Voor het eerst zwanger worden!

Foliumzuur (zit ook extra vitamine D in) ben ik toevallig gister mee begonnen en is toch wel erg belangrijk wat ik zo om me heen hoor. Beste is om al te beginnen voor de daadwerkelijke bevruchting. Ik slik nu de foliumzuur smelt-tabletjes van davitamon. 
Ook heb ik meteen de 1e ronde ovulatietesten gebruikt. Ik ben 3 jaar geleden gediagnosticeerd met PCOS. Iets in mij zegt dat mijn lijf weer hersteld is en dat alles weer werkt, maar toch wilde ik iets hebben om aan te tonen dat ik een eisprong heb. En had echt een knaltest! 18 februari afspraak bij de gynaecoloog om dit te bespreken. Zal een eventuele volgende ronde ook zeker weer gebruik maken van ovulatietesten.
Inmiddels al voor de 2e dag bruine afscheiding op 9DPO. Kan een innesteling zijn óf gewoon een teken dat mijn menstruatie eraan gaat komen...

folium is heel belangrijk tegenwoordig. Vriendin van mij was zwanger en het eerste wat de dokter of verloskundige vroeg is of ze foliumzuur slikte. Ik doet dit zelf al vanaf eind november ongeveer . Iets extra's kan geen kwaad en lees er goeie dingen over.
Ik ben zelf ook wel bang als ik ovu testen ga doen dat ik er dan ieder moment mee bezig ben. Maar snap wel als je dit gebruik vanwege pcos. 

Ik ben voorzichtig blij!!, net getest en jawel vrij vlot stond er een streepje. Ik kan het bijna niet geloven. Nu maar hopen dat het goed blijft gaaan...

Hallo allemaal,
ook mijn vriend en ik zijn bezig voor ons eerste kindje. Ik ben 23 en mijn vriend is net 33 geworden. Al vanaf dat ik 15 ben roep ik dat ik tussen mijn 23 en 26ste moeder zou willen zijn dus hopelijk mag het ook zo zijn voor ons. 
In juli ben ik gestopt met de pil die ik vanaf mijn 14de slikte dus ook best een tijdje. Mijn eerste twee cyclussen waren 27 dagen en was blij dat hij meteen zo kort was maar toen ineens een cyclus van 38 dagen volgend met 36,33 en 29 dus zit nu gelukkig weer rond mijn normale cyclus als dit zo blijft tenminste. Mijn nod zal tussen 14 en 16 februari zijn. Wat een mooi kadootje zal het zijn mochten we er op Valentijnsdag achter komen, maar ik ben er bang voor.
dit is voor ons dus alweer ronde 7. Het is nog helemaal niet zo lang maar ooit ben ik bang dat er iets mis zal zijn met mijn lichaam. Komt door de onzekerheid ben ik bang. 
Ik hou jullie op de hoogte voor nu alleen af en toe een steekje in mijn onderbuik verder nergens last van.

@ Noel: Foliumzuur is inderdaad heel belangrijk om meteen te gaan slikken vanaf het moment dat je probeert zwanger te worden. Het heeft namelijk 4 weken nodig voordat je lichaam voldoende foliumzuur heeft opgenomen. Ik ben begonnen met slikken toen we stopte met de pil. Ik gebruik nu foliumzuur van het etos merk. Deze maak ik op en dan ga ik over op de MAMA tabetten van het kruidvat merk. Hier zitten alle vitamine in voor vrouwen die een kinderwens hebben of zwanger zijn. 

@Lisap: Wauw gefeliciteerd!! Super, wat moet dat een speciaal gevoel zijn, zo'n positieve test in je handen. Kijk ook heel erg naar dat moment uit. Hou ons inderdaad op de hoogte. Ik vind het leuk om deze verhalen te horen. 

@ vogeltje: Ik wil inderdaad ook al heel lang vroeg moeder worden en sinds augustus gestopt met de pil en ik ben er nu echt klaar voor ( ik ben 25 en mijn vriend 26)  Mijn cyclus is momenteel nog helemaal niet mijn oude en dit kan ook wel tot een jaar duren. Ik slik de pil ook al vanaf mijn 15de. Zo zie je maar dat het eigenlijk best wel rotzooi is. Bij mij duurde het namelijk 4 maanden voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. Toen een cyclus van  20 dagen en wacht nu op mijn menstruatie, deze cuclys duurt nu al 38 dagen. Zwangerschapstesten zijn negatief. Hopelijk is deze ronde voor jou raak. Ik zal voor je duimen en hou ons op de hoogte!

Ik vind het trouwens wel lastig soms met eten en drinken. Ik eet graag filet american en carpaccio en drink ook graag een wijntje. Ik kan hier goed vanaf blijven hoor, maar als ik dan elke maand weer de terleurstelling heb dat ik een negatieve test in handen heb baal ik hier wel van en als ik deze negatieve test dan heb drink ik toch wel weer een wijntje. Doen jullie dit ook nog of zijn jullie direct gestopt toen jullie zijn begonnen met ''proberen zwanger te worden''? 

Ik slik ook de pillen van kruitvat vitamine zwanger zijn of worden. 
Over het eten en drinken. Ik heb geen dingen die ik lekker vind die ik niet zou mogen eten dat scheelt heel veel en ben eigenlijk meteen gestopt met drinken geen druppel meer gehad sinds de eerste ronde dat we probeerde. Dat heeft ook wel andere redenen als alleen het zwanger worden. Ik word altijd ontzettend ziek van alcohol krijg hier migraine bij en kan dus niks anders als overgeven en slapen die dag erna echt erg!! Dat was bij mij de druppel en drink dus niks meer.
ik heb wel vaker gelezen dat het in het begin geen kwaad kan voor de baby zelf als je zwanger zou zijn omdat de baby dan nog niet aan de navelstreng vast zit. Een wijntje tussendoor zal geen kwaad kunnen denk ik alleen kan hiervan je vruchtbaarheid wel op achteruit gaan blijkbaar. Ik moet zeggen drink nu al 7 maanden niks meer en mis het echt niet.

@ vogeltje: Als je inderdaad ziek wordt van alcohol is de keuze heel makkelijk haha. Niet dat ik heel veel drink, maar kan wel genieten van een wijntje op zijn tijd. Mijn man overigens ook van een biertje. Dit kan inderdaad de kwaliteit van het zaad en ook de vruchtbaarheid van de vrouw beinvloeden. Mocht het ons niet lukken om voor augustus zwanger te worden dan stoppen we hier samen ook helemaal mee. Ik heb wel vitamine C tabletten met Zink gehaald. Mijn man neemt deze elke dag. Schijnt de kwaliteit van het zaad van de man een boost te geven. 

Terug
Bovenaan