Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

quote: Hopey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2007 10:19:59'));

quote: SaarJ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2007 07:45:21'));

hoi meiden,
weinig nieuws de laatste tijd, daarom ben ik even het overzicht kwijt, kunnen we even kort een lijsje maken met daarop wie wanneer van ons haar NOD heeft.
ik zal beginnen

als je hierop wilt reageren gewoon even op de twee ballonnen naast dit berichtje klikken.

groetjes Saar

Saar               28 jaar               ronde  19             NOD: 1 juli
Hopey         33 jaar                ronde 8                  NOD: 26,27 of 28 juni (25 juni 16u krijg ik uitslag over bloedtest)
MissMuis 25 jaar               ronde 13             NOD: 10  juli      

Ashley weet je al iets? Ben zo benieuwd...

Verder gaat het hier prima, ik temp nu een aantal dagen en worderwel vergeet ik het niet. (ben echt een kluns met dat soort zaken) we klussen nu om de dag net tot hoelang het nodig is.. De spontanteit raakt wel een beetje zoek maar zo onderhand mag het toch wel eens raak zijn.

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Iedereen een goed weekend gewenst.

hoi allemaal,
vanmorgen zijn we naar de gyn geweest (een andere, maar toch ook heel vrinedelijke!)
aangzien er wat onduidelijkheden waren met de 2e zaadtest hadden we dit gesprek en wat blijkt: nog slechter dan de 1e keer.
mijn mannetje is lichamelijk onderzocht en we moesten allebei (weer!) bloed prikken.
ze haalde gelijk nog een andere gyneacoloog erbij en we komen in aanmerking voor ICSI/ivf. Dat had ik dus niet verwacht dus ik schrok nogal.ik moet dan dus ook aan de hormonen prikken etc. bloedtesten waren nu om uit te sluiten dat we enge ziektes hebben. over drie weken is uitslag van bloedtest ivm evt. chromosoomafwijking van zaad. daarna kunnen we (ls dat goed is) aan de procedure rondom icsi beginnen, gelijk folder meegekregen. daar wordt je niet vrolijk van! was nogal van slag, terwijl mijn vriendje zoiets had van he he eindelijk duidelijkheid en er gebeurt termninste wat. ik zei: weet je wel hoe zwaar dat kan zijn? dit is echt all the way-gaan, maar dan kunstmatig zeg maar! toen hij de folder had gelezen piepte ie inderdaad anders,
gelukkig gaan we eerst even op vakantie zodat we het wat kunnen laten rusten.
eigenlijk moet ik niet zeuren natuurlijkl wij kunnen eigen kinderen krijgen ook al helpt de natuur (ziekenhuis! ) een beetje, maar toch : ik zie er enorm tegenop!
nou dit was min verhaal , zometeen lekker de koffers pakken en wegwezen.
groetjes
boekie

Hoi meiden,

Ben ik dan weer....... ik vertelde vol trots dat ik donderdag mijn eerste IUI zou krijgen. En nu? Het is hier alleen maar huilen geblazen....
Ik was dindsdag in het zh voor een FM. Het eitje was nog te klein, dus alles opgeschoven naar donderdag. Toen weer een FM, eitje nog te klein  Ik vond het erg vreemd want mijn cyclus is al jaren op de dag af regelmatig en ik heb dan ook altijd mijn eisprong op vrijdag. Ik had me dan al ingesteld op de Pregnyl donderdagavond en vandaag de inseminatie.
Maar de vervangend gyn stuurde me donderdag dus naar huis, omdat het nog niet groot genoeg was en ik vandaag maar weer terug moest komen voor een FM en dan zou ik maandag de inseminatie krijgen.
Ik vertelde hem van mijn regelmatige cyclus enn dat ik dacht dat ik dan dus mooi te laat zou zijn. Hij vertelde me dat het normaal is dat eisprongen niet altijd op het zelfde moment plaatsvinden (nou bij mij dus al wel heeeeel lang!). Maar goed, geen speld tussen te krijgen...... en dus vanmorgen naar de gyn voor wederom een FM.
Omdat ik het allemaal niet vertrouwde hebben we toch donderdagavond en vannacht gemeenschap gehad. Ik dacht laat ik het zekere maar voorhet onzekere nemen. Altijd nog een hogere kans dan helemaal niets doen....
Ik kom zojuist terug van het zh en jullie raden het vast wel: mijn eisprong is al geweest!! Er was niets meer te zien...  DE gyn (mijn eigen) begreep mijn verdriet en snapte dat ik erg teleurgesteld was. hij heeft me goed opgevangen, maar feit is dat ik behoorlijk teleurgesteld ben en eigenlijk ook enorm pissig op die andere gyn. Ik voel me niet serieus genomen in het bekend zijn met mijn eigen lijf.

Deze maand gaat onze kans dus simpelweg aan onze neus voorbij....
Volgende maand zijn we in Italie, dus ook geen mogelijkheden. Ik moest van de gyn maar een flinke fles chianti aanschaffen en eens goed   er op los gaan..haha! Dat was dan wel erg lief.

We hebben afgesproken dat we de daaropvolgende maand gaan starten met LH-testen onder begeleiding van de gyn. Zodat we mijn eisprong nog beter in de gaten kunnen houden. Bij een LH-piek moeten we dan binnen 24 uur naar Nijmegen voor de IUI. Daarnaast blijven we ook de follikel volgen met echo's.
Volgende week een afspraak met de gyn om alles nog eens goed door te spreken en afspraken te maken.

Pffff....wat een dag.... ik baal als een stekker!

Ik hoop hier snel wat positieve berichten te lezen!
Dat geeft weer goede moed voor iedereen...

Liefs,

Ginger

Hoi Boekie,

Tjee, balen zeg, dat de zaadtest weer slecht was..... Ik ken dat teleurgestelde gevoel van je wel hoor! Maar wat je zegt: het kan in elk geval nog op de natuurlijk manier! Wel met wat medische hulp   natuurlijk, maar het zo umoeten lukken en dat is in elk geval wel goed bericht. Het is een hele molen waar je   in moet. Ik weet het... bloedprikken, Follikelmetingen, spuiten, tabletten slikken...bleh...! Ik ben het nu na 2 maanden (zonder resultaat, zie boven) al zat, het is een enorme aanslag op je emoties, je tijd en erg moeilijk als de omgeving van niets weet...

Maar meid, geniet eerst maar eens lekker van je vakantie en dan vol goede moed er tegen aan!!

Heel veel succes!

Liefs,

Ginger

quote: MissMuis reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2007 14:26:03'));

quote: Hopey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2007 10:19:59'));

quote: SaarJ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-06-2007 07:45:21'));

hoi meiden,
weinig nieuws de laatste tijd, daarom ben ik even het overzicht kwijt, kunnen we even kort een lijsje maken met daarop wie wanneer van ons haar NOD heeft.
ik zal beginnen

als je hierop wilt reageren gewoon even op de twee ballonnen naast dit berichtje klikken.

groetjes Saar

Saar               28 jaar               ronde  19             NOD: 1 juli
Hopey         33 jaar                ronde 8                  NOD: 26,27 of 28 juni (25 juni 16u krijg ik uitslag over bloedtest)
MissMuis 25 jaar               ronde 13             NOD: 10  juli      
Ashley3   29 jaar               ronde  13                 NOD: ? (heb geen idee meer na cyclus van 64 en 98 dagen)

Hoi allemaal,

wat een ellende is dat wachten toch hè  kan je wel vertellen dat dat nou niet echt mijn sterkste punt is!
Donderdag is het tien dagen geleden dat ik bij de gyn geweest ben, dus dan kunnen we eindelijk bellen voor de uitslagen.
Dan nog wachten tot in het weekend, want dan gaan we toch maar een thuistestje doen
Ben zooooooo benieuwd of alles ok is en of ik nou wel of niet zwanger ben.
Eerlijk gezegd denk ik (om meerdere redenen) zelf van niet.
Ik heb totaal geen zwangerschapskwaaltjes, alleen dan een beetje opgeblazen gevoel in mijn onderbuik maar dat heb ik in voorgaande cyclussen ook wel gehad.
Ook verlies ik nu al 8 dagen kleine beetjes bloed? Echt veel minder dan bij een ongi en ik heb ook helemaal geen ongi-gevoel erbij dus dat is het volgens mij niet. Zou ook wel raar zijn, want mijn laatste twee cyclussen duurde 64 en 98 dagen en dan zou die van nu maar 24 dagen geduurd hebben!
Wel zag mijn gyn tijdens m'n onderzoek dat mijn baarmoedermond een beetje bloedde? Dat kan het natuurlijk ook nog steeds zijn, maar zou dat niet al een keer gestopt moeten zijn? Zou dat geen "kwaad" kunnen als dat maar door blijft bloeden?

Oooooooow ik heb zo veel vragen...........
Wil eigenlijk niet nu al de gyn opbellen met mijn vragen, maar wie zou ze anders kunnen beantwoorden?
Ik heb al bedacht om donderdag (als ik voor de uitslagen moet bellen) wat vragen te stellen.
Maar ja, dat betekent dus wel weer wachten tot donderdag!
Nu maar hopen dat de week een beetje snel gaat

Iedereen succes met klussen, afwachten en alle andere bezigheden rondom het verwekken van zo'n klein lief schattig hummeltje

Liefs,
Ashley.

@ Missmuis: wat een ellende kan dat zijn hè, dat tempen! En zo veel factoren die meespelen, maar wel fijn om wat duidelijkheid en inzicht te krijgen in het verloop van je cyclussen. Bij mij is het een goed hulpmiddel geweest, want kon daardoor goed zien dat ik geen eisprong had. Hoop dat jullie er ook veel aan zullen hebben en dat je snel verder kunt! xxx

@ Boekie: jeetje wat balen voor jullie zeg, je mannetje zal er ook wel van balen, vind ik altijd zo sneu! Kan me voorstellen dat jij het moeilijk vind, maar hopelijk ga ook jij met volle moed verder naar het volgende hoofdstuk in het tot stand komen van jullie droom om samen een prachtig leven te maken! xxx

@ Ginger: whoeaahrggggg wat een "piep" die andere gyn zeg!!! Ik hoop dat je eigen gyn hem wel even duidelijk heeft gemaakt dat hij niet in jouw lichaam zit en dus niet kan weten wat jij weet over de cyclussen die jou al erg lang bezig houden! Hij mag dan "de kennis" hebben, maar jij weet echt wel het beste hoe jou lichaam in elkaar steekt. En als jij zegt dat je je ei altijd dan hebt, dan heeft hij (vind ik persoonlijk dan) met jou mee te gaan daarin, want nu zitten jullie met de teleurstelling van een gemiste kans! Hoewel ik in je verhaal ook las dat jullie zelf de koe bij de horens gevat hebben en toch ook nog ff lekker hebben geklust in die dagen, dus wie weet  Zou wel heeeeeel gaaf wezen hè!!! Succes ermee xxx

Terug
Bovenaan