om zelf op gang te komen. Misschien was het ook omdat we op reis zijn geweest en ik m'n gedachten wat heb kunnen verzetten. 
Ik heb op 3 oktober een eerste echo. Nog even dus. Ik ben wel angstig elke keer als ik naar toilet moet (''t gaat toch niet mis lopen?', denk ik dan) 

Gefeliciteerd IEEV!! Wsuw, wat super zeg ook zonder clomid. 
Ik dacht dat er iets mis was met het topic omdat ik geen reacties meer kon zien haha. Maar het was dus gewion stil. Een andere manier van communiceren zou ik ook handiger vinden en zou ik actiever zijn. Ik merk dat op mijn telefoon het lastig is om alles bij te houden qua reageren. De facebookpagina kan ik niet vinden :(
Ik zit via een ander forum ook in een groepje met de app line. Is net als whatsapp maar dan zonder je nummer aan iedereen te moeten geven. Dat is misschien ook een idee? 
Ik ben vanmorgen weer voor echo geweest. Nog niks te zien van groei helaas. Ik zat tot nu toe op 62,5 met gonal f maar moet nu toch weer ophogen naar 75. Dat vind ik w spannend want vorige ronde had ik met 75 ineens zes eitjes :(. Maar er zit geen stapje zeg maar tussen 62,5 en 75. Dus zit niks anders op. Maandag weer echo. 
Groetjes imor

Hallo,
wij gaan 10 sept terug naar fertiliteitsarts. 
Zouden we zelf durven vragen om al met clomid te mogen starten?? We zijn al een jaar aan het proberen en al sinds mei bij een fertiliteitsarts...
Wat denken jullie?

Imor oh wat gek.  
Dit is de link : ik heb er nog niet veel aan gedaan hoor.
https://m.facebook.com/groups/259289181391278/
Sté je kan je het altijd proberen waarschijnlijk zal je dan wel eerst promelut krijgen voor je menstruatie
IEEV maakt niet uit in ieder geval super !!

Terug
Bovenaan