Voor het eerst Clomid

Hallo dames, weer even rustig aan gedaan. Vandaag mijn laatste Clomid dag voor deze ronde. Heb sinds ik Clomid gebruik altijd net na me menstruatie veel witte vloed.. hebben jullie dit ook? Ik neem de Clomid ook ‘s avonds en heb geen bijwerkingen van deze keer. Heb wel meer energie ?, maar dat kan ook komen doordat het zonnetje schijnt buiten!
Ik heb mijn ovulatie wel altijd kunnen vinden met de ovulatietesten, mijn bloedwaarden op progesteron bevestigden het dan ook.
@sara, wat fijn dat je je ovulatie hebt gevonden! Wel een lange cyclus zo, ik had met mijn 1e ronde mijn ovulatie op dag 18 en mijn 2e ronde op dag 15. Dus het gaat de goede kant op.
Liefs Ruby

Hey meiden!
Vandaag voor mijn laatste tabletten clomid. Ik neem deze ook s'avonds in. 
Afspraak gemaakt voor echo, door m'n werk kan ik niet eerder dan dag 16 langs komen. Nu vrij verbod gekregen vanaf 10 mei wat was ik kwaad zeg. En dan nog luchtig doen ja der zijn meer klantjes? Uhh ja maar ik wil dit wel heel graag. 
Maar goed lekker genieten van het weer meiden!
Ruby wij lopen weer bijna gelijk op ? 
Succes meiden met het klussen en het afwachten. 
Liefs Deborah

Goedemiddag meiden,
@Ruby ik heb zelf geen last van een witte afscheiding. Fijn dat je meer energie hebt! Is idd laat maar weet ook niet hoe dat bij de vorige 3 rondes was. Wel elke keer rond dag 28-30 ongesteld geworden, dus ben benieuwd hoe het deze ronde gaat lopen en hoop natuurlijk niet ongesteld te worden maar mocht het niet gelukt zijn dan hopelijk maar zo snel mogelijk, afwachten. Succes alvast in je vruchtbare periode!
@deborah dat meen je niet! Echt belachelijk, straks is je eisprong al geweest. Bij mijn ziekenhuis doen ze er alles aan om je nog ergens tussen te plannen als het druk is. Ik snap je frustratie heel goed! Misschien vragen als er iemand tussen uit valt of ze je dan willen bellen. Overigens bepaal je uiteindelijk zeg of je wel of niet vrijd naturlijk...
Fijn zondag verder!
X sara

@deborah: dat is inderdaad knap waardeloos zeg! Raar dat ze er geen tijd voor maken. Bij mij werd er iemand gewoon op een extra dag ingepland om de rondes te doen toen het te druk was. Zou inderdaad vragen of je tussendoor mag als er een gaatje is. Maar is het verbod nu omdat je teveel eitjes hebt? (Ik zag het zo snel niet staan)
@Ruby: ja, misschien wel iets meer vloed dan anders ja, misschien een gevolg van de medicatie? 
Hier is het klussen inmiddels gestart, na drie echo’s een eitje over. Mocht het prikken op progesteron goed uitpakken (over een week) dan moet ik de eventuele volgende keren zelf zonder controle aan de slag. Blijf ik toch best wel een beetje spannend vinden met de kans op meerlingen. Had liever toch onder controle gebleven, maar kennelijk doen ze dat niet. Maar niet teveel bij stilstaan.
Ze gaven trouwens bij mij wel aan dat als je wel zwanger bent je een hele vroege echo mag laten maken, vroeger dan stellen via de normale weg. Dat is dan wel weer een leuk bijkomstig voordeel aan deze ellende! 
Succes komende week voor iedereen die nog aan het klussen is of in spanning zit!
Marie 

Goedemorgen lieve meiden,
@sara, spannend hoor komende weken voor jou!! Trek je het een beetje dat “wachten”??
@ruby, ik heb ook veel meer afscheiding door de medicijnen denk ik.. ook heel dik.... vervelend is dat hè? 
@deborah, ik snap je frustratie!! Ik heb deze ronde voor het eerst 100mg en ik zou de week voor vakantie op controle moeten komen maar ook daar is geen plek.. echter heb ik geen “vrij verbod” gehad?! Dus ik ga gewoon een poging wagen! Zo zie je maar weer dat elk ziekenhuis anders is..... want als je bij het zelfde ziekenhuis als mij had gezeten hadden ze het waarschijnlijk niet gegeven... dus ja, doe wat goed voelt?? Of heb je al eerder een echo gehad met “te veel” eitjes??
@marie, veel klus plezier!! Geniet ervan!
liefs Julia

Hey meiden!
Dit is m'n 2de ronde met 100 mg en de vorige keer had ik maar 1 eitje die goed was. 
Dus denk opzich dat het gewoon klussen wordt hoor. 
Helaas op het moment wat bijwerkingen van de clomid mijn stoelgang gaat ineens slechter en libido is verminderd. 
Marie ze hebben hier alleen s'ochtends tijd. En ik werk bijna altijd dagdiensten van 7 tot half 4 en kan niet zomaar even weg van de afdeling.
Fijne vakantie alvast Julia! 
X Deborah 

Oh in dat geval zou ik het er ook op wagen hoor en lekker gaan klussen! Ze zijn wel heel voorzichtig dan met hun advies :) vind dat zo suf hè dat er niet echt een richtlijn in is en iedere arts/ziekenhuis het weer anders doet.. 
weet niemand het van je werk? Dat zou wellicht wel wat meer ruimte geven om tussen door toch even langs het ziekenhuis te gaan voor controle :) 
en thanks Deborah! Is alleen pas over 3 weken, maar we zijn al aan het aftellen haha, zit nu nog aan de primolut.. morgen laatste dag dus verwacht dit weekend menstratie en dan begin volgende week starten met clomid 100mg , ben heel benieuwd.. hoop echt dat het dit keer wel aanslaat... vorige ronde zijn gewoon 55 dagen verspild ?
hoe gaat het verder met de rest??? En de zwangere onderons?
veel liefs Julia 

Hey julia er weten een paar collega's het maar ik ben dan zeker 1.5 uur van de afdeling af omdat ik met het openbaar moet reizen. En er moet altijd een gediplomeerde op de afdeling zijn. En op het moment is het gewoon niet mogelijk om weg te gaan. 
X Deborah

Terug
Bovenaan