Voor Kaskes

Hoi Kirsten,

Ben ik dan eindelijk weer, was vermoeiend, druk dagje.
Gelukkig was alles goed. Gync. en internist waren allebei tevreden. Dr. Joost was helemaal enthousiast dat ik al zo ver in m'n zwangerschap ben gekomen  en hij was zo tevreden dat ik wat hem betreft over 2 weken terug mocht komen, tenzij ik zelf eerder wilde. Ik vond het wel prima, wordt ook best moe van al die ziekenhuisbezoekjes, al dat wachten daar etc.
Dus ik heb nu een afspraak op 4 juli met zowel de gync. (Dr. Moninkx) en de internist in het Overvechtziekenhuis, dan kon het mooi aansluitend. Ik vind het wel lekker op vrijdag, dan zit M. op het KDV, dus dan kan ik rustig alleen gaan.
Vanmiddag nog bij dietiste en diabetisch verpleegk. geweest, hoef voorlopig niet bij hun terug. Tenzij m'n bloedsuiker vaak boven de 7 komt, dan moet ik trouwens ook eerder de internist bellen.
Kapper was even lekker, voel me een stuk minder slonzig! ha,ha.

Er was hier in het dorp Nachtmarkt, dus na het eten zijn we nog even met Manuela daar heen geweest, had een beetje spijt...want er stond een vrouw die van ballonnen hele kunstwerken maakte en toen ze dat zag, moest ze dat natuurlijk ook hebben. Maar het was druk, dus dat werd wachten. Op een gegeven moment ben ik op het terras gaan zitten en is Wilco blijven staan. Kreeg echt last van m'n buik. Nu zijn we allebei erg moe, maar W. wilde het voetballen nog af kijken en ik wilde jou nog even wat laten weten. Ga zo snel m'n bedje in.

Wat jij schrijft heb ik ook, als ik ergens naar toe ga, probeer ik er nog wel leuk uit te zien ja, maar heb eigenlijk ook nog maar 1 broek die echt lekker zit en de jurkjes dan, maar dat is nu al snel te koud.

Heb je vannacht beter geslapen?

Fijn hoor dat je zo goeie hulp hebt van je familie.

Goeie tip van jou om M. in te lichten over het in bed verblijven van mama na de bevalling, had ik nog niet over nagedacht.
Goh, 4 dagen geen traplopen, dat lukt me nooit, want m'n badkamer is dus beneden en het toilet ook. Nou ja, maar voorzichtig aan doen dan.
Nee, het is geen oud huis. Deze huizen zijn volgens mij gebouwd in de 50'er jaren, maar ons huis is 6 jaar geleden helemaal afgebrand, gelukkig geen gewonden of doden. Toen heeft de woningbouwvereniging het weer zo opgebouwd als het was, is natuurlijk het goedkoopst om dezelfde indeling dan aan te houden. We zitten aan de rand vh dorp  op een hoek in een bocht en hebben een heerlijke tuin er omheen. Het is een huurhuis. We zouden het graag willen kopen, maar dat willen ze tot nu toe niet doen. Wat voor huis wonen jullie? Nieuwbouw? Woon jij nu in Leidsche Rijn of is het een andere wijk?

Balen dat je een urineweginfectie hebt, maar goed dat je het nu weet en er medicijnen voor hebt. Anders had je misschien wel een vroeggeboorte gehad, daar heb je dan meer kans op.
Heb je nu ook geen voorweeen meer?

Oh, nog een klein drama vanavond...Wilco had M. opgehaald bij het KDV en toen was hij haar knuffel vergeten mee naar huis te nemen..pff...dat werd huilen met het naar bed gaan, maar gelukkig nam ze uiteindelijk genoegen met een knuffel die in de babykamer stond. Kan die knuffel morgen natuurlijk ook niet even ophalen...dat wordt maandag.

Fijn weekend, nog plannen?
Wij morgenmiddag naar open huis van vrienden in N'gein en verder heerlijk niks! We waren uitgenodigd bij W. z'n broer in Maarssen om voetballen te komen kijken, maar zag het niet zitten om weer weg te gaan 's avonds  en dan M. daar op bed te leggen en er weer uit te moeten halen etc.

Liefs,
A.

bijna geen accu meer, maar ik wil je toch even op de hoogte brengen. Ik heb vandaag, door de antibiotica tegen de bl.ontsteking, diarree gekregen. Ik moet de kuur afmaken, maar loop wel kans op uitdroging (ik moet die smerige ORS drinken) èn door de krampen in mijn buik van diarree en ontsteking, loop ik kans op een vroegtijdige bevalling... Ik zit echt in zak en as en mijn eigen vk is ook nog net dit weekend weg. Voel me ontzettend gammel, alles wat ik eet komt er meteen weer uit als vloeibare ontlasting :-(

Gelukkig was bij jou alles goed in het ziekenhuis, zelfs de suiker heb je onder controle gekregen, goed joh! Ik kan me voorstellen dat je niet per se volgende week weer terug wil. Het is zo'n gedoe voor jou! Op vrijdag is lekker handig, als Manuela dan op het kdv is. Heb je mooi je handen vrij en als het uitloopt is het wat minder erg.

Jullie gaan lekker thuis voetbal kijken? Vrienden van ons komen (onverwacht) hier voetbal kijken. Nu zie ik het niet meer zo zitten, maar vanmorgen vond ik het nog een heel gezellig idee...

Ik heb trouwens nog één broek gevonden die lekker zit en ook kan als we nog ergens naar toe gaan. Dat scheelt weer iets... Komende week wordt het toch lekker weer, daar heb ik wel zin in!
erblijven van mama na de bevalling, had ik nog niet over nagedacht.

Woonden jullie al in je huis toen die brand uitbrak of was dat bij de vorige bewoners? Het lijkt me zo eng en naar om mee te maken!!! Echt beangstigend.

WIj wonen in nieuwbouw uit 2001. Zijn hier niet helemaal happy (vooral met de wijk/straat), maar het huis is wel fijn en ruim, net als de tuin. We wonen wel in de Meern, maar de wijk is onderdeel van Leidsche Rijn. Ik weet niet wat er hierboven ineens gebeurt, krijg het niet meer weg... lees er maar omheen, hihi.

Wat een ellende als er knuffels verdwijnen. Mikke heeft het gelukkig niet, weet niet waarom niet, daar hebben wij niet aan bijgedragen in ieder geval. Zelden mag er een knuffel in haa rbed, nu wel regelmatig een knuffel van de baby en dat vinden we wel prima. Is Manuela vanavond weer goed gaan slapen zonder haar favoriete knuffel?

Morgen gaan we nog naar vrienden in Zeist, als ik me goed genoeg voel. Zij is op dezelfde dag uitgerekend als ik. Dus ik wil wel graag, even buiken vergelijken!
Was het gezellig in N'gein?

Liefs, K (en een fijne wedstrijd!)

P;.s. nog net gehaald op deze accu, haha

Hoi,hoi,

Balen zeg dat je diarree van die medicijnen heb gekregen. Heb je dat vaker van antibiotica of zal het komen dat je nu zwanger bent dat je lichaam daar zo sterk op reageert?
Hou je maar erg rustig, hopelijk gebeurt er dan niks van vroegtijdige weeën ofzo. Maak je ook niet te druk als dat lukt, stress is ook niet goed.  Mocht het nu geboren worden, is het niet meer ernstig hoor. Leuk is anders, maar dan red je kindje het zeker wel en zullen er vast geen ernstige complicaties optreden.

Trok je het gisteravond wel met de visite?
Jammer dat ze  er uit liggen, maar aan de ene kant voor mij wel best. Anders hadden we donderdag voor de halve finale naar Maarssen gegaan en nu blijven we lekker thuis..ha,ha.

Wilco moet dinsdagavond met een paar mensen de laatste dingen uit het huis halen en dan is dat ook weer gebeurd.

Nee, gelukkig hebben wij nooit brand meegemaakt. Dat was met de vorige bewoner, een soort van kluizenaar was dat, oude man die daarna gelijk naar verzorgingstehuis is gegaan, het kwam door kortsluiting in de tv.

Een ex-collega woont ook in een wijk van Leidsche Rijn sinds 2000/2001. Haar straat heet Weerschijnvlinder, misschien is het wel vlakbij jou.
Klinkt wel goed jullie huis, jammer dat de straat en buurt niet helemaal naar het zin is.

Leuk hè buiken vergelijken. Ik doe dat af en toe met een meisje die hier 1 straat achter woont, ze koopt altijd cremes bij mij en is 2 weken eerder uitgerekend als  ik ook van haar 2e kindje. We gingen allebei voor 38 weken, dat vonden we wel een mooi streven, dan zou het vd week bij haar moeten komen.

Ja, ben blij dat ik het hoge suikergehalte nu onder controle heb. Gisteravond lekker een cornetto op!! En gelukkig vanochtend met het prikken niks aan de hand. Dus af en toe iets nemen, kan gelukkig wel.

Jij nog plannen vd week?

Manuela heeft gelukkig weer prima geslapen zonder haar knuffel "Pippie", het is popje met oranje haar. Ja, op zulke momenten lastig zo'n vaste knuffel, maar ik ben al lang blij dat ik haar op haar 3e verjaardag helemaal vd speen heb afgekregen. Ze had hem het laatste half jaar alleen maar 's nachts en tijdens het middagslaapje in, maar in 1x mocht de speen weg. Heeft Mikke een speen gehad?
Vanochtend was wel het 1e wat ze vroeg, "gaan we vandaag Pippie ophalen?". Dus ik ga morgenochtend met haar maar naar Vianen Pippie ophalen en dan kan ik gelijk een  pot creme bij een oud-collega afgeven. Dinsdag komt een vriendin met haar 2 dochtertjes koffie drinken. Woensdag rustig dagje. Donderdag vast bij m'n zusje langs, want die komen woensdagavond  terug uit Zuid-Frankrijk. Vrijdag heerlijk dagje voor mezelf!!! Wat een luxe. Als ik tenminste geen weeeen krijg eerder....ha,ha.  

Nou, hopelijk voel jij je snel weer beter, tot wanneer  duurt de antibiotica-kuur?  
Laat je snel wat horen?

Liefs,
Angélique

Even alleen een antibiotica-update: De (vervangende) vk is net geweest en heeft alles gecheckt. Het is allemaal nog rustig, baarmoedermond is nog niet verstreken dus er is niks aan de hand! Oef wat een opluchting. Ik heb zo'n slechte nacht gehad (WOuter sliep bij Mikke, want die is nu verkouden en werd wakker van het gejuich om Nederlands doelpunt. Ze kon daarna niet meer slapen, dus eerst mee naar beneden en toen nogmaals alleen geprobeerd, maar t ging niet). Ik hield ineens vocht vast, mijn pols en vingenrs deden onwijs pijn en elke keer last van buik en rug. Ik wist het op eengegeven moment niet meer: wat doet nou waar pijn???
Ben nu wel weer gerustgesteld, dus we gaan gewoon weer voor een week extra!

Nu even plat, later meer, want we zijn alledrie moe.

LIefs, K

Hoi,

Fijn dat je even wat liet weten, moest de hele tijd aan je denken.  Gelukkig meid dat ze langs is geweest en wat een geruststelling dat alles er nog goed uit ziet!!!

Ik heb de kleine vandaag bijna niet gevoeld, werd net toch wel ongerust, dus ben er even rustig voor gaan liggen en heb wel weer wat gevoeld. Niet echt overtuigend, maar toch wel weer genoeg. Ik ga de rest vd avond ook plat op de bank en hoop (net als meestal 's avonds) wat meer te voelen.
Vanochtend waren we allebei weer druk met opruimen, dus tja...toch weer in touw geweest en dan voel je het meestal niet.
Ben gesloopt, Manuela was me toch druk vandaag...pfff..

Rustig aan.

Liefs!!

Aaargh! Heb ik een heel verhaal zitten typen en druk ik even op de verkeerde knop: Alles weg!
Ik heb eigenlijk geen zin meer om opnieuw te beginnen, maar goed.

Hoe is het met je? Is de baby nu weer volop aanwezig? Misschien werd hij wel extra rustig van al jullie opruimdrukte? En Manuela werd er misschien juist wel extra druk van? Ik hoop dat hij nu weer goed beweegt, zoals je gewend bent.
Lekker dat Wilco bijna klaar is in zijn huis. Daar kan dan ook niets meer tussenkomen.

Mikke werd gisteravond helemaal beroerd, verkouden, hoesten, oorpijn en nu ook een koortsblaar. Twee keer huilen in haar slaap en toen heb ik haar maar bij me genomen. Wouter is in haar bed gaan liggen, maar door al het gedoe van dit weekend heeft hij bijna alleen maar liggen piekeren. Hij heeft zich afgemeld voor vandaag, want hij trok het echt niet. Ik heb Mikke toen maar laten kiezen of ze naar de oppas wilde (ik had haar gisteren al gebeld om door te geven dat er een kans was dat ze niet kwam) en natuurlijk wilde ze thuis blijven. Dus nog een dagje met z'n drietjes hier.
Ik heb wel wat minder diarree nu en ook wat minder dun (sorry, beetje vies). Ik heb straks een telefonisch consult met de huisarts over hoe nu verder. De kuur duurt nog tot en met donderdag.
Die vk heeft me gisteren wel erg gerustgesteld.
Sinds dit weekend vallen alle gewone dingen me wel zwaarder, alleen al opstaan uit een stoel, omdraaien in bed of naar de wc gaan, pfff! Nou ja, ik heb de 36 weken gehaald, dus nog 1 weekje te gaan en dan zijn we uit alle gevarenzones!

Weerschijnvlinder (Wat een naam!) is volgens mij meer richting het noorden, richting Vleuten/Utrecht. Dat zijn volgens mij wel mooie huizen! Beetje donkere steen en oude stijl gebouwd toch?

Gisteren zijn we nog heel even bij die vrienden langsgeweest. VOlgens mij hebben we aardig vergelijkbare buiken. Ze is net met verlof, maar het eigenlijk wel zat. Gek toch, dat ik nog steeds dat gevoel niet heb. Zou het een soort van beschermingsdrift zijn om dat kindje zo lang mogelijk binnen te willen houden?

Wat goed dat je Manuela helemaal van de speen afhebt! Dat is echt knap van haar en van jullie! Mikke duimt (kan je ook wel zien aan haar gebitje) en overdag moet ze nu van ons zonder duim. Op sommige dagen gaat het heel goed, op andere word ik op een gegeven moment echt woest omdat ze hem er maar in blijft stoppen!

Leuke plannen voor deze week bij jou! En laat die weeën maar gewoon even zitten hoor! Eerst even genieten van je verlof.
Morgen komt een vriendin van mij met haar zoontje. Dat is altijd heel gezellig. 's Middags naar de vk en verder moet ik vrijdag alleen nog pannenkoeken bakken voor het peuterfeest van zaterdag (van de peuterspeelzaal). Rustig weekje dus, waarin ik ook nog wat leuke dingen in kan passen als ik wil. Ik wil nog even van die dikke/grote lange vingers halen. Dan kan   Mikke die gedoopt in chocola met muisjes eraan trakteren op de peuterspzaal als de baby er is. Weet jij toevallig waar je die kan krijgen? Bij een grote Albert Heijn dacht ik...
Ik kan ook de blije doos van de Prenatal ophalen. Denk dat ik dat woe of don maar eens met Mikke ga doen.
Zaterdag van 10 tot 12 het peuterfeest en dan zondag even op de koffie bij mijn schoonzus en zwager in hun nieuwe huis. Kan nog net voor de bevalling... Heb er wel bijna om moeten smeken hoor, of we nog langs konden komen, maar het is gelukt. Zij zijn wat meer friends-minded dan family-minded, dus het is voor ons lastig om een keer iets af te spreken met hun, vinden ze niet zo belangrijk of zo.

Hebben jullie Manuela's pop alweer opgehaald? Wat zal ze blij zijn dat hij er weer is!

Liefs, K

Hoi,hoi,

Zielig dat Mikke ziek is geworden, hoe gaat het nu met haar?
Waarschijnlijk dus veel kou gevat. Manuela klaagde net toevallig ook weer over au oortje.
Leuk idee die lange vingers in chocolade en met muisjes! Denk dat AH die wel heeft, maar weet het niet zeker.

Fijn dat de verloskundige je gerustgesteld heeft en dat de diarree al iets minder is. Ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Ja, fijn nog een week en dan zijn we uit de gevarenzone!

Bij ons hebben ze 17 juli pannekoekenfeest bij de Peuterspeelzaal, daarna vakantie tot 1 september. Ze mogen ook verkleed komen, moet nog even wat kopen, we hebben niet zoveel verkleedkleding. Manuela heeft het zelf steeds over een prinsessenjurk of een MegaMandy Pak!!! Nogal een verschil...ha,ha.

We zijn net weer terug uit Vianen, ja, pop is gelukkig weer thuis!!

Ik heb precies hetzelfde als jij, ben het ook nog niet zat, maar alles wordt wel zwaarder, omdraaien in bed, opstaan vd bank.

Gelukkig zijn we nu met alles wel klaar. Wilco gaat vanavond nog de badkamer schoonmaken en ik strijken, maar de grote dingen hebben we gedaan.
Ik ga zo ook heerlijk met een boekje op de bank als Manuela naar de Peuterspeelzaal is.

Voelde gisteravond weer meer beweging en heb de kleine vanochtend ook wel even gevoeld. Had het al tegen Dr. Joost gezegd vrijdag en hij zei dat het wel logisch is, omdat het kindje waarschijnlijk al minder plek heeft, voel je het nu anders en minder sterk. Het zijn meer duwtjes. Dat klopt precies. Maar hij zei ook dat ik bij twijfel altijd mag bellen voor een CTG.

Gisteren heb ik wat gezondigd en ja hoor...m'n suiker schoot weer 2x omhoog. Had een plakje cake genomen en een halve ciabatta met (gepasteuriseerde) brie. Zaterdag BBQ bij die vrienden, misschien werkte dat ook nog tegen me.
Dus vanaf vandaag maar weer streng zijn voor mezelf!

Die huizen op de Weerschijnvlinder waar zij in wonen zijn volgens mij wel modern, heel hoog met veel glas, maar ik dacht wel met donkere stenen. Ben er een tijd niet geweest.

Groot gelijk dat Wouter ook even zich had afgemeld. Wilco is ook moe en zat, die heeft ook zoveel gedaan afgelopen tijd. Hij moest vandaag weer naar Belgie voor z'n werk. Gelukkig alleen deze week nog in z'n huis het afronden  en alle grote klussen hier zijn klaar, dan kan hij ook een beetje bijkomen, voordat we weer slapeloze nachten hebben! M'n vriendin die pas dat meisje heeft gekregen, krijgt het ook aardig voor haar kiezen, het kindje heeft veel last van darmkrampjes en dan natuurlijk vooral 's nachts. En dan nog een gezin draaiende houden met 5 kids...pfff...zwaar. Jammer dat de borstvoeding was mislukt bij 'dr. Ze hebben haar helemaal niet goed begeleid in het ziekenhuis en na 2 dagen stonden de korsten op haar tepels...au..

Jammer dat je schoonzus en zwager niet zo van familie-bezoekjes houden.

Nou, ik ga brood klaarmaken.
Rustig aan meid, hoop dat jij snel van je diarree en blaasontst. af bent en Mikke van haar kou.

Liefs,
A

Hoi Angélique,

Mik is nog steeds een snottekoppie... Het loopt haar groen de neus uit, arm kind. Heeft Manuela nog geklaagd over oorpijn? Ik hoop van niet!

De huisarts zei dat dit het enige is dat ik mag hebben in dit stadium van de zwangerschap, dus door blijven slikken. Nu gaat het ook wel steeds wat beter, dus wie weet is het een combinatie geweest van een buikgriepje en de medicijnen? Wouter maakt zich in ieder geval nog erg zorgen en slaapt geen nacht. Hoe ik ook op hem inpraat, hij blijft maar malen en wil het liefst dat de kleine nu komt zodat ik van alles kan gaan herstellen. Wel lief van hem hè?
Vanmiddag moet ik naar de vk, dan krijgen we het bevallingspraatje.

Ben benieuwd hoe Manuela straks verkleed gaat. Doe maar lekker stoer MegaMindy wat mij betreft. Volgens mij zou Mikke, als ze dat al zou willen, het liefst als piraat gaan, haha. Ik heb ook niet echt verkleedkleren voor je te leen of zo. De verkeeldkist moet hier ook nog aangemaakt worden. Ik heb nog wel ergens een knalroze strohoed met bloemen liggen, maar dat past niet echt bij Mindy/prinses, haha.

Wat fijn dat dokter Joost (hij moest toch eens weten dat we zo over hem praten!) op ieder moment een CTG wil laten maken, dat is echt een geruststelling lijkt me. Wat kan een arts toch je gevoel maken of breken. Zo'n botterik kan je helemaal onzeker maken, terwijl een vriendelijk woord en wat begrip je weer alle vertrouwen geven.

Balen dat je suiker omhoog schoot na wat zondigen, ik vind het echt superknap van je dat je het zo volhoudt!

Grappig, een van onze katten heet Pippi, ook omdat ze zo rood is. Ze is heeeeeel angstig, we kunnen haar vrijwel nooit aaien, laat staan oppakken. Ze is zaterdagavond niet meer thuisgekomen, dus wie weet is ze nu echt weg (dat zou ons allergie-probleem al voor 1/3 oplossen, of had ik je daar nog niet van verteld?). Haar zoeken heeft geen zin: als we haar vinden kunnen we haar toch niet oppakken en meenemen. Bij andere mensen zit ze ook niet, daar is ze veel te bang voor.We zullen wel zien of ze terugkomt, ze is in ons vorige huis ook eens 3 nachten van huis geweest. Het is een goede jager, dus eten zal ze wel niet tekort komen.

Wat sneu voor je vriendin! Het is zo zwaar die krampjes, ik weet het nog precies. Ik vond borstvoeding in het begin ook geen pretje. Tot bloedens toe waren ze kapot en dan die stuwing, maar uiteindelijk is het toch goed gekomen.
Ben benieuwd of het nu makkelijker gaat.

Sterkte! Liefs, K

Terug
Bovenaan