Voor het eerst Clomid

Hey allemaal
Ik zit op dag 2 van Clomid (50 mg). Ik weet niet wat nu precies wat is (want ik heb nu ook m'n stopweek van de pil uiteraard) maar ik zweet ongelooflijk veel, vanaf ik ook maar iets doe van inspanning. Ik zweet normaal helemaal niet gauw dus het valt me wel op ... Gisteren was ik ook een paar uur wat misselijk. Moe ben ik ook maar ik slaap ook slecht dus dat is ook niet zo gek. 
De komende dagen ben ik op meerdaagse schooluitstap (ik ben leerkracht in secundaire school) dus ik ben heel benieuwd hoe de combinatie Clomid-uitputtende dagen zal verlopen na dit weekend ...

@ Sara, ja ik doe mn benen hoog in de lucht en met mn handen ondersteunen of kussentje. Maar doe dit niet ieder keer hoor na het klussen haha.

@Rosie dankjewell super spannend alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik niet te enthousiast wil zijn ben teleurstellingen zo gewend dat ik soms voel alsof het niet voor mij bestemd is. 

@IEEV ik maakte me juist zorgen omdat ik totaal geen bijwerkingen had. Maar kan me voorstellen dat dat ook niet zo leuk is! Hopelijk gaat het snel over!

Hoi Allemaal,
@Rosie ik heb jammer genoeg geen muur dus zal het met een kussentje moeten doen ? leuk idee met je nichtje!
@Mary, hoe hou jij je benen dan hoog in de lucht? Gestrekt omhoog bedoel je? Je vriend lachten zich dan toch ook wel kapot! En hoe lang deed jij dit?
Wat ik me ook nog wel afvraag, ik heb gelezen dat het een positief effect kan hebben om zeg maar na de daad als vrouw zijnde ook nog klaar te komen? Omdat de zaadjes dan meer de goede kant op geduwd worden. Ik kom hiervan eigenlijk nooit klaar, hoe is dit bij jullie? We hebben ook al eens geprobeerd dat mijn vriend me na de daad nog vingert maar dit is meestal niet prettig omdat mijn vagina dan al zo gevoelig is. Wat een praat he ? maar ik ben toch erg nieuwsgierig hoe dit bij jullie gaat? En of de zwangere onder ons wel klaar kwamen na de daad?
X Sara

@ Saraa mijn man en ik lachen er hier samen om hahaha en hij helpt me soms als het te zwaar wordt om mn benen in de lucht te houden??? maar deze rond heb ik het nog niet gedaan en zit op cyclus dag 17. Cyclusdag 14 was mn eitje 22 cm hebben jullie enig idee of mn eitje dan zoiezo al gesprongen moet zijn? Of dat ik de komende dagen gwn moet door klussen en misschien wel met mn benen inde lucht hahaha 

@ mary ik kan me goed voorstellen dat je dan samen een hoop lol er om hebben! Ik heb 3 rondes gehad met controlle echo's en mijn eitje was ook elke keer ongeveer die grootte, waarop de gyneacoloog zei dat het eitje binnenkort zou gaan springen maar of dat ook echt gebeurd is rond die dagen vraag ik me af. Als ik kijk naar mijn slijmvorming begint dit altijd pas op dag 15 dus dan zou je zeggen dat mijn eisprong ook later is. Ik zou nog ff een paar dagen door klussen. Kom jij zelf klaar na de daad?
Fijne avond!
Liefs sara

Hallo Allemaal!

Weer een nieuweling erbij. :p
langer dan 2 jaar al bezig met het proberen van een eerste kindje. Helaas nog helemaal niks (ben altijd al onregelmatig ongesteld geweest zonder de pil). Dokter had ons gelukkig al snel doorgestuurd en nu zijn we met de eerste ronde bezig met behulp van clomid. Mijn bloed was de eerste afspraak gecontroleerd en heb ook een inwendige echo gehad alles lijkt goed te zijn, heb ook geen pcos. Gisteren mijn laatste pil gehad, vandaag voor een echo afspraak gebeld en aanstaande vrijdag dus even checken of de pillen aanslaan en wanneer ik mijn eisprong zou kunnen hebben. Nu begint de spanning toch wel te stijgen dus moest toch maar eens even wat kwijt op een forum.
Ben ik trouwens de enige die het vervelend vind de inwendige echo? ( ik weet het is voor een goed doel) Maar ik voel me dan zo klein ofz. Behalve mijn vriend ziet nooit iemand mij naakt. Het is zo apart dat je dan voor een ander ineens met de benen wijd moet gaan zitten haha

Lieve groetjes Lisa

Hoi,

Gisteren naar de gynaecoloog omdat ik cyclussen had van 38 tot 49 dagen. Diagnose: PCO. Voorschriftje Duphaston gekregen om mn regels op te wekken. Daarna starten met Clomid 50mg op dag 3, dag 3 smorgens ook bloedafname. Dag 11 of 12 een echo voor de folikkelmeting en dan zien we vanaf daar.

Allemaal heel spannend...

Hallo dames,
weer een nieuweling erbij.
Allereerst dames die zwanger zijn gefeliciteerd en geniet ervan! Ik vroeg mij af ervaren jullie veel bijwerkingen van Clomid? Na mijn miskraam zijn we erachter gekomen dat ik maar eens in de twee a drie maanden een eisprong heb. Doorgestuurd naar de gynaecoloog die toch clomid wil voorschrijven. Alleen nu is mijn vraag hebben jullie veel bijwerkingen gehad? Dit omdat ik meerdere keren op vakantie ga dit jaar. ( en natuurlijk niet doodziek op vakantie wil) Mijn man en schoonmoeder zeiden dat we misschien beter kon wachten met clomid tot de winter maar zoals jullie misschien wel snappen wil ik helemaal niet meer wachten... wat is jullie advies? 

Terug
Bovenaan