Voor het eerst Clomid

@JuliaTo: heel erg bedankt voor alle info! Ik hoop dat het aanslaat, dat het ten minste een 'eerste echte kans' is voor ons. Dat er altijd een grote kans is dat je niet een succesvolle bevruchting is, weten we maar het zou fijn zijn ook bevestiging te hebben dat er een kans is ^^

Ja snap hoe je je voelt hoor☺️ Mijn eerste ronde zat er vorige week op en was een dubbele domper.... Geen positieve test, geen eisprong gehad, dus clomid niet zijn werk gedaan... 55 dagen verspilt voor mijn gevoel (omdat ik 2x mijn menstratie moest opwekken is het zo kang)
maar al zou je na deze ronde binnen de 35 dagen ongesteld worden is al “fijn” dan weet je iedergeval dat clomid zijn werk heeft gedaan! Maar het aller liefste natuurlijk geen menstratie en straks een positieve test in je hand.. daar duimen we voor!!
Succes!

@kaatje: wat een mega goed nieuws, en dat inderdaad na 2 rondes! Gefeliciteerd! Hoe voel je je? Zou je zonder test aan je lichaam kunnen voelen dat je zwanger bent? En voelde einde cyclus anders dan andere keren? 
@ieev: ik had afgelopen maand dezelfde vragen, was/is ook mijn eerste poging met (nu in de wachtdagen tot einde cyclus). Wat Julia zegt is inderdaad al een goede uitleg. Bij mij gaven ze op dag 10 aan hoeveel eitjes ze zagen en dat ze me op dag 12 terug wilden zien, daarna wilden ze nog 1x zeker weten of we konden starten en moest ik op dag 14 terugkomen en gelijk die dag ook beginnen met klussen. Ze konden gezien de hoeveelheid eitjes op dag 10 en het ene grote overgebleven eitje op dag 14 aangeven dat de hoeveelheid van 50mg goed was aangeslagen. Als het tot volgende maanden komt dan moet ik 5 maanden zelf proberen zonder controles. Als het nergens tot leidt, dan moet ik in de 4e maand al een afspraak gaan plannen met de arts voor in maand 6, want vanaf de 6e maand moet ik dan een ander traject in met hormonen injecteren. Gelukkig is het nog niet zover en hoop dat dat traject me bespaard blijft. Het wijst zich dus redelijk vanzelf na je eerste afspraak in ziekenhuis, en je kunt inderdaad altijd de poli bellen. 
X Marie

@Marie en @JuliaTo: fijn van jullie steun en begrip. Ik moet op dag 12 op onderzoek (echo) dus ik neem aan dat we misschien best ook al de dagen ervoor al proberen? In het geval dat er inderdaad al een eitje klaar zit. 
Het wachten lijkt me niet erg fijn ... Hopelijk kan ik m'n gedachten dan wat verzetten! 

@ieev: zou nog niet proberen voor je een Go krijgt. Als de hoeveelheid Clomid te zwaar voor je is dan kan het dat je teveel eitjes aanmaakt en dat ze je bij 3 grote eitjes rond de ovulatie afraden te klussen, ivm de kans op meerlingen. Daarvoor zijn de controles o.a. ook. Drie eitjes op de eerdere dagen maakt overigens voor de testen nog niet uit, er hoort er eentje groter te worden rond de ovulatie die dan springt. Uiteraard aan jou de keuze, maar ik zou zeker de eerste keer in traject gewoon doen wat ze je aangeven. 

hey meiden!
Ik heb even alles terug gelezen, wat een verhalen zeg. Sorry als ik iemand vergeet. 
@Kaatje gefeliciteerd !! het is je gegund!! en wat heb je het op een leuke manier vertelt aan je mannetje!
@Julia ik zit vandaag op cyclus dag 13.  Dus heb nog wel even de tijd.   Is je menstruatie door de promelut goed doorgekomen? wanneer ben je gestart of wanneer start je met 100 mg clomid?
Verder gaat het wel goed hoor, heb nog steeds klachten van maagzuur huisarts denkt aan obstipatie.
Van de week zat is er wel even doorheen, het werd me allemaal even te veel. Gelukkig veel steun van partner.
@ Marie & @ IEEV  @ Mary-Jane welkom ! en succes met het starten met de clomid, zelf ervaar ik veel positiviteit uit het forum en lees graag iedereen zn verhalen. 
@IEEV : wanneer moet je voor de echo?  ik zou inderdaad ook even wachten op de echo, dit ivm het niet weten hoe je lichaam reageert op de clomid. 

x Deborah

Terug
Bovenaan