Voor het eerst Clomid

@Debby, ik zit op dag 10 van mijn cyclus en jij? Hoeveel mg clomid gebruik je?

@ Rosie bedankt! Ja ik hoop het ook zal het hier dan ook direct laten weten.

@ Marie wat super dat je eisprong gelukt is!! Nou hopen dat het deze maand ook lukt voor jou!
Vraagje voor de dames die onlangs zwanger zijn geworden: wanneer in je cyclus is het nou verstandig om te klussen en is dagelijks nodig of is om de dag voldoende? Hebben jullie toevallig die maand iets anders gedaan bv langer blijven liggen of i.d.?

Ik heb een een probleem ontdekt ... vanmorgen merkte ik dat ik maar 1 pil van m'n strookje meer over had (voor morgen) maar eigenlijk zou ik pas vrijdag m'n eerste pilvrije periode ingaan (om met clomid te starten!). Ik heb dus in de afgelopen periode per ongeluk 2 pillen ingenomen, waarschijnlijk omdat ik een dag dacht dat ik ze was vergeten ... 
Wat nu? Stop ik gewoon na morgen al of neem ik best een reservepil zodat ik vrijdag m'n pilvrije periode start zoals ik normaal zou doen? 
Effe paniek!

Goedenavond meiden,
Weer een hoop berichten te lezen als je een paar dagen afwezig bent ?
@julia bedankt voor je lieve reactie! Hoe gaat het nu bij jou? Al ongesteld geworden? Zo niet zou ik aan de bel trekken hoor!
@rosie gefeliciteerd en dat in ronde 3! Hou je ons op de hoogte hoe het je verder zal vergaan in de komende tijd?!
@kaatje hopelijk blijft het vergeven bij deze ene keer! Succes verder, hou jij ons ook op de hoogte? Wanneer heb je je eerste echo?
@deborah fijn dat je eigen gyneacoloog er ook was en dat ze de lange cyclus kon verklaren. Je zat er dan waarschijnlijk dicht bij! Hopelijk is het deze rondewel raak! Ik zit nu op dag 7.
@ieev ik zou denk ik geen extra pil meer innemen, 1 dag eerder maakt toch niet veel uit?
@mary, goede vraag, ik hoop dat de zwangere onder ons hier antwoord op kunnen geven!
Vanochtend ben ik gebeld door de gyneacoloog en gevraagd hoe het kan dat ik op dag 20 een positieve ovulatietest had en op dag 27 ongesteld werd. Ze gaf aan dat de ovulatetesten niet altijd goed werken en omdat ik de cyclus hiervoor een goed progestoron gehalte had, ik waarschijnlijk rond dag 14 gewoon een eisprong heb gehad en dus niet op dag 20. Dus moet gewoon zo door blijven gaan... we gaan het dus wel weer zien, de ronde hierna moet ik zo wie zo weer terug omdat de clomid dan op is en ze opnieuw wil gaan kijken met echo's. Maar goed hoop natuurlijk dat het deze ronde raak is!
Fijne avond!
X sara

Goedemorgen meiden,

Wat betreft de vraag van Mary; waarschijnlijk is voor het starten met Chlomid ook het sperma van jullie partners getest, mijn gynaecoloog zei namelijk dat je het gerust elke dag kan doen als de kwaliteit goed is. Alleen als de kwaliteit iets minder is, is het beter om het om de dag te doen.
Verder heb je volgens mij meer kans als je het net vóór de eisprong probeert, omdat de zaadcellen ongeveer 48 uur blijven leven in de baarmoeder/eileider. Wij hebben deze maand niets bijzonders gedaan, ik denk dat ik op maandag de eisprong had en we hebben op zaterdag en zondag geklust. Ik heb overigens geen ovulatietesten gebruikt.

@Mary Hope; ik heb in de maand dat ik zwanger raakte niet anders dan anders gedaan eigenlijk. Normaal probeerden we om de dag te klussen vanaf ca dag 10 tot dag 19. Soms ook om de 2 dagen als dat beter uit kwam. De keer dat het lukte hebben we die woensdag geklust en toen vrijdagavond weer (was soort van vluggertje en ik zat zelfs bovenop) en toen maandagavond onder de douche. Eisprong heb ik gevoeld toen die zaterdagavond laat. Vrijdag ervoor dus het vluggertje. Verder niks bijzonders. Weet niet of je er wat aan hebt maar toch.
@IEEV ik zou je laatste optie doen. Ook al heb je er eerder 2 genomen. Hopelijk helpt dit je

Hey meiden!
Inderdaad weer veel te lezen!
Ik zit vandaag op cyclus dag cyclus 18! Dus de klusdagen zijn begonnen ? 
Ik moet nu wachten tot cyclusdag 35 dus dat is wel een lange rek!
IEEV : ik zou ook optie 2 doen. 
Rosie : het is in ieder ziekenhuis zo anders sperma van mijn partner wordt pas na deze 3 rondes getest. 
Succes weer meiden!
X deborah

@Deborah, @Sara en @Stefanie: bedankt voor het advies. Ik ga morgen toch nog een reservepilltje innemen en vrijdag dan echt stoppen met de pil. Ik heb intussen een afspraak voor een echo op 29/5. Hopelijk is er dan zicht op een echte aankomende ovulatie! 

Mijn vriend is ook nog niet getest ... De dokter heeft daar niets over gezegd en hoewel we ons dit al hebben afgevraagd of dit ook geen goed idee zou zijn, gaan we het even laten voor wat het is. Het is duidelijk dat er iets aan de hand is bij mij dus we hopen dat we eerst dat 'probleem' kunnen uitsluiten voor we hem laten testen. 

Heey allemaal!
ik ben nieuw hier :)
morgen begin ik met clomid (cyclus dag 3)  ik vind het erg spannend hoe ik erop ga reageren en of ik nu eindelijk een eisprong heb, en nu dan ook echt de eerste keer kans heb om zwanger te worden (gyn denkt dat ik geen eisprong heb, pcos) 
vraagje, wanneer nemen jullie de clomid in?
hoop graag mijn verhaal met jullie te delen ?

succes iedereen met alles :)

Terug
Bovenaan