Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

hallo allemaal,

Even voorstellen, ik ben phoebe 29 jaar en in ronde 16 op dit moment.. Ben al eerder op dit forum geweest maar de computer ging kapot en hebben een nieuwe en toen kon ik de site niet meer vinden.. Na lang zoeken toch gevonden..

Mijn vriend en ik zijn nu een anderhalve maand in behandeling bij de gyni.. Mijn vriend was al eerder getest en daar was alles goed mee dus toen was ik aan de beurt.. Ik heb nu twee bloedtesten gehad oa voor chlamidia en hormoonwaardes maar die waren allemaal goed.

Bij de volgende afspraak hebben ze een inwendige echo gemaakt.. Hier zag ik ontzettend tegen op maar viel enorm mee.. Ik voelde er weinig van.. Een beetje druk op mijn bekken maar dat was ook alles.. TIP: mochten jullie ook voor een inwendige echo gaan ga voordat je naar binnen gaat eerst plassen dan kunnen ze veel meer zien!!!

Nou dat had ik gelukkig gedaan door alle zenuwen was ik sowieso niet bij de wc weg te slaan.. Ze konden alles dus heel mooi zien.. Mijn baarmoederslijmvlies was 1 cm en dat is prima.. En ze zag ook een mooi eitje zitten van 2,3 cm.. Die stond dus op knappen.. Ze zei dat een eitje vrijkomt bij 2,2 en 2,3 cm.. Eerste wat mijn vriend zei was dat als we thuis zouden komen we gelijk voor de zekerheid moesten klussen..

Op mijn andere eistok was ook een eitje te zien maar deze was maar 1,2 cm en dus al in de maak voor de volgende cyclus.. We konden alles heel mooi meezien op de monitor die boven mijn hoofd hing echt heel apart!!

Nu is dus de vraag is het deze maand gelukt of niet!! Als het deze maand niet lukt moet ik voor een HSG onderzoek.. Dwz een manier om te kijken of je eileiders wel doorgankelijk zijn.. Dit schijnt wel een pijnlijk en vervelend onderzoek te zijn dus hier zie ik wel tegenop.. Mijn vriend en ik hebben het er ook over gehad en ik denk dat ik het nog een maandje of drie aankijk voordat ik dat onderzoek laat doen..

Mijn NOD is 5 juli dus volgende week donderdag.. Mijn borsten doen al meer dan een week heel veel pijn dus ik heb weer hoop.. Weet dat het beter is om geen hoop te hebben maar ja ik kan het niet helpen.. De klap als het niet zo is komt alleen weer ontzettend hard aan..

Zijn er al meiden hier die een HSG onderzoek hebben gehad en hun ervaring daarover met mij willen delen zodat ik me wat meer kan voorbereiden.. Voor de rest iedereen hier heel veel succes!!

Grz Phoebe

He Dames,

Mag ik me een beetje bij jullie voegen. Sinds mei vorig jaar zijn wij aan het proberen een kindje te krijgen zoals iedereen hier. eerst 2x ongie geworden daarna 3 maanden niet meer. in Oktober zwanger met 6 wk te horen gekregen dat het een missed abortion was met 11 weken is het erpas uitgekomen op de dag dat ik geholpen zou worden. Toen 8 wk later pas weer ongie geworden zonder eisprong weer 3 maanden geen ongie. Toen ineens weer zwanger met 7 wk een echo weer een missed abortion. Ik heb hem met 9wk eruit laten halen. daarna gelukkig na 6 wk flink ongie geworden dat was wel 5jaar terug dat ik dat voor het laats ben geweest. Gelukkig wel een eisprong gehad, maar volgens mij wel weer zwanger geweest. Had op de dag dat ik ongie ben geworden sóchtends getest en die was licht posi. En daarvoor ben ik 1.5 wk erg misselijk geweest. Ik reageer heel snel als ik zwanger ben.
Nou gaan we morgen naar de gyn om het een en ander te laten uitzoeken waarom het steeds fout gaat. Er was al bloed geprikt voor chromosomen onderzoek en nu gaan ze nog kijken of ik last van stolsels heb. Tegen die onregelmatige ongie willen ze geen pillen geven want dat verhoogd de kans op miskramen weer.
En nu is bijna iedereen zwanger in de buurt bijna alle vriendinnen in de buurt die ik ken. allemaal na 3 maanden raak en dan ben jij 1 jaar bezig met 2 miskramen soms is het leven oneerlijk verdeeld, ik ben ontzettend blij voor hun maar voor mijzelf.
Als jullie het leuk vindinnen laat ik ff een bericht ACHTER hoe het is afgelopen bij de gyn

groetjes snelly

Allereerst welkom aan Phoebe88 en Snelly!

En dag andere dames.

Voor mijw was gister een spannende dag. Ik werd gebeld door het ziekenhuis met de uitslag van mijn bloedonderzoek (ik heb chlamydia gehad).

Hier de uitslag van het bloed-onderzoek, het is wel een heel verhaal hoor:

- ik heb op dit moment geen chlam.infectie meer, dat is goed dus (had ik ook niet verwacht)
- ze hebben ook naar andere bloedwaardes gekeken en die waren allemaal goed; Syfilus, Hepatitus B en of ik goed beschermd ben tegen  Rode Hond  
- maar ze hebben wel veel antistoffen in mijn bloed gevonden tegen chlam. dat is dus niet zo goed nieuws, want dat betekent dat ik wel een heftige infectie heb gehad

Nu schijnen er verschillende soorten chlam. te zijn, en niet alle soorten  veroorzaken verklevingen. Er zijn ziekenhuizen die een test hebben waarbij ze dat ook uit het bloed kunnen halen, om welke soort het gaat, maar het UMCG kan dat (nog) niet.

Het schijnt dat 60% van de vrouwen waarbij er antistoffen van chlam. in het bloed gevonden worden, geen verklevingen hebben. daarom willen ze toch dat wij eerst het jaar "volmaken" voordat ze verder gaan onderzoeken. Dat is in oktober. Als ik in sept. nog niet zw. ben, dan mogen we bellen voor een afspraak in oktober.

Dan gaan ze eerst mijn vriend zijn zaad onderzoeken en bij mij een cyclus volgen met inwendige echo's (kijken of eiblaasjes wel goed rijpen en of er een eisprong plaatsindt). Wanneer  mijn vriend  zijn  zaad niet goed is, wordt het IVF (wordt dan wel op meerdere tijdstippen getest). Maar dat is vast wel goed...
Wanneer beide goed zijn, dan gaan ze een kijkoperatie doen om te kijken of er verklevingen zijn in eileiders en/of buik. Met een kijkoperatie kunnen ze veel meer zien (alles zien) dan met een HSG onderzoek (met contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders).
Bij een kijkoperatie moet ik onder narcose en het duurt een uur ongeveer. Het gaat dan om een dagopname. Ik krijg dan een sneetje vlak onder mijn navel en vlak boven mijn schaambeen en een buisje in mijn baarmoeder. Ook dan werken ze met contrastvloeistof, maar ze blazen ook lucht in mijn buik om ruimte te maken zodat ze alles goed kunnen zien. Verder gaan ze met een cameraatje naar binnen. na die operatie moet ik een paar dagen rustig aan doen.  
Wanneer beide eileiders verkleefd zijn, wordt het IVF. daar is een wachtlijst van 3 maanden voor, dat valt me nog mee.
Wanneer maar 1 eileider verkleefd is en de andere goed is, dan moet ik op een natuurlijke manier zw. kunnen worden.

Maar oktober komt al heel snel in zicht...

Ik wist gister niet echt hoe ik me bij deze uitslag moest voelen. Het is niet echt goed nieuws en ook niet slecht.

Dus tsja...

Ik wens Ginger, Ashley  en de andere dames veel succes en sterkte met het wachten en/of de onderzoeken/behandelingen die gaan komen!

Liefs Hopey

Phoebe en Snelly: van Harte welkom hier op dit forum! Gezellig dat jullie hier ook komen kletsen!

Hopey: Tjee, wat een verhaal zeg! En nu maar afwchten wat de overige uitslagen zijn... Je zei dat wanneer het zaad van je man niet goed is, je voor IVF in aanmerking komt. Is IUI dan geen manier voor jullie? Tenminste dan alleen als bij jou verder alles goed blijkt te zijn. Het zal wel afhankelijk zijn van de resultaten van het zaadonderzoek. Bij verminderde zaadkwaliteit wordt over het algemeen eerst gestart met IUI ( maar dan moet er wel een minimum aantal zaadjes zijn). Wanneer het zaad te slecht is of als IUI niet wil lukken, gaan ze meestal over tot IVF. Ik ben benieuwd wat jou is verteld...
Ik kan me voorstellend at je gemixte gevoelens hebt. Aan de ene kant voelde ik me ook teleurgesteld dat we in het zh lopen, maar aan de andere kant blij dat we geholpen worden op de juiste plek. Heel raar, maar toch voelde het voor ons goed....

Ik wil je heel erg veel succes wensen met de vervolgonderzoeken en uitslagen!!!!!!

Liefs,

Ginger

Hey dames.

Wat een ontwikkelingen weer zeg.
Moet jullie vertellen dat vandaag, helaas, de RD weer geariveerd zijn.
Vanmiddag meteen gebelt naar de gyn voor een Hühnertest (samenlevingstest).
Dinsdag 10 juni om 8.50 moet ik daar paraat staan. Met als gevolg dat we de avond ervoor flink aan de klus moeten. Afgelopen maandag bloed geprikt om te kijken of ik een eisprong heb. Morgen kan ik bellen voor de uitslag....ben benieuwd.

Groeten van Miena.

Hoi hoi,

Mijn gyn zegt juist dat een samenlevingstest achterhaalt is en dat het eigenlijk weinig inhoud.. Ik vroeg naar de 2de afspraak daar namelijk naar en in LUMC en spaarneziekenhuis doen ze daar al niet meer aan.. Ze zeiden tegen mij dat het een heel gedoe is omdat je het stel toch verplicht op een bepaald tijdstip te klussen en dat het niet eens zeker is of ze er wat uit kunnen halen.. Vraag me af wat de gyn tegen jou heeft gezegd??

Grz Phoebe..

Ps misschien heeft jouw gyn gelijk en die van mij niet.. Voel je aub niet aangevallen ofzo ben gewoon benieuwd of mijn gyn  er misschien niet te gemakkelijk overheen stapt..

Hallo allemaal,

allereerst natuurlijk welkom Phoebe en Snelly!
@Phoebe: daar zitten we dus nog steeds beide, wachtend op dat wondertje

Even een kleine update wat mij betreft...
Gister heb ik gebeld met de afdeling van de gyn voor de uitslagen van mijn bloedonderzoek en het slijmvlieskweekje.
Ik kreeg van de assistente te horen dat alles goed was, normale waardes, geen bijzonderheden dus.
Altijd wel fijn om te horen, maar ja, waarom lukt het dan niet???

Ook zij zei dat ze er uit konden halen dat ik dus wel degelijk een eisprong had gehad!
En dat het bloed een lage hcg waarde bevatte, maar dat had ik vorige week al van de gyn zelf gehoord dus dat was niet nieuw.

Aangezien ik nog wat vragen heb kan ik a.s. maandag nog een keer bellen en dan krijg ik de gyn zelf aan de telefoon.
Vind ik wel fijn, want ik zit voornamelijk  met het feit dat ik nu al 11 dagen kleine beetjes bloed verlies.
Bij mijn eerste gynbezoek zag de gyn dat  er een wondje/sneetje in mijn baarmoedermond zat dat een beetje aan het bloeden was. Daardoor verlies ik dus dat kleine beetje bloed.
Maar nu doe ik dat nog steeds en is dat wondje dus nog niet dicht?!
Wil toch wel graag weten of dit kwaad kan en om nou te zeggen dat het prettig is...  ( iig geen bevordering voor het  klussen )

9 Juli moet ik voor een tweede bloedonderzoek. Dan kunnen  ze  de waardes vergelijken met  die van de eerste keer.

Dan 6 aug. pas voor het 2e gynbezoek. Gaan we het hebben over de uitslagen en een eventueel samenlevingsonderzoek.

Toch blijf ik een heeeeeeel klein beetje hoop houden dat het allemaal niet nodig zal zijn
Dat dat kleine beetje hcg  zich aan het verdubbelen is en  dat er in mijn buik nu zo'n klein wondertje aan het groeien is ... ohhhhhh wat zou dat geweldig zijn!!!

Helaas ben ik dan ook weer zo nuchter dat de kans dat ik niet zwanger ben toch wel een stuk groter is en dat we gewoon verder die mm in zullen moeten.
Ik heb ook (nog steeds) geen zwangerschapsverschijnselen. (ja, bij ieder pijntje in buik of borsten slaan je gedachtes op hol, maar echte aanhoudende klachten zijn er niet)

We zullen toch  de hcgwaarde van het tweede bloedonderzoek moeten afwachten, dat zal iig wat meer duidelijk  geven!

Nou, weer genoeg gezeur van mijn kant
Ik ga maar even met de hond wandelen hi hi hi doe ik ook nog iets nuttigs!
Hoewel madame nog languit op haar kleed ligt te luieren en waarschijnlijk nog niet aan wandelen denkt, maar ja, beetje beweging kan voor ons beide geen kwaad

Iedereen een fijne dag vandaag en ik duim voor goede berichten van en voor ons allemaal

Groetjesss en liefs,
Ashley.

Dag dames,

Hoe is het met iedereen??

Zijn er nog ontwikkelingen?

Bij mij niks nieuws, hebben even paar maanden rust qua onderzoeken (wanneer ik in sept. nog niet zwanger ben mogen we ziekenhuis bellen voor vervolgonderzoeken in oktober). Ben vorige week weer ongesteld geworden dus gaan gewoon nieuwe ronde in.

Deze week laatste werkweek en heb dan 4 weken vakantie. Heerlijk, daar heb ik echt zin in. Ik ben er ook aan toe na de toch wel spannende tijden. Even lekker ontspannen en genieten.

Ben dan ook straks een tijdje niet op dit forum te vinden en wens iedereen alvast heel veel geluk de komende maand met zwanger worden en alvast een hele fijne vakantie!

Liefs Hopey

Terug
Bovenaan