Voor het eerst Clomid

@Kaatjev: wauw gefeliciteeeerddddd inderdaad erg snel al de 2de ronde raak!
Het idee allllll maakt mij zo gellukkig wie weet lukt het bij ook bij de 2de ronde!
geniettttt ervan??

Dank je wel Mary Hope!
Ik vond het ook altijd fijn om die positieve verhalen te lezen. Dan voelt het niet zo onbereikbaar meer, want zo voelt het soms wel natuurlijk. 
Ik ga voor je duimen, dat ook jij snel een positieve test in handen hebt!! En dat natuurlijk ook voor alle anderen hier ? maar zoals je ziet is de kans er wel degelijk! 
Ik merk wel dat ik het nog heel spannend vindt en dat ik het nog niet lijk te beseffen. Heb ook buikpijn (soort spierpijn, zeurende pijn) en trekt door naar mijn onderrug. Als ik hoest schiet mijn buik soms in de kramp!! Whaaa super pijnlijk! Dit kan bandenpijn zijn heb ik gelezen? 
Tjah in alle zwangerschappen kan het mis gaan, maar wil daar helemaal niet van uitgaan natuurlijk. Alleen de bijwerking van clomid is een verhoogde kans op miskraam, dat maakt me onzeker!!!

Te snel verzonden ?
Ik geniet er wel van hoor!! Vanmiddag de clear blue test op de tafel gelegd met daarbij een speentje met daarop “papa is the best” en sokjes. Toen mijn vriend geroepen en die was helemaal van slag, maar o zo blij! Hij meteen: ECHT?!?! Hij had echt tranen in zijn ogen en knuffelt me al de hele avond haha. Meteen extra zorgzaam. 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik deze week ‘mevrouw ongeduld’ was en al eerder getest had ??? eerst zag ik een heeeeel licht streepje als ik hem goed in het licht hield, maar bij de volgende test werd hij duidelijker. Vanmiddag kon ik het niet laten en toen had ik er weer een gedaan en het tweede streepje verscheen dus echt meteen en was een stuk donkerder dan eerder deze week. Dus hcg stijgt goed denk ik dan.
Daarom moet ik er maar op vertrouwen dat het goed gaat!! 
Ik wilde eigenlijk “zeker weten” dat ik zwanger ben en dan mijn vriend verrassen. Is gelukt!!
Maandag bel ik de verloskundigepraktijk voor een afspraak. Spannend! 

Goedemorgen lieve meiden,
welkom ieev en Mary hope! Fijn om elkaar te kunnen steunen hier hopelijk snel voor jullie ook positief nieuws! :)
@kaatje GEFELICITEEEEERD!!!!! Ben zo blij voor je! En dat in 2 rondes! Er is nog hoop!
@lieve sara wat vervelend dat je menstratie gister is doorgekomen!! Ik heb wel eens gelezen dat het goed mogelijk is dat je een late eisprong heb en dan een week daarna ongesteld kan worden... maar als ik zo reken.. kan het niet een innestelingsbloeding zijn? Wil je geen valse hoop geven hoot maar dat zou toch ook nog zo kunnen zijn? Hoeveelste ronde zit jij nu met hoeveel Mg?
ik wacht nu op mijn menstratie na het slikken van primolut, verwacht dat het zaterdag op zondag doorzet en dan volgende week starten met de tweede ronde en dit keer clomid 100mg... hoop zo dat het nu wel aanslaat...... duimen draaien!! Ik ga 1 juni lekker naar curacao! Lekker vooruitzicht.. merk dat ik het wel meer los kan laten deze ronde (Thank god) we lopen dan trouwens wel ongeveer gelijk komende ronde ?
@marie ik weet zo goed wat je bedoeld met “wijntjes” drinken.. zelf ben ik wel zo goed als gestopt alleen als ik met mijn vriendinnen ben is er altijd 1 die een opmerking moet maken.. en dat keer oo keer, zij weet er ook niet van maar dan denk ik, denk even na je weet zelf dat een ander vriendinnetje van ons (inmiddels moeder) heel moeilijk wanger kon worden.. dan denk je toch wel even 2x na met dingen zeggen... ik negeer het vaak gewoon en zeg dan dat ik door dat PCOS mijn cyclus probeer te reguleren en dat wijn drinken juist veel invloed heeft daarop en ik het daarom niet meer drink... verder zeg ik er niet zoveel over:) 
en heel afentoe drink ik soms samen met mijn vriend op de bank 1 wijntje maar dat is niet eens elke maand... wel besloten om op vakantie gewoon te genieten, dus als ik zin heb in een lekkere cocktail dan neem ik dat gewoon
veel liefs Julia

@deborah hoe gaat het met jou meis? Jou klusdagen zitten er bijna aan te komen toch??? Voel je je verder wel oké?
liefs Julia

@Kaatje: Wow! Superfijn nieuws! Dat gevoel moet fantastisch zijn. Ik denk dat ik het eerst niet zou geloven zelf, en ook verschillende keren zou testen ...
Ik ben blij zo'n positieve verhalen te horen. Dat maakt me toch hoopvol.
Ik heb ook heel wat vragen zelf:
Mijn dokter heeft me eigenlijk alleen maar gezegd dat ik van dag 3 tem 7 van m'n cyclus (na einde pilstrookje) Clomid moet nemen en dat ik op dag 12 eene cho moet laten nemen. Wat zijn dan de verdere stappen? Is het steeds zo dat een eisprong wordt opgewekt of moet dat 'natuurlijk' op gang komen en dient de echo alleen ter controle? Wat als de eerste keer Clomid niet lukt? Wat is dan de termijn om 2de ronde te beginnen? Ik heb geen echt goede cyclus dus ik kan me voorstellen dat wachten op menstruatie nadien wel even kan duren ...

Hoi Ieev,
ik begrijp je vragen hoor! Ik zal proberen het duidelijk uit te leggen voor zover ik je vragen kan beantwoorden;
De eerste dag van je menstratie telt als dag 1 van je cyclus en je moet indd van dag 3 tm 5 clomid slikken... meestal is je eisprong dan tussen cyclus dag 13 t/m 21 en daarom raden ze ook aan om om de dag “te klussen” vanaf dag 11/21 zodat je ongeveer safe zit en je eisprong niet gemist kan hebben.. mocht clomid aanslaan wordt je sowieso ongesteld doordat je dan wel een eisprong hebt gehad maar niet bevrucht bent.... mocht je niet ongesteld worden dan moet je wachten tot dag 35 en een zwangerschapstest doen... is die negatief moet je het ziekenhuis bellen voor overleg want dan heeft clomid niet aangeslagen (was bij mij het geval) en gaan de artsen overleggen, in mijn geval werd de dosis meteen verhoogd naar 100mg.. mocht dit besloten zijn krijg je waarschijnlijk eerst primolut op een menstratie op te wekken.. en primolut moet je 3 maaldaags 7 dagen lang slikken en de menstratie treedt 3/4 dagen daarna op.
de echo die je krijgt is om te kijken of de eitjes goed groeien... echter heb ik helemaal geen echo’s gehad en mag het eerst zelf “proberen” dat is in elk ziekenhuis weer anders ☺️
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
liefs Julia

Oh ik lees nu dat jij meteen start 3 dagen na einde pilstrip.. dan zal het misschien iets anders zijn... maar je kan altijd de poli bellen hoor! Voor vragen.. heb ik zelf ook gedaan als ik iets wilde weten :)
liefs Julia

Terug
Bovenaan