Hè hè, eindelijk even tijd om achter de pc te kruipen
Nou ... de gyn heeft me vanmiddag gebeld, maar veel wijzer zijn we helaas niet geworden ben ik bang.
Ze vertelde me dat er wel hcg gevonden was maar dit was op dit moment nog erg aan de lage kant qua waarde, namelijk 0,3.
Dit kon twee dingen betekenen.
Of omdat een zwangerschap nog heel pril zou zijn (zit vandaag namelijk pas op dag 26 van mijn cyclus) is de waarde nog erg laag.
Of dat de lage waarde komt door een hormoon aanmaak die te maken zou hebben met de eisprong die ik heb gehad.
Over vier weken moet ik nogmaals bloed laten prikken en dan wordt weer naar het hcg gekeken.
Ik zou eventueel tussentijds een thuistest kunnen doen, maar deze kan dan nog steeds een verkeerd beeld geven?!
We hebben besloten om dat toch over twee weken te doen, want als de test dan negatief is kunnen we er iig zeker van uitgaan dat ik niet zwanger ben, toch? Aangezien als je wel zwanger bent de waardes alleen maar hoger moeten worden.
Nu heb ik ff op het internet zitten zoeken naar hcg waardes en ik kan alleen waardes vinden oplopend van 30 tot in de 10000 en hoger.
Wat zou de gyn dan bedoelen met een waarde van 0,3 ?
Iemand van jullie enig idee?
Ze vertelde me dat ze een waarde van 0 t/m 0,2 als negatief beschouwen en daar zit ik op dit moment dus net boven
Ik wordt er op dit moment een beetje hopeloos van ... als het nou gewoon een kwestie van wel zwanger of niet zwanger was, dan kon ik er mee verder.
Maar nu gaat helaas de onzekerheid en het wachten door
Ik hou jullie op de hoogte en zal ook jullie verhalen en ervaringen volgen in dit topic!
Allemaal een hele dikke knuffel
Liefs,
Ashley.