Voor Kaskes

Hoi Kirsten,

Ja, lekker nagenoten van onze bruiloft!
Kon zaterdag goed merken dat ik wat te druk ben geweest, had de hele dag buikpijn en was erg moe. Maar nu gaat het gelukkig weer beter, nog wel moe, maar vannacht was Manuela 2x wakker, dus dat werkt dan ook niet echt mee.

Ik ga nu leren, heb morgen een toets, 4 maart theorie-examen, eind maart praktijk-examen en dan ben ik daar gelukkig ook weer van af. Hik er nu wel tegenaan.

Fijn dat je vriend wat dingen heeft gedaan in huis voor de babykamer! Wij gaan er na de 20-weken echo mee beginnen.  Hoeft niet veel te gebeuren, want hij is nog erg leuk het kamertje, maar wil er toch wel een echt eigen kamertje voor de baby van maken. Dus afhankelijk of het een meid of een jongen wordt, gaan we de accesoires/gordijnen aanpassen.

Wat is ook alweer een babybjorn? Kan er toch niet opkomen?! Stom..

Nou, meid, rustig aan.
Jij moet deze week toch naar het ziekenhuis voor de echo voor je hart?

Groetjes,
Angélique

Vergat ik nog te schrijven: ik zit wel op Hyves, maar weet eerlijk gezegd niet hoe je me kan vinden (ik snap er nog steeds niet veel van, hihi). Volgens mij kan je me vinden door op Kirsten Kerstens te zoeken in de Meern...

Hoe is je toets gegaan? Krijg je daar gelijk de uitslag van, of moet je er lang op wachten. Nog even doorzetten voor je praktijkexamen!

Hoe is het me je rug? Ben je nog bij de fysio geweest? Heb je nog iets gevonden van cesar-zwschapscursussen bij jou in de buurt?

Voel je al meer leven nu? Onze uk wordt steeds sterker nu en ik kan ook beter "voelen" wat hij doet. Erg leuk.
Verder gaat het niet zo goed, zit er even flink doorheen. Alle onregelmatigheid breekt hier thuis op: Mikke is niet te handelen, zo eigenwijs. Nu is de oppas ook nog ziek, dus alles is wéér anders dan het al was. Niet leuk, maar ja, ik weet ook echt niet wat ik eraan moet doen. Haar vaker wegbrengen naar opa en oma is nog meer onrust, maar op deze manier trek ik het ook niet. Heb echt tegen haar staan schreeuwen vandaag (ze was al een half uur aan het huilen dat ze nòg langer achter de computer wilde, terwijl   ik stond te strijken. Toen zei ik dat ze maar naar bed moest gaan als ze nog langer wilde huilen, want ik kon er niet meer tegen. Gaat ze naar bed, ik vraag nog aan haar: MOet je naar de wc? Nee, dat hoefde niet. Twee minuten later roept ze: Mama mijn onderbroek is nat. En het bed dus ook. TOen was ik echt wel even woest! Achteraf schaam ik me en voel ik me een heeeeele slechte moeder. Heb ook flink gejankt vandaag, want ik voel wel dat het zo echt niet meer gaat, maar wat moet ik dan???).
Ik heb niet eens de energie om mijn moeder of zus te bellen om uit te huilen en om raad te vragen. Wil niet klagen, want daar hou ik niet van, maar zo staan de zaken er op dit moment voor en ik hoop alleen maar dat het snel beter wordt.

Een babybjorn is zo'n draagzak voor je baby. Kan ie vanaf een week of 6 in geloof ik. We hadden wel een cuddle (zo'n hele lange lap die je om moet knopen). Ik vond hem ideaal, maar voor Wouter zit die niet lekker. Nu heeft hij z'n eigen buikdrager!

De echo van mijn hart was helemaal goed. Niks aan de hand (wat goed dat je daar aan gedacht hebt!) en ik hoef alleen maar antibiotica bij de bevalling. NOg een paar dagen en dan hebben we de structurele echo al! Kijk er wel naar uit om ons kindje van dichtbij te kunnen bekijken: de laatste keer gluren!!!

Jullie mogen twee weken later, toch?

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Meid toch...wat een rotdag had jij hè. Het is echt heeeeel herkenbaar, kan echt merken dat we allebei een temperamentvolle dochter hebben in dezelfde leeftijdscategorie!!
Ik had dus gisteren zo'n dag. Voelde me al niet lekker, hoofdpijjn, erg moe en moest ook nog naar school. Toen ik dus al helemaal er doorheen zat eind vd middag  had Manuela  de bus met kattebrokjes te pakken en ging er eerst mee in een kommetje zitten roeren, ik was ondertussen aan het koken, dus ze deed net of ze ook aan het koken was. Ik dacht laat maar even...foutje.. want op een gegeven moment, toen ik dus met m'n rug naar haar toe stond, gooit ze zo alle brokjes door de hele woonkamer!!!! Wat was ik kwaad zeg...heb haar hardhandig op de trap gezet en zat er zelf ook doorheen. Net op dat moment kwam  m'n man  binnen. Die ging gelukkig gelijk helpen en haar ook er toe aanzetten om op te ruimen, ik stond dus ook te janken.

Kan me goed voorstellen dat je zoiets er nu net niet bij kan hebben.
En dan ook nog de oppas ziek...pfff...

Ik heb vanavond gewerkt(hele avond gestaan), morgenochtend en avond weer werken in m'n salon  en dan vrijdag de hele dag.
Vrijdagavond kan je mij dan ook echt opvegen hoor. M'n rug voel ik dan zeker wel weer, heb nog steeds de fysio niet gebeld. Maar ja, het is met vlagen dat het opspeelt, dus als ik het niet voel, denk ik dat het wel weer meevalt.

M'n toets ging goed, ik had een voldoende, terwijl ik nog bijna niet geleerd heb. HEb dus toch veel opgestoken in de les en na een paar keer goed doorlezen. Maar het was wel net met de hakken over de sloot ,dus moet voor 4 maart nog wel goed leren.

Ik heb je net gevonden op Hyves! Leuk die foto van Mikke!!
Nu nog wat foto's van jezelf erop zetten hè!!

Heb jij deze week die 20-weken echo al? Da's vlot. Leuk.

Fijn dat de echo van je hart goed was.

Ik voel nu wel wat meer beweging in m'n buik, vooral als ik in bed lig, maar het is nog steeds vrij rustig.

Nou, meid, sterkte...hou je taai en klaag maar lekker hier hoor, dat lucht op!
Wij hebben zaterdag dat feestje in het kroegje voor de vrienden. Leuk, maar vast ook erg vermoeiend. We zullen zien!

Liefs,
Angélique

Hoi Kirsten,

Meid toch...wat een rotdag had jij hè. Het is echt heeeeel herkenbaar, kan echt merken dat we allebei een temperamentvolle dochter hebben in dezelfde leeftijdscategorie!!
Ik had dus gisteren zo'n dag. Voelde me al niet lekker, hoofdpijjn, erg moe en moest ook nog naar school. Toen ik dus al helemaal er doorheen zat eind vd middag  had Manuela  de bus met kattebrokjes te pakken en ging er eerst mee in een kommetje zitten roeren, ik was ondertussen aan het koken, dus ze deed net of ze ook aan het koken was. Ik dacht laat maar even...foutje.. want op een gegeven moment, toen ik dus met m'n rug naar haar toe stond, gooit ze zo alle brokjes door de hele woonkamer!!!! Wat was ik kwaad zeg...heb haar hardhandig op de trap gezet en zat er zelf ook doorheen. Net op dat moment kwam  m'n man  binnen. Die ging gelukkig gelijk helpen en haar ook er toe aanzetten om op te ruimen, ik stond dus ook te janken.

Kan me goed voorstellen dat je zoiets er nu net niet bij kan hebben.
En dan ook nog de oppas ziek...pfff...

Ik heb vanavond gewerkt(hele avond gestaan), morgenochtend en avond weer werken in m'n salon  en dan vrijdag de hele dag.
Vrijdagavond kan je mij dan ook echt opvegen hoor. M'n rug voel ik dan zeker wel weer, heb nog steeds de fysio niet gebeld. Maar ja, het is met vlagen dat het opspeelt, dus als ik het niet voel, denk ik dat het wel weer meevalt.

M'n toets ging goed, ik had een voldoende, terwijl ik nog bijna niet geleerd heb. HEb dus toch veel opgestoken in de les en na een paar keer goed doorlezen. Maar het was wel net met de hakken over de sloot ,dus moet voor 4 maart nog wel goed leren.

Ik heb je net gevonden op Hyves! Leuk die foto van Mikke!!
Nu nog wat foto's van jezelf erop zetten hè!!

Heb jij deze week die 20-weken echo al? Da's vlot. Leuk.

Fijn dat de echo van je hart goed was.

Ik voel nu wel wat meer beweging in m'n buik, vooral als ik in bed lig, maar het is nog steeds vrij rustig.

Nou, meid, sterkte...hou je taai en klaag maar lekker hier hoor, dat lucht op!
Wij hebben zaterdag dat feestje in het kroegje voor de vrienden. Leuk, maar vast ook erg vermoeiend. We zullen zien!

Liefs,
Angélique

Wat boffen wij met twee van die portretten in huis! Ik vind het maar lastig hoor! Vandaag, na een dagje opa en oma (Wouter had z'n ouders ingepeperd dat ze weinig tv mocht kijken en wat minder verwend mocht worden) is ze heel lief. Ze was gezeglijk, zat niet te klieren tijdens het eten (ondanks dat ze het niet lekker vond), heeft lief gespeeld en we hebben gezellig gestoeid op het grote bed. Nu ligt ze zonder mopperen in bed. Gek toch, dat een dag zoveel verschil kan maken.

Ik voel me vandaag op zich iets beter, behoorlijk geslapen en Wouter had Mikke meegenomen om half 7 richting zijn ouders, dus ik werd pas om 10,15 uur echt wakker!   Wel te lang gewerkt vanmiddag, dus de pijn is erger, maar mijn humeur weer wat beter.

Dat van die kattenbrokjes (wij hebben 3 katten)is herkenbaar. Mikke voert geregeld de katten, de arme beesten, en soms belanden die brokjes dan door de hele keuken, kamer of gang... Ik kan me voorstellen dat je even door het lint ging! Misschien zat het ook in de dag? Het was de 13e gisteren...

Denk om je rug hoor! Hoe langer je het verwaarloost, hoe moeilijker het is om het weer weg te krijgen.

Gefeliciteerd met je examen. Misschien toch maar even studeren voor je praktijkexamen, hihi. Maar of de lessen waren heel goed, of jij neemt stof snel op, of beide natuurlijk   ;-)

Ik zal eens even kijken of ik nog wat foto's van mezelf kan vinden. Wordt goed zoeken denk ik, haha.
Heel grappig, ik had eerst je hyves gezien en toen las ik dit berichtje pas. En elke keer verscheen jouw hoofd voor mijn ogen tijdens het lezen. Gewoon omdat ik het nu gezien had. Gek hè?

Ik zal mijn hyves eens opzoeken voor wat updates!

Liefs, K

Hé Kirsten,

Lekker zeg dat vandaag wat rustiger aan kon doen en wat uit kon slapen! Heerlijk.
Bij Manuela is het vaak zo dat ze zich ergens anders voorbeeldig gedraagt en dan thuis zich af gaat reageren, vooral bij mij, Wilco heeft meer overwicht..
Fijn dat Mikke vandaag weer rustiger was. Manuela was ook wel wat rustiger, heb haar wel wat teveel tv laten kijken...slechte moeder! Maar moest echt even rustig een uurtje op de bank liggen. Ben weer erg moe de laatste dagen.

Leuk dat je ook wat foto's op Hyves heb gezet, ik heb nu precies hetzelfde, zie ook jouw hoofd voorbij komen! ha,ha...

Hoe ging het vandaag op school, kon je nog nuttig zijn daar? Ga je nu ook minder uren daarheen?

Ik ga m'n bed in.
Oh ja, heb trouwens nog voor zwangerschapsyoga geinformeerd, maar dat Cesar lijkt me toch ook nog steeds wel wat.

Wanneer heb je de echo, neem je Mikke dan mee?
Heb je nu 1x in de week cesar-therapie?

Liefs,
Angélique

Hoi Angélique,

Hoe is het met Manuela, weer wat tot rust gekomen? Ik hoop het voor je! Hier werd er ook wat teveel tv gekeken en gecomputerd. Maar soms moet je wat als je zelf op bent. Nu proberen we het wat terug te draaien, meer aandacht voor haar, samen boekjes lezen en spelen, minder tv en computer. 's Avonds even met z'n drietjes tijd nemen en het werkt echt (Gelukkig!).
Als we het zo doen, voel ik me ook minder rot als ik haar 'smiddags wel achter barbapapa, pippi langkous of ome willem zet om mijn oefeningen te kunnen doen (en een beetje te doezelen).

Hoe was jullie kroeg-feestje met vrienden? Gezellig? En kon je het een beetje volhouden?

Op school heb ik nu vooral taken achter de computer. Niet helemaal mijn ding, maar goed, ik ben in ieder geval even niet thuis! Ik ben nu bezig met een 'draaiboek' voor groep 5/6. Dat is voor invallers, dat ze snel kunnen zien, wat de regels zijn, welke methodes we gebruiken en op welke manier. Het is een suffe saaie klus, maar eigenlijk krijg ik er nu toch wel wat plezier in. Ik moet elke keer een ander methode uit de klas halen, dus heb ik zo elke keer mijn loopje en ik zie de kinderen regelmatig (en die zeggen elke keer dat ze het saai vinden zonder mij, lief hè?).

Is er een cesar-cursus bij jullie in de buurt? Anders moet je toch deze kant op komen ;-)
Ik ga nu 1 keer per week naar de therapeut en doe trouw elke dag mijn oefeningen. Ik merk ook wel vooruitgang, want zoveel pijn als eerst heb ik niet meer gehad. Het minder werken doet daar ook veel goed aan (ik werk nu 3 dagen van 3 à 4 uur).

Maandag om half 10 hebben we de echo. Mikke gaat naar de oppas, denk dat dat rustiger is dan haar daar een uur bezig zien te houden. Nu kunnen we allebei ongestoord genieten van het mensje in mijn buik en dat is me heel wat waard. Naar die eerste echo is ze trouwens wel mee geweest, maar met die structurele waren we vorige keer echt een uur kwijt en dan lig ik en zit Wouter niet rustig met haar om ons heen.

FIjne zondag en doe rustig aan!

liefs, K

Hoi Kirsten,

Hoe was de echo?! Ben benieuwd!
Jullie wilden het geslacht niet weten toch? Was alles goed?

Hier is het ziekenboeg, Manuela kwam gisteren erg lusteloos en moe bij opa&oma vandaan, maar haar nichtje van 11 had daar ook geslapen, dus ik dacht dat ze gewoon moe was, maar ze bleek toch koorts te hebben, 39 graden. Ze heeft gistermiddag geslapen en daardoor sliep ze vannacht niet goed helaas. Bijna elk uur riep ze mij, wilco moest er al om kwart voor 6 uit, die is ook nog een keer naar haar toe geweest.
Nu ligt ze de hele dag al op de bank, vnl. televisie te kijken.
Eerst riep ze dat ze graag naar de peuterspeelzaal wilde vanmiddag, maar nu roept ze dat ook niet meer. Vind het ook niet verantwoord met die temperatuur.
Verder heeft ze nergens pijn zegt ze, dus ik weet ook niet waar die koort vandaan komt.

Ons feestje in de kroeg was erg gezellig, echt iedereen was gekomen, heel erg leuk!
Ik kon het goed volhouden, maar om een uur of 11 protesteerde m'n buik en moest ik echt even gaan zitten. Na een kwartier zitten ging het al beter, maar om half 1 had ik het wel gehad, uiteindelijk hebben we om half 2 de stekker uit de muziek getrokken en gingen de laatsten ook weg.
Was gisteren erg moe en na afgelopen nacht is dat er niet veel beter op geworden.
Ik ga straks nog wel even stofzuigen, is echt nodig en dan ook even bij Manuela op de bank liggen.

Fijn dat je toch je eigen nog nuttig kan maken op school, kan me voorstellen dat het wennen voor je is dat werk.

Ook fijn dat de Cesar-therapie je wat helpt. Ik weet nog steeds niet of er hier in de buurt ook zo'n cursus wordt gegeven, ik denk dat ik maar eens de verloskundigenpraktijk bel en daar informeer. Op internet kan ik het niet vinden.

Ja, ik probeer het tv kijken nu ook wel in te dimmen, maar nu is ze natuurlijk ziek en is het weer wat moeilijker om dat ze nergens anders zin in heeft.

Groetjes,
Angélique

Terug
Bovenaan