Voor het eerst Clomid

Hoi lieve meiden!
@amber, super goed nieuws weer zeg!! Gefeliciteerd meis!! Wordt blij van al die positieve verhalen dat geeft hoop :)
@debje, dus toch je menstruatie doorgekomen op dag 35? Nouja wel heel jammer andere kant fijn dat er iedergeval IETS is gebeurd... op naar de volgende ronde, ik ga voor je duimen!! 
@sara, volgens mij is de eisprong tussen dag 12 en 19 dus nog even volhouden met testen.. zelf heb ik altijd getest rond 20:00 of 21:00 savonds en steeds wel positief getest als ik het “gevoel” had.. gewoon Kruidvat en action merk en werken beide prima voor mij en zijn niet zo duur.. 
@mare, succes morgen!
@stefanie, ook veel succes morgen geniet ervan!! Heel spannend denk ik, hou je ons op de hoogte?
zelf inmiddels dag 32 en geen menstruatie, wel nog steeds krampen (tot vervelend toe soms!) en ongi gevoel.. borsten voelen beetje beurs aan maar nog niet storend.. vandaag ook echt veel afscheiding, echt heel dik zeg maar? Anders dan normaal.. herkent iemand dit? 
Durf er zelf niet meer echt op te hopen hoor door de negatieve bloedtest op dag 28 en negatieve zwangerschapstest op dag 28.. maar goed, ik hou jullie uiteraard op de hoogte als ik woensdag ip dag 35 getest heb!

Hi,
Om even op je vraag terug te komen Sara. Tamoxifen werkt voornamelijk goed voor de groei van je baarmoederslijm. Iets waar Clomid minder goed in is. Maar Clomid werkt weer goed voor het stimuleren van de eisprong.
Ik reageerde emotioneel op Clomid en mijn baarmoederslijm was dun. Dus ik heb gevraagd naar alternatieven. Die zijn er zeker, alleen is van Clomid het meeste bekend en van de andere medicijnen zijn minder onderzoeksresultaten bekend. Bij mij wilde ze graag een HCG (baasmoederfoto), maar daar zat ik niet zo op te wachten. In mijn ziekenhuis gaan ze gewoon het standaard lijstje af, maar er zijn veel andere opties als je er maar naar vraagt!
Was een goede leer voor mij dat ik leading bleef in de stappen die werden gezet in het ziekenhuis. In plaats van het standaard programma te volgen. Ik hoop dat jullie ook naar je gevoel blijven luisteren en zelf de touwtjes in handen blijven houden. Want zo blijft het zware, emotionele proces een beetje dragelijk. 
Succes ladies!! Ik zal zeker jullie verhalen blijven lezen.

Gr Amber

@deborah dit meen je niet, had echt gedacht dat het bij jou raak zou zijn. Ongesteld geworden op dag 35 dat is wel laat zeg. Vind het heel erg rot voor je! Hoé ben je er zelf onder?
@julia jij zit ook al op dag 32, hoop blijven houden, je weet natuurlijk maar nooit, blijft toch spannend, sterkte met wachten!
@amber dank je voor de uitleg, mijn baarmoederslijm is goed dus dit zal voor mij dan niet werken, en bedankt voor de tip om vooral ook zelf het initiatief te nemen ipv afwachten wat ze in het ziekenhuis adviseren. Geniet van je zwangerschap!
X sara

Hey Sara,
Vandaag voel ik me wel een beetje down, omdat het inderdaad al dag 35 was en ik het eigenlijk toch stiekem ook al hoopte.  Ik ga dit zeker meenemen naar de volgende echo en vragen of ik dus altijd zo'n lange cylcus kan verwachten.
Misschien was ik wel zwanger en is het niet blijven plakken maar dat zullen we dus niet weten. 
Julia succes !! 
Dag lieve dames ! X 

Hoi meiden,
hoe gaat het met iedereen? En hoe waren de echo’s van de zwangere onder ons? ?hoop dat alles goed was iedergeval!
@sara, hoe gaat het bij jou? 
@debje, snap zo goed dat het een domper is! Andere kant wel fijn dat je een cyclus hebt.. nieuwe ronde nieuwe kansen! Wanneer heb je weer een afspraak in het ziekenhuis?
hier nog steeds niets te bekennen kwa menstruatie.... ben bang dat ik gewoon weer gewoon eisprong heb gehad en net weer op dat punt ben blijven hangen voordat “hij” springt, day verklaart wel de positieve ovulatietest.. maar houd in dat clomid 50mg niet zijn werk heeft gedaan toch? Ben benieuwd wat ze nu woensdag adviseren.. sowieso weer 7 dagen primolut.. ben je weer een week verder tot je kan beginnen met ronde 2 (duurt echt lang op deze manier maar goed...)
Ik heb ook zoiets kom maar op.. nieuwe ronde nieuwe kansen! :) gelukkig over 5 weken lekker op vakantie! Iets anders om naar uit te kijken!
liefs Julia

Hallo dames,
@deborah, mijn man is heel lief voor me, zonder hem zou ik er niet positief doorheen gaan. Hij houd me echt staande. Ik had de vorige x ook dat me menstruatie toch nog op dag 35 was doorgezet. Deze x is het op dag 31. Ik snap hoe je je voelt, ik was zaterdag ook down. Heel rot! :(
@marie, heb idd binnen de aangegeven tijd gekeken. Denk dat het niet is blijven hangen ofzo, aan de hoeveelheid en pijn van mijn menstruatie. Hoe is je follikeltest gegaan vandaag?
@stefanie, hoe was je echo vandaag!!
@amber, wauw meid! Gefeliciteerd!
@sara, heb je inmiddels al een positieve ovulatietest?
@julia, ik had een dag of 2 dik slijm voor mijn menstruatie begon..
Ik begin vandaag aan de 3e ronde Clomid met 50mg.. ik mag tot 6x alleen proberen, daarna een gesprek. Het voelt wel eenzaam als ik er zo over na denk.
Liefs, Ruby

Hoi dames,
@deborah wat kan ik me dat goed voorstellen zeg, je krijgt toch elke dag meer hoop. Ben blij dat ik dat nog nooit heb gehad, bij mij is mijn menstruatie rond dag 28-30 sinds ik clomid slik. Sterkte deborah!
@julia je zou idd zeggen dat de clomid dan niet zijn werk heeft gedaan. Mijn gynaecoloog zei dat als je rond dag 30 ongesteld wordt dat de clomid goed zijn werk doet maar zodra dit veranderd moet ik aan bel trekken en zal de dosis verhoogd gaan worden. Heerlijk vooruitzicht zo'n vakantie, en nu de volgende ronde er gewoon weer voor gaan!
@ruby wat fijn dat je man zo lief voor je is! Succes deze nieuwe ronde!
Hoe is de echo gegaan bij de zwangere dames? Ben zo benieuwd, ben voor jullie aan het duimen op goed nieuws!
Ik zit nu op dag 18 en hoop toch vanavond een positieve test te hebben, maar goed we zien het wel...
Liefs sara

@Amber: gefeliciteerd! 
@stefanie: goede echo gehad?
@sara: succes met testen vanavond!
@ruby: succes ook weer met de ronde waar je vandaag mee start. Het is inderdaad wel eenzaam dit proces ja. Gelukkig is dit forum er! En heb je steun aan je partner. 
Hier vandaag op dag 10 de follikeltest gedaan. Er zijn nu 3 eitjes, de grootste is 14mm. Moet nu overmorgen weer om te kijken of het er niet meer zijn geworden (*fingers crossed*), want meer dan drie is niet de bedoeling en dan raden ze het klussen af. Ook overwegen ze om eventueel volgende maand de dosis Clomid al te verlagen naar 25mg, gezien huidige grootte en aantal. Nu dus afwachten voor woensdag. 
Marie 

Terug
Bovenaan