Voor Kaskes

Haha, je exen! Het zijn toch geen nachtmerries???

Die indalingsweeën voelen heel anders dan echte weeën, het is een constant zeurderig gevoel dus op zich ben ik daardoor niet bang dat het eerder begint. DIe steken maakten me wel angstig, want die kende ik nog niet.
Heb jij nu nog het gevoel dat het eerder/al snel gaat komen? Maakt het je onrustig?

Wat een drukke dag had je gisteren, al die bezoekjes. Kan me voorstellen dat je het helemaal zat was.
Gisteren dacht ik het zelf ook: eigenlijk wil ik het liefst alleen nog maar in joggingbroek lopen. Dat is eigenlijk het enige dat nog lekker zit. En jurkjes dan, maar daar is het weer niet helemaal naar. Ik loop ook echt alleen maar op mijn slippers. Ik heb zulke stinkvoeten deze zwangerschap dat ik er niet aan moet denken om mijn voeten ook nog "op te sluiten" in dichte schoenen... Kortom, ik ben ook zo'n saaie doos aan het worden en inmens controle-freakerig, haha.

Ik ben benieuwd of je morgen nog iets ziet van de extra suikers die je gehad hebt. Ik hoop het niet, want dan hoef je niet al te streng te zijn voor jezelf. Ik vind het superknap van je hoor! Ik heb geprobeerd me vandaag een beetje in te houden. Als Mikke weg is (ze was bij de oppas) is het zo makkelijk om eindeloos te snoepen. Maar het is me aardig gelukt!

Haha, je moeder heeft plaatsvervangende nesteldrang!!! Die gordijnen wil ik ook nog graag gedaan hebben, maar ik wacht tot mijn moeder er weer eens is. Wouters moeder heeft haar eigen gordijnen laatst met zo'n 30 cm laten krimpen...
Ik zou willen dat ik zelf wat meer kon. Ik heb vandaag Mikke weggebracht, boodschappen gedaan, vaatwasser uitgeruimd en 2 wc's schoongemaakt en dan ben ik dus al helemaal op. Erg frustrerend en ik begin nu wel te denken: Was ik maar weer mijzelf! Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe dat was...

Cellulitus op mijn benen had ik al helaas. Ik weet niet of dat nog weer wegtrekt, sorry!

Morgen ga ik helpen op de peuterspeelzaal. Zal wel pittig zijn, maar oké, nu kan het nog. Woensdag komen Wouters ouders, donderdag niets bijzonders en vrijdag is Wouter alweer vrij en moet ik naar de tandarts (een gaatje, bah!).
Lekker weer een massage (ben je al helemaal ontspannen? het is nu half 9).

Heb je gehoord van de gijzeling in Almelo? Mijn ouders wonen daar, dus ik heb maar wel even gebeld om te vragen of ze in orde waren. Die man is echt flink doorgedraaid!

Had ik jou al verteld dat Wouter naar de KNO-arts moest voor het snurken? De dokter dacht aan poliepen, maar de KNO-arts niet... Hij heeft Wouter getest op allergieën en hij blijkt allergisch te zijn voor gras- en boompollen, huisstofmijt (wie niet tegenwoordig?) en katten! De arts zei dat hij het einde van het hooikoortsseizoen moet afwachten en dan moet kijken hoe goed de kattenallergie te doen is met die drie beesten van ons. Dat wordt misschien nog een moeilijke beslissing dit najaar. En het geven van borstvoeding is nu nog belangrijker voor mij (en het kindje natuurlijk).

Fijne avond en stucces met poetsen morgen.
Liefs, K

Hoi Kirsten,

Jij dus ook al zo'n controll-freak. Ik ook, ik heb me voorgenomen vanavond toch weer eens wat aardiger te zijn tegen Wilco, volgens mij heeft hij het maar zwaar met me.
Ik ben met vlagen nog steeds wel bang voor een vroeggeboorte en dan krijg ik helemaal de zenuwen, dat er nog van alles moet gebeuren. In de schuur is het nog een ontzettende zooi, de badkamerkast is een puinhoop en Wilco is nu bezig z'n huis leeg te maken in IJsselstein.Hij had dat huis net gekocht toen wij elkaar ontmoette, dus  gelijk weer verkopen was niet rendabel.  Hij verhuurde het eerst gemeubileerd, maar de nieuwe huurders gaan het per 1 juli gestoffeerd huren. We hebben al een aantal dingen via Marktplaats verkocht, maar er moet nog genoeg gebeuren. Vrijdag is hij de hele dag vrij en gaat hij daar aan de gang.
Slaat natuurlijk nergens op dat ik dan de zenuwen krijg over de schuur, wat zou het als die niet opgeruimd is voordat ik bevallen. Dan is er natuurlijk geen man overboord. Maar ja, zo relativerend als ik nu praat, kan ik vaak niet zijn...hormonen?!

Kan me voorstellen dat je er enorm van baalt dat je lichaam niet mee werkt. Ik heb dat ook nu, maar dan in mindere mate, maar jij hebt dat natuurlijk al een hele tijd.
Nog even volhouden meid!

Ben benieuwd wat de verloskundige vanavond zegt over die steken, laat je het nog even weten?

M'n suiker was gisteren erg onstabiel, 2x erg laat en 2x vrij hoog. Kan komen door die zoetigheid van het weekend, maar denk dat het ook kwam omdat ik 's middags veel te druk ben geweest. M'n ma en ik zijn van half 2 tot half 6 bezig geweest...wel wat te gek, maar ja, je wilt dan ook doorgaan als je eenmaal bezig bent. Was wel blij met de massage gisteravond, had natuurlijk last van m'n rug gekregen, dus het was heerlijk dat ik daarheen kon. Die vrouw zei ook nog dat ik rustig aan moet doen, dat heeft ook veel invloed op het suikergehalte. Dus ik hou me de rest vd week rustig, voor zover dat lukt met m'n nesteldrang....
Vandaag is m'n suiker weer stabiel tot  nu toe.

Hoe ging het op de peuterspeelzaal, zal ook wel pittig geweest zijn voor je.

Ha,ha....laat die gordijnen maar niet door je schoonmoeder wassen!

Balen zeg dat Wouter allergisch is voor poezen. Ik ben ook allergisch voor boom-, graspollen en huismijt, maar gelukkig niet voor honden en katten. Wilco had een hond, dus die kreeg ik er gratis bij, lief beest hoor. Gaat ook goed met mijn 2 katten.
Ja, daarom vind ik het ook belangrijk dat  de borstvoeding gaat lukken.

Had wel 2x een nachtmerrie over m'n ene ex, dat hij M. mee had genomen en ik wist niet waar naar toe. Hij is al 2 maanden niet bij haar geweest, het gaat niet zo goed met hem denk ik. Hij is toen al eens zwaar depressief geweest, vrees dat dat nu weer zo is.

Nou, rustig aan, voor zover dat kan.

Liefs,
A

Ooooh, ben jij zo gemeen voor Wilco??? Arme man! Haha!
Gelukkig gaat dat bij mij wel goed, ik zou ook wel erg ondankbaar zijn als ik naar zou doen tegen Wouter. Hij doet zo hard zijn best voor mij/ons!

Kan me wel voorstellen dat die vroeggeboorte in je hoofd blijft rondzeuren. Ik heb dat ook wel met Mikkes 39 weken. Ik probeer me er echt op in te stellen dat het nog steeds ook 42 weken zou kunnen worden, maar toch zit dat getal in mijn hoofd.

Wat een gedoe   nog met Wilco's huis. Vervelend dat hij daar nu mee aan de slag moet.
Ik probeer me ook telkens in te prenten dat bepaalde dingen niet erg zijn als ze blijven liggen: de schuur inderdaad, of het lappen van de ramen binnen. Omdat ik niet zo heel veel kan, lukt het me nu wel beter dan tijdens Mikkes zwschap. Ik leg me al zo lang neer bij een huis dat niet altijd naar mijn zin is... Neemt niet weg dat ik daar ook wel eens heeeeel erg de balen van heb!

Die steken hadden toch echt met indalen te maken. Het kindje is helemaal ingedaald, maar ligt nog niet vast. Mijn bloeddruk was 110/70! Helemaal gelukkig mee :) Die dinsdag dat wij hebben afgesproken, moet ik om kwart over 4 bij de vk zijn, maar dat lukt wel toch? Wouter gaat die avond naar Radiohead, dus met hem hoef ik verder geen rekening te houden bij de vk. Vandaar deze gekke tijd.
Doe jij wel rustig aan, als dat zo'n weerslag op je suiker heeft??? Voorzichtig zijn met jezelf hoor!

De peuters.z. was erg leuk. Mooi om al die peuters bezig te zien, wat een verschillen! Er zitten er een paar bij die geen 5 seconden stil kunnen zitten, zich niet kunnen vermaken zonder juf, nauwelijks te verstaan zijn of alleen maar dat willen hebben wat een ander al heeft. Aan de andere kant zijn er schattige kindjes, die heerlijk zelfstandig spelen, je komen halen om naar de wc te gaan en netjes eten en drinken. Echt grappig. Ook vermoeiend, dat wel...

Mmmm, nachtmerries over Manuela's vader, dat heeft vast te maken met dat hij er zo weinig voor haar geweest is de afgelopen 2 mnd. Laat Manuela daar zelf nog iets van merken, dat ze hem mist of zo? Vind jij het voor jezelf ook moeilijk als het zo gaat als nu?

Fijne wedstrijd vanavond!!! Ik denk niet dat ik hem helemaal mee ga maken, zo moe...

Liefs, Kirsten

Hoi Kirsten,

Fijn dat het allemaal goed was bij de verloskundige en vooral ook je bloeddruk!! Ik ben ook steeds blij dat die nog goed is, bij mij neigt die ook vaak naar hoog normaal gesproken.
Mooi dat het kindje al ingedaald is en fijn dat je nu weet dat die steken niks verontrustends zijn.

Hoef je volgende week niet erheen?
Nee joh, is geen probleem dat je dan rond die tijd erheen moet.
Waar is dat concert van Radiohead, toch niet te ver weg hè?!
Waar werkt Wouter nu, in de buurt?
Wilco zit in Breda, maar moet meestal 1x in de week wel naar Zeeland of naar Belgie, vind dat maar niks zo ver weg. Zou het echt erg vinden als hij niet bij de bevalling aanwezig zou zijn.

Nou, ik ben meestal wel lief hoor voor Wilco...ha,ha...maar hij zegt dat ik er de laatste tijd een zeur-gen bij heb gekregen...dus ik moet daar wel op letten, want hij doet ook zoveel voor ons. Ben nog elke dag blij dat ik hem ontmoet heb.

Ja, ik zag dat met Manuela 'dr verjaardag op de peuterspeelzaal toen ook al, dan mag je 3 kwartier eerder komen om 'dr verjaardag mee te vieren, veel verschil tussen die kleintjes.
Kan me voorstellen dat je nu erg moe bent. Ik ga er nu ook 1 op bed gooien, Wilco is nog aan het werk tot 20.00 uur, dus die is net thuis voordat de wedstrijd begint. Ik ga zo ook plat op de bank, eigenlijk ook wel weer te veel gedaan vandaag. Gestreken, was opgevouwen, opgeruimd, boodschappen gehaald, hond uitgelaten, gekookt, naar dorp verderop geweest om wijziging in drukproef door te geven.

Vind het niet leuk van haar vader, ik heb al die tijd hard m'n best gedaan om het contact goed te houden voor Manuela. Maar ja, die man heeft mij al zo vaak teleurgesteld, dat ik er niet van op kijk.
Zij mist hem gelukkig helemaal niet, ze heeft in al die tijd 1x naar hem gevraagd. Als ze Wilco 1 dag niet ziet, vraagt ze al naar hem, dat is toch veel meer een vader voor haar.

Jij ook rustig aan!!! Lekker op tijd naar bed.

Liefs,
Angélique

Hoi Angélique,

Hoe is het, beetje rustig aan kunnen doen?

Ik moet volgende week ook naar de vk hoor, maar die voor de weken erop hebben we ook vast gepland ivm Wouters werktijden. Wat een schatten toch dat ze daar rekening mee willen houden, hè? Dat waardeer ik echt in hen!
Radiohead is in het Westerpark in A'dam en op 10 juli gaat hij nog naar Doe Maar in de Kuip... Hij gaat samen met een stel vrienden waarvan er één op dezelfde dag als ik z'n tweede kindje verwacht, dus die mannen zijn beide standby èn goed bereikbaar op hun mobiele telefoons!
Wouter werkt nu in Leidschendam, maar gaat binnenkort over naar Hilversum. Richting L'dam is er meestal file, van en naar Hilversum is dat wat minder, als het goed is. Van mij mag hij snel naar Hilversum, dat snap je!
Ik zou het ook niet fijn vinden als Wouter nu op meer dan een uur rijden zou zitten. Ik hoop dat je bevalling niet op zo'n dag is!

Ik kreeg gisteren trouwens een berichtje van Angelique met als kopje; Hoera, geboren! Ik dacht echt, Huh, hoe kan dat nou? Dat is dan wel hele snel gegaan! Bleek het iemand van de zwangerschapsgym te zijn, haha! Gelukkig maar...

Ooh, een zeur-gen.. Als je het maar niet doorgeeft aan de kleine dan ;-) Fijn dat jullie nog zo happy zijn. Ik ben ook nog steeds erg blij met WOuter! Hij doet zoveel voor me en hoe ik er ook uitzie, hij vindt het altijd prima (zelfs als ik er nu uitzie als een vaatdoek zegt hij nog dat hij me mooi vindt en trots op me is, de schat!!).
Heel bijzonder dat Manuela WIlco meer als papa ziet. Vindt je ex dat niet schrijnend of weet hij dat niet? Voor Wilco is het in ieder geval een enorm compliment!

Kalm aan, meid! Liefs, Kirsten

Hoi Kirsten,

Vanochtend nog wel even doorgebikkeld, wij hebben een aanbouw beneden daar is de badkamer en de wc en verderop de schuur. Dat halletje schiet er altijd bij in, dus die heb ik goed schoongemaakt en de wc ook van top tot teen. Daarna had ik het wel weer gehad, dus rest vd middag rustig aan gedaan, zelfs nog ongestoord in bad kunnen liggen. Manuela is helemaal gek vd Smurfen en die waren bijna een uur op tv  vanmiddag.  Voel me wel schuldig richting Manuela dat ik momenteel zo weinig met haar doe, maar dat ga ik het weekend en volgende week wel goedmaken. Ik ga morgen de kast in de badkamer doen, Wilco doet de badkamer zaterdagochtend dan grondig en ik ga dan nog een kast in de schuur doen waar ik alle spullen voor m'n workshops heb staan. En dan is het voorlopig wel klaar allemaal, dus meer tijd voor M.
Gelukkig is Manuela sinds vorige week weer in een goed humeur. Ze vroeg net nog bij het naar bed brengen wanneer de baby komt. Is Mikke er ook mee bezig of valt het mee?

Fijn hè van die lieve mannen! Daar mogen we wel blij mee zijn ja.

Kan me voorstellen dat hij snel van jou naar Hilversum mag.

En hoe was jouw dag, komen je ouders dan ook echt dingen in het huis doen of komen ze om met Mikke te helpen?

Ik ga vrijdagmiddag nog even lekker naar de kapper na alle ziekenhuisbezoeken. Heb ik wel zin in, dan voel ik me gelijk ook weer beter  als ik daar geweest ben. Voel me nu ook vaak een slons, loop de halve dag in m'n joggingbroek, zit gewoon echt het lekkerst.

Ja, da's zeker een compliment voor Wilco, hij doet het ook echt goed met haar. Soms vind ik hem wat te streng, maar ja, ik ben vaak wat te soft, dus dan is er in ieder geval evenwicht! ha,ha.
Ik weet niet of haar vader dat weet, maar hij zal het wel vermoeden. Eén keer was er een pijnlijk voorval, toen ging hij net weg en Wilco kwam net binnen. Hij wilde nog een kusje, maar ze rende Wilco z'n armen in....oei..wel lullig. Maar ja, hij verspeelt z'n kansen momenteel wel heel erg om met haar een band op te bouwen.

Grappig van dat sms'je van die Angelique! Gelukkig was het niet van mij.

Kan jij trouwens nog een keer je adres mailen naar m'n mailbox voor het toesturen vh geboortekaartje.

Rustig aan!

Liefs,
Angélique

Oooo, jij kan het ook echt niet laten hè? Die stomme hormonen ook! Hebben jullie een "oud huis"? Als ik zo die indeling hoor, doet me dat denken aan een huis uit het begin 1900 waar later een badkamer in is gebouwd. Hadden wij in ons vorige huis ook: een badkast en wc-hok. En de passiebloem op het plaatsje deed het opvallend goed: de wortels stonden waarschijnlijk recht op de oude beerput, haha!

Mikke is ook wel bezig met de baby. Hij krijgt elke keer kusjes en knuffels, ze maakt grapjes met hem (denkt ze zelf), maar vraagt bijna nooit wanneer hij nou komt. Vind ik wel knap van haar want ze weet het al zoooo lang! Ik vind het ook wel lastig om aan te geven wanneer hij nou bijna komt. Als je dat bij 37 weken roept, dan kan het nog zo 5 wkn duren! Dat is hartstikke lang voor zo'n kleintje. Maar als je er te laat over begint is het misschien toch wel een soort van donderslag bij heldere hemel... Ik ga vanaf 37 wkn Mikke wel voorbereiden, dat als de baby geboren is, ik een week lang (daar stuurde de vk op aan!) alleen maar boven ben. Dat ik dus niet beneden kan komen spelen, met haar kan wandelen of spelletjes doen... Dat zal ook wel erg moeilijk voor haar worden, maar gelukkig zijn mijn ouders (en mijn schoonouders vast ook) in de buurt voor afleiding.
Wist jij trouwens dat je sowieso de eerste 4 dagen geen trappen mag lopen voor het herstel van je bekken! Bij mij is dat dus langer ivm die bekkenklachten.

Onze (schoon)ouders en mijn zus komen voor beiden: èn het huis schoonmaken èn Mikke vermaken. Gistermiddag heb ik ook heerlijk een dutje kunnen doen, mmmm! Vannacht vreselijk beroerd geslapen trouwens. Mikke begon om half 3 te huilen in haar slaap, toen moest ik plassen en daarna ben ik aan het piekeren geslagen. Ik heb het nog half 6 zien worden en alle vogels werden langzaam wakker... Wouter was lekker aan het snurken (zijn neusspray was op), argh!

Lekker naar de kapper! Ik mag de 30e nog even. Ik vind dat zoooo heerlijk dat gefrut aan mijn haar en hoofd. Ik zou wel elke week willen, jij niet? Op dagen dat ik ergens naar toe moet, probeer ik me wel leuk te kleden, maar ik heb eigenlijk nog maar 1 broek die echt lekker zit :-( En voor de rest nog wel 2   joggingbroeken, maar die vind ik niet zo geschikt voor bezoekjes en zo.

O ja, doe mij ook even je adres, dan sturen wij ook een kaartje jullie kant op. Ik heb vandaag de proefdruk van het kaartje van de zoon gekregen en ben er zeker tevreden over. Joepie, weer iets van het lijstje doorgestreept!

Ik heb vandaag antibiotica gekregen want ik blijk ook nog een urineweginfectie te hebben gekregen. Daar kwamen dus al die voorweeën vandaan!
Ben blij dat dat dus straks minder gaat worden, dat scheelt ook weer in de vermoeidheid!

Ik ga nog even plat! Liefs, Kirsten

Terug
Bovenaan