Voor het eerst zwanger worden!

Proficiat Lisap, een streepje is een streepje dus dat zit dan wel goed!
Lees dat jullie al langer dan een jaar bezig waren, dus fijn dat het nu dan toch gelukt is.
Wij zijn net met de 2e ronde bezig, meen telkens wat te voelen maar voor hetzelfde geld is dat constipatie... :(
14 feb NOD dus moet nog wachten. Wil zo graag een Valentijnsbaby!
Ik wil wel zo snel mogelijk zwanger worden, want zou het liefst 2 kinderen willen (minimaal) en dan is meer dan een jaar wachten op de eerste zo lang als je al 32 bent... Is het raar om al zo vooruit te kijken?
Overal om me heen zijn er mensen trouwens zwanger, hebben net een baby of zelfs al een tweede. Jaloers... En het is zo lastig om op feestjes te doen alsof je een 'alcoholvrije maand' hebt ingelast. Normaal lust ik wel een wijntje namelijk.
Hoe houden jullie dat geheim dat je eigenlijk constant hiermee bezig bent, zowel in je hoofd als met je gezondheid? De foliumzuurpilletjes liggen ook verstopt, net als de testen.
Die filmpjes op youtube kijk ik ook teveel Noël! Ook al aan het nadenken hoe je het je vriend zou vertellen als het zover is?

Leuk om hier ervaringen te delen! Het wachten tussen de eisprong - ongesteldheid - eisprong. Zo kunnen we het samen wat draagbaarder maken hopelijk. Haha.

Ik ben 30 en mijn partner is 31. Ik ben al een paar jaar gestopt met de pil omdat ik hier niet goed op reageerde. Regelmatige cyclus.

Vanaf de zomer hebben we een beetje aangekeken maar nu sinds 3 maanden actief aan het 'klussen' zoals ze dat vaak noemen. Dit is de derde ronde, aankomende zaterdag zou ik ongesteld moeten worden. Ik heb sinds een paar dagen wat krampachtige pijn net boven mijn liezen en ik duim heel hard dat dit iets met de zwangerschap te maken heeft. Ik weet dat je geduld moet hebben, maar als je er eenmaal mee bezig bent is het best spannend vind ik. 

Florien: Ik vind het echt lastig om het geheim te houden, al een aantal keer op het punt gestaan om het iemand te vertellen. Maar vind het veel leuker om het straks als verassing te kunnen vertellen. Ik twijfel wel nog of ik mijn vriend betrek in het test-moment. Ik wilde dit eigenlijk zelf doen en hem dan uiteindelijk verassen met de ppsitieve test en 'Daddy' rompertje..maar het lijkt me toch ook wel leuk om samen dat spannende moment te kunnen delen. Ik mag van mezelf dinsdagochtend pas testen indien ik dan nog niet ongesteld ben, dus ik kan er nog even over nadenken!

Heeyy allemaal,

Ik zelf werk in een zwembad en m'n vriend werk als fietsenmaker. Hoe we het gaan doen heb ik wel over na gedacht liever 3 dagen werken. Als het eenmaal zo ver is kan ik er beter over na denken hihi 
Wij hebben allebei nooit gerookt. en ik hou wel van een borrel met vriendinnen maar doe dat eigenlijk nooit meer . En mij vriend drinkt niet dus dan steek je elkaar ook niet aan. 
Vind het best lang duren nog tot NOD... hahaha (ongeduldig)
Vandaagbeetje gekke buik verder nog niet heel veel last 

Ik heb aan me vriend zelf gevraagd wat hij leuk vond en hij wilt er graag bij zijn als ik ga testen. 
#jeffie Had ook hetzelfde idee om z'n rompertje te kopen maar dat wilt hij niet. 
Dus wel romantisch samen wachten op de wc hahaha 

Wat leuk en fijn om jullie ervaringen en verhalen te delen.
ik ben zelf 26 en mijn vriend 28. We werken beiden in de luchtvaart dus dat maakt elkaar zien op het juist moment soms een gepuzzel haha. 
Ik slik de compleet mama van Davitamon en daarbij nog extra vis-olie capsules. Wij roken allebei niet en ik drink heel weinig. Nou zijn we gisteren wel weer eens gaan stappen en dan heb ik gewoon gedronken (rode wijntjes) en zelfs shotjes tequila meegedaan. Af en toe even loslaten is denk ik ook goed, als ik straks zwanger ben en een kindje heb zit dat er toch ook minder in. 
Qua eten doe ik ook nog niks anders, kom maar door met die zalm-sashimi! Mijn god, ik denk dat ik dat het meeste zou missen als het niet meer mag!! Daarom eet ik het nu nog steeds, straks kan al genoeg niet meer. Ik let er wel op dat ik genoeg vitaminen binnenkrijg en sport 2/3 keer per week.
ik ben nu ongesteld voor het eerst na stoppen Nuvaring, dus komende maand wordt de eerste ‘echte’ ronde voor mijn gevoel:) Wat fijn dat hier ook al wat meiden zwanger zijn!!

Hay hay! 
Ik heb alvast besloten dat ik lekker in mijn uppie ga testen! Hoe ik het hem ga vertellen spookt bijna dagelijks door mijn hoofd, beker, romper, schoentjes,de test zelf ik heb nog geen idee komt vanzelf wel:) 
Hopsasaa, hopen dat je menstruatie uitblijft! En ach actief klussen is ook niet verkeerd soms toch haha:) inderdaad wel heel fijn om verhalen te lezen en delen!
Katertje, ik dacht dat ik ongeduldig was maar ben toch heel blij dat jij net zo bent haha!! 
Verveer, de sushi is bij mij ook echt ‘het’ eten ik word denk ik een enorme bitch als ik het niet meer mag.... mijn vriend is ee ook gek op dus als die het bij mij eet krijgt hij een beste tik hahaha!!

Ik zal eerlijk bekennen dat ik wel eens verhalen las van vrouwenn die elk dingetje aanzagen als een zwangerschaps-symptoom en dan dacht ik pffff hoe kan je jezelf zó gek maken. 
Ik ben zo'n vrouw geworden. 
Ik ben de hele dag in discussie met mezelf. "Ja je bent echt zwanger hoor, kan niet anders" " Nee je maakt jezelf gek, niet gaan lopen hopen want dan is het straks janken als je ongesteld word" 
En dan te bedenken dat dit misschien nog gerust 7 rondes kan gaan duren...

Terug
Bovenaan