Voor het eerst Clomid

Welkom Mary! Dat is ook al een hele tijd zeg dat jullie bezig zijn met zwanger worden. Ken je de hormoonfactor? Zo niet moet je daar maar eens via google op zoeken, toen ik dit las en bij mij pcos nog niet was vastgesteld vielen voor mij de puzzelstukjes wel op zijn plaats en wist ik dat ik pcos had, ook al zei de huisarts toen nog van niet. Pas maanden later ben ik naar het ziekenhuis gegaan en zagen ze het gelijk. Bij de hormoonfactor is voeding heel belangrijk maar ook stress, toen ik dat las wist ik gelijk waarom ik 4 maanden niet ongesteld was geworden, dit precies in de periode dat ik in de opstart fase van ons nieuwe bedrijf zat. Ook ben ik vanaf januari hormoonproef gaan eten, alleen in het weekend eet ik wel wat dingen die minder gezond zijn. Helaas heeft het mij nog niet geholpen om zwanger te worden maar slecht is het zeker niet!
@mary en ieev hoe oud zijn jullie als ik mag vragen? Ik ben 34 en voel helaas ook al een beetje de druk doordat de biologische klok wel doortikt. Vandaag ook helaas weer ongesteld geworden en dit al op dag 27 terwijl ik pas rond dag 21 mijn eisprong heb gehad, heel vreemd?!
Liefs Sara

@Mary: ook welkom! Lange tijd al aan het proberen zeg, hoop dat de Clomid gaat werken voor je en het nu toch snel mag lukken. 
@Sara: jeetje wat balen zeg. Je had natuurlijk al een beetje een voorgevoel dat er niets zou zijn, maar toch weer een enorme teleurstelling. 
Wat ik vooral heel lastig vind af en toe is wel of geen alcohol. Ik probeer het buiten de deur tot een minimum te beperken en zeker niet in de laatste twee weken van de cyclus, thuis drink ik al maanden niets meer. Heb het afgelopen jaar ook wel eens een paar maanden bewust helemaal niets gedronken, in de hoop dat dat zou helpen, maar ook dat is niet de sleutel tot succes.
Maar ik zit wel al een paar jaar in de fase dat er enorm op me ‘gelet’ wordt door mijn omgeving wanneer ik niks drink, er moet altijd wel door iemand een opmerking over gemaakt worden. Zeker omdat men mij kent als iemand die wel van een wijntje houdt. Als we het ooit zijn hoop ik wel dat het een verrassing is in plaats van dat mensen al lopen te gokken voor ik het zelf al zou weten (ik heb de vraag al zo vaak gekregen, tot weddenschappen aan toe). Buiten dat begint het na een jaar proberen behoorlijk pijnlijk te worden als er weer iemand (die zich van geen kwaad bewust is) een opmerking over plaatst. Wáren we het maar, *zucht*.
Ik vind het heel lastig hoe daar nu mee om te gaan. Inmiddels doe ik ook wel eens bestellen en dan glas half leeggieten op de grond, smoesjes over maagzuur, lijnen... etc. Maar kan niet eindeloos dezelfde excuses blijven herhalen. Ook merk ik dat ik sociale afspraken waarbij het de verwachting is dat iedereen gezellig een drankje doet inmiddels uit de weg ga. Heb in juni een tweedaagse bruiloft in België (incl twee dagen in hotel met alle gasten) en ik voel de stress alweer aankomen... net als voor het vrijgezellenfeest wat eraan voorafgaat. 
Van alle vriendinnen die ik heb die inmiddels zwanger of al moeder zijn, zegt bijna iedereen dat ze de eerste weken tot de eerste 1,5 maand nog wel gedronken hebben omdat ze nog niet wisten dat ze zwanger waren. De fertiliteitsarts heeft ernaar gevraagd, en aangegeven dat ik met mate wat drink, maar daar niets over gezegd. Hoe gaan jullie hier allemaal mee om? 
X Marie

@Sara: Nee, ken ik nog niet zal ik zeker doen! Bedankt voor de tip. De reden waarom ik 2 jaar heb gewacht is omdat ik  heel graag op een natuurlijke wijze mn hormonen te balanseren. Ik heb Mn menstruatiecyclus kunnen terugbrengen van 41 dagen naar 29 dagen. En ik ben 12 kilo afgevallen. Alleen voel ik nu toch de drang om medische hulp te krijgen omdat ik het gevoel heb alsof het anders nog jaren kan duren ( kan overigens met medicatie ook jaren duren) maar toch voelt het anders. Laat de leeftijd je vooral niet afschrikken want stress zorgt er juist voor dat je niet zwanger raakt! Ps ik ben dus 27.

@Marie: Bedankt! Jaaa cross fingers ben na eerste ronde 50 mg direct overgegaan naar 100 mg ben dus benieuwd of dit wel aanslaat! helaas kan ik je geen tips geven, daar ik niet drink. Maar hoelang ben je al bezig? Als ik eerlijk ben heeft het me wel goed gedaan nu ik geaccepteerd heb dat het me niet makkelijk vergaat en als mensen vragen geef ik dat gewoon aan. Echt een last vn me schouder!

@mary: een jaar, waarvan nu eerste maand met Clomid. Knap dat je trouwens via hormoonbalans je cyclus hebt weten te reguleren! 
Marie 

@SaraVW: Ik ben 27, bijna 28. Ik ben ergens wel blij dat ik nu (al) ben begonnen aangezien ik niet had zien aankomen dat ik niet snel zwanger zou raken. Mijn ouders hadden bv. geen problemen dus ik dacht dat het wel 'vanzelf' zou gaan ... Ik voel de biologische klok ook maar ik denk dat het inderdaad erg spannend aanvoelt als die klok steeds nadrukkelijker begint te tikken. 

@marie: Ik hoor het ook af en toe (denken jullie nog niet aan kinderen? wanneer zouden jullie ervoor beginnen gaan?) en dan is dat wel confronterend. Ik heb wel het 'geluk' dat ik sowieso al geen alcohol drink (niets principieels ofzo maar gewoon nooit behoefte toe gehad) en dat het totaal niet kan opvallen bij anderen dat ik wel/niet drink. 

@Marie! Hopelijk slaat het direct aan. Hoeveel mg heb jij gekregen? 
Ja dankjewel moet zeggen dat zodra ik slecht eet mn cyclus langer duurt. Dus vergt veel discipline ??? Ene maand beter dan de ander.
@ IEEV hier dacht ik ook dat het heel snel zou gaan helaas niet het geval. 

Zooo eventjes rustig geweest! Ik zat in mijn wachtweken. Heb lekker meegelezen, maar er gebeurde bij mij natuurlijk erg weinig! 
Maaaarrrr... vandaag (1 dag voor NOD) positief getest! Eerst met een “streepjestest” van sensitest. Het streepje verscheen meteen!!! Daarna een clear blue digitale test gedaan en die gaf aan: zwanger 1-2..
phoe wat is dit spannend, hopelijk blijft alles goed gaan ?
niet slecht denk ik dan: 2e ronde clomid 50 mg

Terug
Bovenaan