Voor het eerst Clomid

He meiden,
@kaatje gefeliciteerd zeg!!! Wat een geweldig nieuws en dat in ronde 2, top! Geniet er maar lekker van, voel je al veranderingen aan je lichaam?
@julia leuk dat wij nu dan gelijk lopen! Maar nee helaas is het geen innesteling, is heel duidelijk een menstruatie, vandaag weer begonnen met 50 mg clomid, dit is ronde 5 voor mij. Ben wel gelijk op internet gaan zoeken, wat dit inhoud om zo'n korte luteale fase, de fase dus na de eisprong te hebben en dat is geen goed nieuws. Heb gelezen dat de kans om zwanger te worden dan heel klein is doordat het eitje stom weg te weinig tijd heeft om in te nestelen, doordat het baarmoederslijm al afgesoten wordt. Vandaag gebeld naar poli en als het goed is wordt ik dinsdag terug gebeld door de gynaecoloog. Als je dit dan leest op internet zakt de moed je ook wel even in de schoenen. Maar goed heb ook gelezen dat ze dit soms kunnen reguleren met een pregnyl injectie en met een ander medicijn, dus hoop wel heel erg dat de gynaecoloog hier iets mee wil gaan doen, anders is het voor mijn gevoel zinloos om hier mee door te gaan. 
Fijn weekend allemaal!
Liefs Sara

@deborah wat naar voor je dat je er helemaal door heen zat, wel fijn dat je man je zo goed steunt. Succes in je vruchtbare periode en geniet er van!

@Deborah: Ik neem nu nog tem vrijdag de pil en begin op zondag 20/5 voor 't eerst met Clomid. Dat is dan dag 3. Ik moet op dag 12 op controle (echo). Ik zit er dus nog niet echt in, ik wacht dus vol spanning af wat het gaat opleveren en hoe ik me gaan voelen. 
Echt goed dat je zoveel steun aan elkaar hebt. Ik denk dat je dat echt nodig hebt, zeker als het langer duurt dan verwacht ...
Wat zijn zo de te verwachten bijwerkingen? Is het erg hevig? 

Goedemorgen,
IEEV de bijwerkingen van clomid zijn bij iedereen anders, ik heb gelukkig weinig bijwerkingen op dit moment, het enige is dat ik wat meer last heb gekregen van puistjes en een verminderd libido en dat vind ik wel lastig omdat in je vruchtbare periode 'moet' je er toch tegen aan gaan. Míjn vriend weet hier vanaf en houd hier ook echt rekening mee, niets moet en hij krijgt het toch bijna altijd voor elkaar om mij toch in de stemming te brengen, ook al duurd dat soms even ? Succes met de eerste ronde!
X Sara

Goedemorgen,
@IEEV ik heb net zoals Sara een verminderde libido verder kan je last krijgen van opvliegers. 
Fijn weekend meiden!

Hoi meiden!
@IEEV ik heb last van puistjes (van mezelf heb ik dit nooit maar ach neem het voor lief hè) en ik heb erg lastpak opvliegers.. mijn libido is gewoon het zelfde dus het is echt voor iedereen anders.. ben trouwens erg benieuwd hoe ik op 100mg ga reageren vind het toch best eng aangezien die opvliegers met 50mg niet grappig waren? 
@deborah ik wacht eigenlijk nog steeds op mijn menstratie?! Nu ik dit lees bedenk ik me dat het vandaag wel had moeten doorzetten en anders zeker morgen dus nog even afwachten.. (snap soms ook niets meer van me lijf hoor) voel eigenlijk nog niets maar ik houd jullie op de hoogte... maar dan waarschijnlijk as woensdag beginnen met clomid 100mg wel echt spannend hoop zo dat het aanslaat.. zou fijn zijn zeg maar maar goed jij veel klus plezier komende dagen!! Geniet ervan
@sara het zit je niet mee hoop dat de gyn je verder kan helpen... gelukkig zijn er meerdere wegen naar Rome en fijn dat je dit iedergeval nu zelf hebt opgemerkt... keep your head up! Er komt vast een oplossing voor je ❤️
Liefs Julia

Hi meiden,
ik voel me toch een beetje onzeker nu, ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld na het slikken van primolut terwijl ik deze kuur inmiddels al 4x heb geslikt en ik elke keer gewoon netjes binnen de 2/4 dagen ongesteld werd.... maar nu dus niet? Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En kan het zo zijn dat ik nu al niet meer reageer op de medicijnen?
toen ik begon met deze kuur had ik wel veel dikkere afscheiding en ineens gevoelige tepels (op dag 2 van primolut), dit had ik ook toen ik een echte eisprong had en daarna ook uit mezelf ongesteld werd (nooit eerder gebeurd na het stoppen van de pil) maar ik dacht toen vooral, Naja het zal wel, ik ga gewoon door met de kuur want het lichaam doet wel vaker dingen wat niets hoef te betekenen.. maar zou het misschien dan toch zo kunnen zijn dat het een eisprong was? ?
weet even niet zo goed wat ik hiermee aan moet vandaar dat ik het hier maar van me afschrijf in de hoop dat iemand hier ervaring mee heeft...
liefs Julia

Terug
Bovenaan