Voor Imme en Cath (en alle andere geinteresseerden)

Hoi Cath!

Oh....bedoel je dat!  Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten..... Liggen daar dan grenzen aan vast? Ik moet zeggen dat ik daar nog helemaal niet over nagedacht heb. Trouwens, dat vind ik dan wel een minpuntje in ons zh: de voorlichting is maar minimaal. Of ligt dat misschien aan mij. Toen ik bij vd Pol geweest was en ik vroeg of ik kon starten met bijstimulatie, was het direct een receptje, afspraak maken voor de FM en dat was het. Geen uitleg over de medicatie of over de bijwerkingen, ook niet even samen babbelen over hoe het nu met me gaat. En dan bedoel ik eigenlijk de psychische kant. Ik weet het : ze hebben niet veel tijd, en we zijn vast het zoveelste hopeloze stel, maar dan toch. Een beetje aandacht voor de persoonlijke kanten van dit verhaal zou ik toch wel wenselijk vinden.
Hoe ervaar jij dat?
Trouwens ik ben verder wel tevreden hoor over Pol en Vollebergh. Mantel is een ander verhaal, ik kan mijn draai bij hem nog niet vinden. Vrijdag mag ik naar Verweij, ook die ken ik al.

ik heb nl al een heeel lange geschiedenis bij de poli gyn. Jaren terug heb ik last gehad van focale vulvitis, een chronsiche ontsteking in de vagina. Daar heb ik jaren mee getobt met vd Pol en uiteindelijk heeft zij me geopereerd mbv een gyn uit het Radboud. Mijn zoontje kwam ter wereld dankzij Vollebergh, hij heeft me letterlijk "verlost".   Haha!!!
En 6 weken na de bevalling had ik een abces ter grootte van een citroen achter de knip van de bevalling. Verweij heeft me destijds geopereerd.
Al met al heb ik ze allemaal al uitgebreid gehad met uiteenlopende zaken.
Als ik het zo terug lees dan vind ik eigenlijk wel dat ik genoeg gerotzooi daaronder heb   gehad, en dan nu dit weer..... Bah!!! Maar goed, we doen het ergens voor en ik sta weer positief naar de volgende IUI!!!

Vreemd dat je zo'n opgeblazen buik hebt. Zou het van de Pregnyl kunnen komen? Nou ja, dat zou trouwens wel een beetje laat zijn. NOD was toch 12 oktober? Ik zou het echt niet weten! Misschien toch gewoon even naar de wc.....nee, grapje, dat had je vast zelf wel bedacht..

Succes nog en tot gauw!!

Liefs,

Ginger

hee meiden,

Helaas is het voor ons deze rond ook game over..... vanacht ongesteld geworden. Werd wakker van de buikpijn en de hel brak meteen los.... helaas.... vrijdag weer beginnen met de Clomid. Dit word de derde ronde.... zou 3x scheepsrechts zijn? Vrijdag 12 okt. weer en FM en als er weer eitjes zijn die groot genoeg zijn weer de pregnyl..... de spannende en toch weer slopende tijd begint weer helemaal opnieuw.... maar daar weten jullie natuurlijk ook alles van!

Ginger, nog even en dan zit je clomid kuur erop. Hoop voor je dat er meerdere eitjes groeien! Dan heb je toch weer iets meer kans dan bij 1 eitje (lijkt mij, weet niet of dat echt zo is hoor!) Wanneer heb je weer je volgende IUI? En moet je nog naar het ziekenhuis voor een echo hoe de clomid aanslaat??

Cath, ik heb ook altijd een opgeblazen gevoel na de Pregnyl. Dit duurt een weekje ongeveer. Verder heb ik eigelijk weinig last van de pregnyl. Van de clomid veel meer!

Ga als ik naar de gyn ga eens vragen na een samenlevingstest en een HSG. Weet niet of ze dat al zo 'snel' doen, maar toch. Misschien heb ik nu wel een goede eisprong en mijn vriends zaad is goed, maar  misschien ligt het nog ergens anders aan? Kan er altijd over beginnen natuurlijk.

Nou meiden, allemaal weer toi toi toi, ik duim aan de andere kant van het beeldscherm! Tot mails!

Liefs Imme

HANDIG:
Cath         nod 12 oktober
Ginger    IUI ?? nod ??
Imme        FM 12 oktober, nod 29 oktober

Lieve Imme,

Weer een k^%$teberichtje......Wat ontzettend balen..... hetmoet toch een keertje lukken bij een van ons! Ik hoop echt   dat 3x scheepsrecht is, dan hebben we deze maand alledrie een superbericht!!!!!!

Ik hoop ook dat er meerdere eitjes groeien, dan is de kans dus echt groter. Daarom nu ook de Clomid en Pregnyl. Ik had al een keurig eitje iedere maand, en nu hopelijk dus 2 of misschien wel 3. Hoe meer zielen hoe meer vreugd...haha! Maar goed eerst de eerste FM afwachten. Ik moet vrijdag naar het zh voor de eerste FM, dan zien we ook of de Clomid goed aanslaat. Dan moet ik zondag weer voor de FM en dan denk ik dat ik ´s avonds de Pregnyl zal krijgen. De IUI zal hoogstwaarschijnlijk dinsdag plaatsvinden als mijn cyclus zich net zo gedraagd als de vorige maanden.

Heb jij trouwens nog helemaal geen samenlevingstest gehad. Ik gebruik trouwens nauwelijks leestekens, want mijn toetsenbord doet raar, dit was dus tussen haakjes....
Wij kregen een samenlevingstest als een van de uitgebreide vooronderzoeken! Het zou toch zonde zijn als je nu toch vijandig slijm blijkt te hebben... Ik zou er zeker eens naar vragen! Verder weet ik er niet zoveel vanaf, Cath waarschijnlijk wel, zij heeft hier last van, misschien kan zij nog wat vragen beantwoorden.

Nou meid, kop op en verzamel al je goede moed voor de volgende ronde! Ik ben in elk geval blij dit forum te hebben, om zo smaen wat lief en leed te delen.

Liefs,

Ginger

RRRRRRR, heb ik net een heeeeeeel lang verhaal zitten typen en ben bijna klaar, druk ik op het knopje "sluiten" ipv "plaats bericht". Kan ik dus weer opnieuw beginnen.

Zo, 2e poging !

Hoi Imme en Ginger,

Wat ontzettend balen Imme dat het bij jou deze ronde ook niet gelukt is ! Had nog wel zo hard voor je geduimd.
Als ik jou was zou ik de volgende keer bij de gyn gewoon vragen of ze een samen-levingstest willen doen; heb inmiddels al wel geleerd dat je het gewoon moet vragen als je iets wilt. Als ze het niet willen doen dan moeten ze je in ieder geval ook een reden geven en daar kan je dan weer op in gaan.
Ik hoop voor je dat ze de test gewoon doen en dat die helemaal goed is. Bij ons was dat niet zo, ik blijk een echte killer te zijn, slechts een enkele sporadische levende zaadcel werd er gevonden. Vandaar de IUI, daarmee hopen we mijn "moordwapen" te omzeilen.
Ik hoop dat jullie snel weer vol goede moed op kunnen gaan naar de volgende ronde !

En Ginger, heb je nog steeds veel last van kwaaltjes, of heb je je goede humeur alweer een beetje teruggevonden? Hoop dat er mooie follikels groeien en dat je vrijdag 2 of 3 mooie zwarte bellen gaat zien op de echo.

Hier nog steeds hetzelfde, buik voelt nog steeds enorm (terwijl ik toch al ruim 5 kg ben afgevallen) en ik heb al sinds vanmorgen een opvlieger, maar dan alleen op m'n hoofd. De hele dag heb ik al van die hoogrode konen,  zo zag ik er ongeveer uit.  mijn collega's zagen er zo uit want die wisten wel waar het door kwam, gelukkig is mijn humeur nog steeds behoorlijk goed dus daar hadden ze mazzel mee want ik ben wel behoorlijk geplaagd vandaag.

Ga nu snel even een lekker bakkie koffie drinken met m'n hubbie!

Groeten, Cath

Hoi!

Cath, bedankt voor het vele duimen! Echt waar, al dat geduim van ons voor elkaar... dat moet toch een keer goed komen! Weet het zeker!

Heb ook meestal een paar dagen een kleur op mijn gezicht van de Clomid. Meestal een dag of 3 na de kuur. Mijn opvliegers zijn meestal over mijn hele lijf, maar duurt echt maar heel even. Moet zeggen dat ik er afgelopen keer minder last van had dan de eerste keer.
Maar goed, we weten waar we het voor doen he? Van de pregnyl heb ik niet zo veel last, alleen opgeblazen gevoel.

Nou meiden, tis weer spannend.... eerst ginger weer met haar IUI, daarna Cath met NOD 12 okt en dan ik weer! Deze ronde komt het goed met ons, ik voel het....

Vrijdag weer aan de clomid. Kan eigelijk niet wachten, wil weer aan de slag!

We mailen en duimen er vrolijk op los!

Slaap lekker voor straks...

Imme xx

oja, ga idd aan mijn gyn vragen hoe en wat met een samenlevingstest.... misschien dat dat ook weer wat onzekerheid weg haalt.....

Kun je niet iets van medicijnen krijgen Cath voor vijandig slijm??

Terug
Bovenaan