Voor Kaskes

Dank je wel voor de felicitaties! Het was wel leuk, maar voor mij eigenlijk te zwaar. Gelukkig heeft iedereen erg meegeholpen. Mikke was stralend middelpunt, terwijl ze ook regelmatig de rust op zocht (ze ging een snoepje alleen op de trap zitten opeten, haha!). Ze heeft allemaal leuke cadeaus gekregen, maar niet belachelijk veel of onpraktisch.

Wat zijn die verschillende zwangerschappen toch anders, hè? VOrige keer ook niet een keer hoofdpijn, maar nu geregeld. Geen bekkenklachten, maar nu kan ik echt vrij weinig. Vorige keer geen koortsblaar gehad, nu zeker één keer per 3 weken...
Ik hoop dat jouw rugklachten niet doorzetten! Heb je het wel gemeld bij de gyn?
Wat een schat, die vriend van jou! Lief dat hij er met Manuela uitging!
Qua rotstoelen word ik nu wel wat assertiever trouwens. Ik vraag echt of ik even mag ruilen. Komt misschien een beetje onaardig en zeikerig over, maar ik heb me zelf er mee als ik het niet doe.

Op 8 febr. al ,da's heel snel! Leuk joh! lekker klein en dan later nog een borrel voor wat vrienden, heerlijk toch?! Ik hoop dat ik het onthoud, dan wens ik je vlak voor die tijd nog even veel plezier!

Ben benieuwd hoe het bij de gyn was. Werk ze voor vanavond! ik laat morgenavond even weten hoe het bij de vk was.
Liefs, K

Hoi Kirsten,

Kan me goed voorstellen dat al die visite wat te veel voor je was, maar ja, je dochter zo zien genieten is ook heel wat waard.
Heb je al wat vd Arbo-arts gehoord?

Het was bij de gync. allemaal goed, hij zette het echo-apparaat op m'n buik en we kregen gelijk toch zo'n mooi beeld te zien, echt gaaf, hij heeft er gelijk een afdruk van gemaakt. Hartje gehoord, hij zei dat het een mooie hartactie was.
Hij adviseerde mij om naar de fysio te gaan voor m'n rug, dus ik ga vd week toch maar even bellen.
Verder was m'n glucose-gehalte wat aan de hoge kant, dus ik moet daar op gaan letten. Ik drink al helemaal geen frisdrank en neem ook nooit suiker in de thee of koffie, maar ik neem wel te vaak een koek bij de koffie chocolade, dus helaas...minderen!!
Over  4 weken weer bloedprikken op m'n nuchtere maag, over 5 weken dan de 20-weken echo, op 5 maart en dan gelijk een afspraak met de gync.
Hij maakt zich volgens mij ook nog wel zorgen om de vroeggeboorte bij mij de vorige keer. Dus ik zal wel goed in de gaten gehouden gaan worden.
Wanneer heb jij ook alweer je 20-weken echo, is dat bij de verloskundige of ook in het ziekenhuis?

Inderdaad, wat een verschil hè met zwangerschappen. Ik voelde me de 1e keer ook veel beter.

Gisteravond heb ik trouwens niet zo lekker gewerkt, ik geef ook workshops bij mensen thuis en gisteravond werd er veel gerookt, heb wel laten merken dat ik dat niet zo fijn vond, toen werd er een klein raampje opengezet, maar het paffen ging gewoon door. Bah!

Vanmiddag naar school. Eind maart ben ik daar mee klaar, kijk ik wel naar uit.

Nou, hoop dat jullie ook een fijn bezoek hebben bij de verloskundige, ik lees het vanavond wel.

Groetjes,
Angélique

Hoi!

Wat fijn dat jullie weer goed gekeurd zijn bij de gyn! Jammer dat je zoetigheden wat moet laten staan... Altijd moeilijk, hihi.Ik hoop da thet over 4 weken beter is. Ik snap wel dat hij zich zorgen maakte over die vroeggeboorte, helemaal als iedereen in de familie dat heeft. Daar zijn artsen echt niet blij mee! Duimen dat deze netjes tot 37 wkn blijft zitten!

Voor de 20e wkn echo (in de 18e week trouwens) moet ik naar het WKZ. Ik heb een gaatje in mijn hart, dus dat willen ze uitgebreid bekijken bij het kindje.
Bij de vk was alles goed, bloeddruk iets hoger maar nog keurig. Die rug kan zij ook niets aan doen, ik doe alles wat goed voor me zou moeten zijn en that's it.
En toen het hartje... Eigenwijs is hij, zeg! Lijkt al erg op z'n zus, haha. We hoorden alleen maar bloebjes, zo van: wegwezen! Uiteindelijk hebben we het hartje wel gehoord, maar het was weer goed zoeken.
MOrgen moet ik naar de arbo-arts, ben benieuwd wat hij te vertellen heeft.

Wat stom dat ze gisteren geen rekening hielden met roken. Dat slaat toch nergens op! Ze moeten het jou toch ook een beetje "naar de zin" maken? Asociaal hoor.

Weer leuke nieuwe dingen geleerd op school? Ga jij maandag nou nog je relax-dagje doen?

Ik ga nog even mijn zussie bellen over de hartslag van haar neefje/nichtje!
Liefs, Kirsten

Hoi Kirsten,

Mooi dat alles er goed uit zag en dat je uiteindelijk nog wel het hartje gehoord hebt van die eigenwijze girl of boy!!! ha,ha.

Fijn dat je morgen naar de Arbo-arts mag.

Hoe vaak ga je nu naar die Ceaser-therapeut?

Ja, vond het ook echt niet leuk gisteravond, heb ook demonstratief gevraagd of er een raampje openkon en gezegd dat ik het benauwd had, maar ze hadden er gewoon maling aan.

Goed dat ze je extra checken, de baby dan, in het WKZ, wegens dat gaatje in je hart.
Jij hebt daar verder nooit last van dat je dat hebt?

School was leuk, maar moest wel 4 trappen op met een zware tas, dat was wat minder!

Het wordt geen relaxdagje maandag, maar wel een relaxmiddagje of avondje, ik ga lekker alleen even relaxen en m'n vriend blijft bij m'n dochter. Heerlijk, even er tussenuit, kijk er al naar uit. Heb begrepen dat ze ook nog een soort van vrijgezellenavond/middag voor ons hebben georganiseerd komend weekend. Ik moet zondagmiddag vrij houden en m'n vriend zaterdagavond. Ben benieuwd!

Succes morgen bij de arbo-arts.

Liefs,
Angélique

Hé Angélique,

O lekker zeg, even een middagje of avondje tijd voor jezelf! Neem je nog een vriendin mee of ga je echt even zelf relaxen?

Oef, 4 trappen met tas! Dat zou ik echt niet meer redden: respect, meid! Haha! Kan me voorstellen dat jouw rug er ook niet blij mee was.

Ik moet deze week 2 keer naar de cesartherapeut, voor volgende week weet ik het nog niet.
De arbo-arts was wel oké. Hij vond het niet verstandig om voor de klas te staan, maar in overleg kan ik wel andere taken gaan doen.
Van mijn hart heb ik nooit last. Het is echt checken of de druk op de kamers /boezems niet te hoog wordt ivm het extra bloed nu. Het is wel een vervelende echo, ze moeten natuurlijk recht achter mijn borst zijn en dat is nu geen pretje. De vorige keer vond ik het op een gegeven moment echt pijnlijk worden...

Wat leuk, een vrijgezellenfeestje! Lief van je vrienden dat ze dat organiseren. Ben benieuwd wat jullie gaan doen. Wij zijn vanaf vrijdagmiddag het hele weekend weg, ik weet niet hoeveel tijd ik heb om te lezen/berichten te plaatsen, dus nu alvast: HEEL VEEL PLEZIER!

Morgenavond heb ik rapportgesprekken, morgen- en vrijdagochtend kan ik nog wel even "aanwezig" zijn.

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Oh...jij krijgt zelf een echo...ik dacht voor de baby om te kijken of hij/zij ook een gaatje heeft in het hart. Hoe doen ze dat dan die echo bij jou? Drukken ze dan heel hard op je borsten ofzo?! Misschien stomme vraag?!

Ik probeer nog een vriendin mee te krijgen maandagmiddag/avond en anders ga ik lekker een paar uurtjes alleen. Vermaak ik me ook wel hoor, lekker boekje mee, lekker bubbelen etc.

Ja, zeker leuk dat ze wat organiseren, ze weten wel dat het iets rustigs moet zijn, dus ben benieuwd!

Gaan jullie het weekend lekker naar een huisje ofzo?
Ook alvast heel veel plezier.

Wanneer heb jij de 20-weken echo?

Zal wel wennen zijn als je ander werk moet gaan doen, maar waarschijnlijk wel beter voor je. Ga je dat morgen overleggen met je baas?

Nou, meid, rustig aan, voor zover dat gaat.
Ik heb vanavond een heerlijke massage gehad van een masseuse hier in het dorp. Het was hard nodig, ze voelde precies waar m'n zwakke plekken zaten.
Ga jij nog iets van zwangerschapsgym ofzo doen? Ik zit te denken aan yoga of mensendieck, maar moet eerst even kijken of dat hier in de buurt zit.

Liefs,
Angélique

Heerlijk zo'n massage!!! Als iemand het echt goed kan, dan kwijl ik daar bij weg, haha.

Ik ga op de Cesar-zwschapscursus. Was ik al van plan, maar nu wil ik het helemaal. Ik start ergens in april geloof ik. Een vriendin heeft ook Cesar/Mensendieck gedaan en had zelfs geleerd hoe je de maxi-cosi het best kon tillen! Lijkt me wel nuttig, dat soort practische tips.

Die echo van mijn eigen hart is 7 febr en dan drukken ze inderdaad flink op mijn borst. Ik moet dan op mijn zij liggen en dan maar duwen. De vorige keer was ik echt verbaasd dat ik geen blauwe plekken had. Is triouwens geen domme vraag, want ik had er helemaal niet over nagedacht hoe ze dat zouden doen en het viel flink tegen!
De echo in het WKZ is op 18 febr.   Dan ben ik ook precies 18 weken.

Wij gaan vanmiddag naar mijn zus/zwager toe en rijden dan morgen door naar mijn schoonouders. Mijn schoonvader en schoonzusje gaan de "wintermarathon" (ik geloof maar 10 kilometer, hoor) lopen in APeldoorn, dus wij gaan uiteraard aanmoedigen! Om mij wat te ontlasten gaan we dan maandagavond weer naar huis. Wouter werkt nu in Apeldoorn (detachering, dus over een maand is dat weer anders), dus dat is lekker handig.
Morgen ga ik even proberen te shoppen. Woensdag was ik snel de prenatal binnengelopen, maar kon niks vinden dat ik superleuk vond. Shirtjes, zelfs maat S waren allemaal veeeeel te ruim nog, ze lubberden op mijn rug.
HOpen dat ik morgen wel kan slagen.

Heel veel plezier dit weekend en maandagmiddag! Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen.

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Jij bent nu nog in Apeldoorn, maar ik ben vanavond lekker even naar de sauna, dus nu vast een berichtje van mij.
Hoe gaat het? Nog veel last van je rug?

Ben je nog geslaagd met het shoppen? Ben je zo slank van je zelf dat maat S nog te groot is of komt dat puur doordat die zwngerschapskleding zo groot valt? Ik ben niet slank van mezelf, ook niet dik, maar ik heb normaal maat 40/42. Vind het trouwens ook moeilijk om voor leuke kleding te slagen. Veel dingen zijn nog wel te groot en is nog echte winterkleding. Ik denk dat ik nog een paar shirts via de Wehkamp bestel, die hebben ook zwangerschapskleding, heb nog niet gezien of het wat is hoor, maar wie weet?! En dan wil ik voor het voorjaar wel echt nog wat leuke kleding gaan kopen, bij H&M of bij een zaakje in Utrecht, zit op de Nagtegaalstraat, is wel wat duurder. Maar ja, wil er toch ook nog wel een beetje leuk uit zien komende maanden!

Klinkt heel goed die Cesar-cursus, in welke plaats ga je die volgen en op welke avond is dat? Vind ik ook wel wat.

Gisteren was heel erg leuk! Ik werd om 12 uur opgehaald door m'n zusje en een vriendin, later stonden er op een parkeerplaats nog 2 goeie vriendinnen. We gingen richting A'dam, maar ik wist dus nog steeds niet wat we gingen doen. Totdat we voor Carré stonden en ik zag dat de musical Ciske de Rat daar draaide! Ik was vroeger, toen ik 13 jaar was een enorme fan van Danny de Munk , dus vond het erg leuk om  nu naar de musical  te gaan. Was erg leuk en goed. Daarna zijn we nog gezellig met z'n allen gaan eten. Echt super hoor dat ze dat hadden georganiseerd voor me.

Was het gezellig bij je schoonfamilie, hebben ze de marathon gehaald?

Ik ga vanmiddag m'n dochter inschrijven op de basisschool, moet nu al!
M'n zusje gaat ook haar dochter inschrijven, dus we nemen die meiden even mee, kunnen ze vast zien waar ze straks terecht komen.

Ik had trouwens gisteravond erge last van m'n rug, kwam door het lange zitten. Nu gaat het weer beter.

Moet jij nu nog werken deze week en wat voor werk ga je dan doen ivm je rug?

Groetjes en liefs,
Angel

Terug
Bovenaan