Voor het eerst Clomid

Getest,maar negatief... wel nog altijd niet ongesteld.... ?! Vreemd en erg nerveus word ik ervan! Blijft dus nog even spannend......

Dankjulliewel!! Voelt nog heel onwerkelijk! Heb zelfs een extra test gekocht die ik vrijdag ga doen... Met zo weinig symptomen, voel ik me helemaal niet zwanger haha.
@Kvp, ik ga voor je duimen! Hopelijk toch goed nieuws mbt eisprong, anders krijg je misschien dosis verhoging? 
@RVis, ik heb wel eens gelezen dat het zomaar een week kan duren voor je positief test, maar hang hier aub niet je hoop aan op hoor, voor het zelfde geld ben je ‘gewoon’ laat :(.
Ik ga hard voor jullie duimen!!!!

Vandaag gebeld door de gyn, bloed van vorige week laat zien dat er geen eisprong is geweest. Ik krijg nu primolut voor onttrekkingsbloeding en gaan dan gelijk door met 100 mg clomid. We hoeven nog steeds geen echo's te laten maoen, enkel bloed prikken op dag 21.

Iemand ervaring met primolut? Bijwerkingen?

Hallo allemaal!!
Fijn om hier mee te lezen.. ook ik ga voor de eerste keer starten met Clomid nadat bij mij ook het PCOS syndroom is vastgesteld. Ik moet eerst beginnen met medroxyprogesteron, dit is een kuur van 10 dagen. Daarna moet binnen enkele dagen mijn cyclus beginnen en begin ik op dag 3 met de clomid. Op dag 22 moet ik dan bloedprikken. Verder geen echo’s? Dat vind ik een beetje gek, want lees veel dat ze verschillende echo’s krijgen om te kijken of het eitje is gegroeid. Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik zit ook pas sinds 4 weken in de onderzoeken en gisteren de definitieve diagnose gehad. Ik vind het best heftig allemaal. Merk dat ik er veel mee bezig. Hoe gaan jullie hiermee om? Met de stress wat het met zich meebrengt en het afreageren op de mensen die dichtbij staan?
Fijn om dingen met elkaar te delen.

Hallo lieve meiden,
ik heb zojuist een account aangemaakt omdat ik aanstaande dinsdag de eerste afspraak heb bij de gynaecoloog samen mer mijn partner
6 maanden geleden heb ik de diagnose PCOS gekregen, ik ben na het stoppen met de pil niet meer ongesteld geworden (1,5 jaar lang) en kreeg voor het “opschonen” primolut voorgeschreven...
Nu lees ik dat primolut ook wordt voorgeschreven om de menstruatie op te wekken zodat je daarna kan starten met Clomid. Ben dus heel benieuwd of ik daar dinsdag ook meteen mee kan beginnen... hoe is dat bij jullie gegaan na de eerste afspraak? En is er iemand die ook in het begin stadium zit? Vind het wel heel spannend allemaal hoor maar ga er positief in :)
Alvast bedankt!! 

Hoi JuliaTo,

welkom!
ik heb ook PCOS en zit nu in de 2e ronde met clomid. ik had een cyclus tussen de 2 en 5 maanden. ik werd destijds op het goede moment ongesteld dus kon gelijk beginnen met clomid 50 mg. dit deed niks, dus kreeg daarna primolut. dit slikte ik 7 dagen en werd 2 dagen na de laatste tablet ongesteld. deze ronde dus opgehoogd naar 100 mg. qua bijwerkingen van clomid lees ik heel verschillende verhalen. ik heb zelf heeeeeeeel erg last van opvliegers! ik slaap ook wat slechter en hoofdpijn gevoelig. deze ronde merk ik ook wel wat stemmingswisselingen. het is voor het goeie doel en als je dat er tegenover zet vallen de bijwerkingen wel mee :).

succes!

Hoi Kvp!

leuk dat je gereageerd hebt :) balen dat de eerste ronde niet gelukt is maar misschien deze ronde meer kans! Ik zal voor je duimen.. welke dag van je cyclus zit je nu?
Ik ben zo benieuwd wat ze morgen gaan zeggen, hopelijk meteen starten met primolut en clomid.. lijkt me wel maar ik moet nog even afwachten! Gelukkig morgen ochtend om 08:30 meteen een afspraak.
Wel fijn om ervaringen te delen met elkaar :)

Ik zit nu op dag 8 dus ik moet nog even.

is je partner ook al getest? bij ons deden ze dat al vóór de eerste afspraak.

hopelijk kan je gelijk starten inderdaad! ik vond dat ook het meeste spannend want je wil zo graag dat alles wat sneller gaat. maar helaas bepaalt je lijf hoe alles zal gaan lopen. probeer het in ieder geval gewoon over je heen te laten komen en positief te benaderen. 8 op de 10 vrouwen krijgen met clomid een eisprong heb ik ergens gelezen en daarvan wordt 50% zwanger :)

laat je weten hoe het is gegaan?

Terug
Bovenaan