Voor het eerst Clomid

Goedemorgen meiden,
@deborah ik kan wel gaan bellen maar gynaecoloog had gezegd dat ovulatietesten niets toevoegen maar ik dacht laat ik het toch eens proberen om meer duidelijkheid te krijgen wanneer ik mij eisprong heb. 
@julia wat onzettend balen zeg, idd gelijk aan de bel trekken en beginnen met primolut, je hebt nu al tijd genoeg verloren. Ze zullen het waarschijnlijk wel gaan verhogen naar 100mg want de 50mg werkt bij jou niet! Goed idee om de testen maar niet meer te gebruiken, ik had gehoopt op meer duidelijkheid maar hier wordt ik juist alleen maar onzekerder van! Succes met de nieuwe ronde!
Succes voor iedereen!
X sara

@sara: bij mij ook positieve ovulatietesten terwijl bloedtesten van dezelfde maand negatief uitwezen (@julia:had jij dat nou ook?), dus mijn vertrouwen in die testen is ook niet groot. Ik was er daardoor ook veel te veel mee bezig. Zou je er dus niet op vastpinnen, zeker niet als je een ook depri van wordt. Zelf testen op vruchtbaar slijm dan misschien beter.
@julia: jeetje wat een lengte. Kan me voorstellen dat dat je enorm frustreert. De arts vertelde mij maandag dat Clomid ook de cyclus weer reguleert naar normale lengte. Dus misschien omdat deze dosis al te laag voor je was en niet aansloeg, bereik je dit effect wel met een hogere dosis. Zou er gewoon zelf om vragen. En als ze niet meteen naar 100 willen is er misschien nog een middenweg van 75mg te bespreken? 

Hier even een update; ik start morgen (weer) met primolut 7 dagen lang. Daarna dag 3 starten met clomid 100mg geduurde 5 dagen...
deze ronde weer alleen doen want in de week dat ik een controle hoor te krijgen (week voor mijn vakantie) hadden ze geen plek meer..... dus ja, dan weer zonder controles proberen.. ene kant wel eng, want dalijk slaat het ineens mega goed aan en heb in dalijk meerdere eitjes, andere kant wel fijn want kan ik het deze ronde echt 100% los proberen te laten... de ovulatie testen heb ik inmiddels al weggegooid dus dat zorgt al voor meer rust... en natuurlijk 2 weken vakantie met manlief ik het vooruitzicht :)
@sara ik zou ook stoppen met ovulatie testen als je merkt dat je erg nog meer onzeker van wordt....  
liefs Julia

Ook ik zou die ovutesten lekker laten liggen. Geeft je veel onzekerheid en ze zijn duur. Althans ik had cb en die waren prijzig. Probeer te klussen om de dag of 2 dagen van dag 12 tot dag 19/ 20. Dan moet het wel goed zitten. Succes!!

Nou meiden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, vandaag dag 20 en een positieve ovulatie test! Snap er helemaal niets meer van, vruchtbaar slijm is al minder aan het worden en dan nu als nog op dag 20, toevallig ook de laatste test die ik in huis had. Het veemde is wel dat mijn vorige cyclussen 28 a 30 dagen duuderde dus als dit nou weer zo zou zijn is de periode na de eisprong wel erg kort. De vorige cyclussen waren wij al gestopt met klussen rond dag 20 dus als ik toen ook pas mijn eisprong heb gehad betekend dit dat het zaad van mijn man al dood was voordat ik een eisprong had. Heel gek allemaal, zeker omdat ik bij de vorige 3 cyclussen op dag 14 al eiblaasjes had van rond de 20, de gyneacoloog zei toen dat ze elk moment konden springen. Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? We moeten er dus toch nog even een keer tegen aan denk ik! ?
@julia fijn dat je mag gaan verhogen naar 100mg, wel gek trouwens dat ze geen plek voor je hadden! Hier moeten ze toch gewoon tijd voor maken! Maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen meid!
Fijne avond!
Liefs sara

Hi Sara,
nou dat is toch goed voor je gemoedstoestand toch?! Gewoon nog een paar klusdagen eraan vast plakken! Geniet ervan! 
Ik heb wel gehoord dat het goed mogelijk is dat een week na de eisprong al een menstratie kan optreden dus ik sta er niet van te kijken.. 
spannend tijd voor je, ik hoop zo op goed nieuws voor jou!! 
Anders vraagje, slikken jullie clomid sochtends of savonds?? Ik heb eigenlijk geen idee wanneer het “moet” of wat het beste is eigenlijk...
X Julia 

Ik slikte altijd savonds. Kreeg die tip van de arts omdat het dan zijn werk doet als je slaapt en de bijwerkingen mimimaal kunnen blijven. Ik heb daar vooral de 1ste 6 a 7 mnd profijt van gehad.

@ julia dat is zeker! Gister avond nog een keer geklust en nu vind ik het wel mooi geweest ?, afwachten de komende 1-2 weken.... nu achteraf gezien ben ik toch wel blij dat ik de ovulatietesten heb gebruikt, anders had ik nooit geweten dat mijn eisprong zo laat pas is. Ik slik de clomid alijd 's avonds vlak voor het eten (dit staat bij mij ook in de gebruiksaanwijzing dat het voor de maaltijd moet). Ook doe het 's avonds om dezelfde reden als stefanie.
Succes weer allemaal en geniet van een zonnig weekend!
X Sara

Terug
Bovenaan