Voor het eerst Clomid

@Julia ik snap je zorgen ik heb niet zozeer in de zelfde situatie als jou gestaan maar ken het gevoel van uitblijvende menstruatie en dat je je zorgen hierover maakt want het liefst wil je gwn ongesteld worden zodat je weer een nieuwe ronde heb met nieuwe lkansen. Hoe moeilijk het ook is proberen los te laten en niet aan te denken helpt echt stress zorgt er namelijk voor dat het nog langer wegblijft.
ik heb zaterdag mn laatste pilletjes geslikt 2de ronde 100 mg! Maar totaal geen bijwerkingen behalve dat ik wat emotioneler ben ik ben zo bang dat 100 mg ook niet werkt voor mij. Ik moet vrijdag langs voor een echo.
zijn er dames die ondanks dat ze geen bijwerkingen hebben gehad wel een goede eisprong gekregen?

@julia: ik ben gestart met duphaston, een soortgelijke menstruatieopwekker. Daarvan gaven de aan dat dat best tot een week tot meer kan duren na je laatste pil voor je ongesteld wordt. Uiteindelijk bij mij 3 of 4 dagen maar. Dus wellicht geldt voor jouw medicijn hetzelfde. Kun je er in de bijsluiter niet meer over vinden? Zou het inderdaad proberen los te laten en zorgen dat je er geen bewuste/onbewuste stress van hebt. 
@mary hope: geen bijwerkingen en hoor morgen of de eisprong ook geslaagd is, ben vandaag geprikt op progesteron. Ik zal het je laten weten. Bijwerkingen staan los van of de medicatie aanslaat lijkt me, bijwerkingen ‘kunnen’ optreden maar hoeven natuurlijk niet. Zou toch heerlijk zijn als het bij jou wel aanslaat zonder bijwerkingen? 

Hoi meiden,

Ik ben een tijdje afwezig geweest, wat een verhalen zijn er bij gekomen, gelukkig ook wat succesverhalen te lezen. Gefeliciteerd voor de zwangere dames! 

Voor ons was het afgelopen maand de derde ronde met Chlomid en gisteren had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Ik geloof het zelf ook nog niet helemaal, het moet nog even landen. Ik wilde het wel graag met jullie delen, omdat ik hoop dat er misschien meiden zijn die hier weer wat positieve energie uithalen.

@ Mary Hope; ik heb totaal geen last van bijwerkingen gehad van de Chlomid, zelfs niet van de opvliegers, wat geloof ik de meestvoorkomende bijwerking is? Dus dit hoeft geen slecht teken te zijn.
Succes allemaal!
Rosie

Hi!
Bedankt voor jullie felicitaties! Erg lief. Rosie... ook jij van harte gefeliciteerd met de positieve test. Ik moet zeggen dat ik er altijd wel blij van werd als ik positieve verhalen hoorde van anderen, dat geeft hoop. Ik hoop dat dit ook zo voor jullie werkt. 
Ik had tijdens het gebruik van clomid niet zo heel veel klachten. 1 nacht werd ik badend in het zweet wakker, maar dat was eigenlijk wel het enige. Ik denk overigens niet dat het wat zegt over de werking hoor. 
Het gekke is dat ik in ronde 1 ontzettend veel last had van een opgezette buik, pijnlijke borsten al heel snel na mijn eisprong. Deze ronde had ik nergens last van. Afgelopen week kreeg ik pas last van een opgezette buik en mijn borsten staan nu helemaal strak, ze blinken haha! Vanochtend ook voor het eerst overgegeven, dat is minder haha. 
Alle succes en geluk voor jullie allemaal!!

bedankt voor de geruststelling ladies hahah! Ik hoop zo dat het deze ronde wel aanslaat! 
Spannend Marie-X hopelijk zullen de uitslagen goed zijn.
Rosie van harte gefeliciteerd en inderdaad zoals Kaatje zegt ik vind het ook fijn om succes verhalen te lezen het geeft toch weer een klein beetje hoop. 
Hoeveel mg heb jij gebruikt Rosie?

Hey Meiden,
Gefeliciteerd Rosie!! er worden steeds meer vrouwen zwanger!
Ik ben vandaag weer bij de fertiliteits arts geweest, toevallig was mijn eigen gyn er. Ze vond het een beetje gek dat ik er was, want dat was eigenlijk helemaal niet nodig. Ik heb nu voor 3 maanden clomid mee gekregen ze hoopt natuurlijk dat het niet nodig is!
Verder had ik het nog met mijn gyn over mijn vorige cyclus, ze denkt dat ik kort zwanger ben geweest maar dat er iets was met het vruchtje waardoor het lichaam dit heeft afgestoten. 
Verder heb ik als tip gekregen, dat als de gemeenschap zo pijnlijk is, dit ook op een andere manier kan. Maaaar dat willen we natuurlijk niet xD
Hoe ver zitten jullie nu in de cyclus?
Deborah

@rosie: gefeliciteerd! En toch ook best snel met ‘maar’ drie rondes! Fijn te horen dat het toch zo snel kan aanslaan. 
@mary hope: zou het je nog laten weten, maar eisprong gelukt. Zou je dus geen zorgen maken over wel/geen bijwerkingen. 
@kaatje: toch ook wel weer fijn dat je nu wat bijwerkingen gaat merken, weet je in ieder geval dat er nog steeds (ten positieve) van alles veranderd in je lichaam. Succes de rest van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan