voor kb80

hey Hopey,

hoe is het met je?
Hoe is het in het ziekenhuis gegaan?
Ben erg benieuwd!

Hoi kb,

Waar zit je toch?!

x @nnie

He Annie,

Hier het verslag:

Onze eerste afspraak ging toch wat anders dan ik had verwacht. Wij dachten dat wij beiden lichamelijk onderzocht zouden worden, maar dat was niet zo. Ze gaan zich eerst richten op mij omdat ik chlamydia heb gehad.
Ik heb een inwendig onderzoek gehad en een inwendige echo. Bij het inwendige onderzoek hebben ze wat slijm ofzo weggehaald wat ze op kweek zetten om te kijken of ik nu geen chlamydia meer heb (als het goed is niet!). Verder hebben ze gekeken of mijn baarmoeder goed lag en of mijn baarmoedermond er goed uit zag en of ik geen vleesbomen  had. Alles was goed gelukkig! Ook kon ze zien dat ik rond de eisprong zat aan mijn slijm (afscheiding).Dat is een goed teken.

Met de inwendige echo zag ze aan beide kanten een eiblaasje van 16 mm zitten. Ze dacht eerst dat de eisprong al geweest was, maar volgens mij niet aangezien ik elke dag een ovulatietest doe en mijn temp nog steeds erg laag is (36,3). Toen zei ze dat het  kan zijn dat 1 eitje niet volledig tot rijpijng is gekomen omdat die misschien niet helemaal goed was en dat een ander eitje het dan overneemt en alsnog tot rijping komt. Aangezien dit maar een eenmalige echo was, kon ze niet zien of de eiblaasjes aan het groeien of krimpen waren. Toen ik vanmiddag na werk thuis kwam gelijk weer ovulatietest gedaan en streepje was veel duidelijker dan gister, dus er is echt nog een eitje aan het rijpen! Later dacht ik: misschien rijpen er wel 2 eitjes, zou ik dan kans op een twee eiige tweeling kunnen maken wanneer  ze bevrucht worden? Dat vind ik wel een mooi idee, maar ik weet niet of er dan bij elke eierstok een eisprong plaatsvindt of dat er 2 bij 1 eierstok tegelijk springen. Heeft iemand hier verstand van?

Maargoed... daarna nog bloed laten prikken omdat ze aan mijn bloed kunnen zien of ik een heftige chlamydia infectie heb gehad of een lichte. Wanneer ik een heftige infectie heb gehad, dan stellen ze waarschijnlijk een HSG onderzoek voor (contrastvloeistof in baarmoeder en eileiders spuiten om te kijken of ze doorgankelijk zijn). Wanneer ik een licht infectie heb gehad, dan worden we eerst weer naar huis gestuurd en moeten we eerst het jaar "volmaken"  zonder  onderzoeken of behandeling en als we dan nog niet zwnager zijn, dan gaan ze pas verder onderoeken.

Over 2 weken wordt ik gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek...

Heel spannend nog even dus!

Liefs Hopey

Annie, nog een vraagje:

Jij had allemaal vocht en bloed in je buik?
Had je daar ook last van of heb je daar nooit iets van gemerkt?
Waar in je buik zat dat dan?

Liefs Hopey

HIER BEN IK

Ik was een paar dagen erg druk pffff daarbij weinig geslapen, ben helemaal gebroken
Zit bijna te slapen achter mijn pc hahah

Heb voor 26 juni een afspraak staan voor de combinatietest (nekplooimeting en bloedtest ivm syndroom van Down) (Broertje van mijn vriend is nl ervan verd8)
Dus er gaan hier weer spannende tijden komen  
Maar goed we gaan er positief tegenaan

Hopey: wat fijn dat het dus toch nog wel postief eruit ziet vooralsnog, super
Nou hopen dat de uitslagen ook goed zijn, wat spannend zeg, ik zal wederom voor je duimen meid.

@nnie: je wil toch niet zeggen dat je me mist he?
Hoest met je meid? hebben we al weer een vermoedelijke NOD in aantocht???

Dikke knuffel voor jullie

Hoi KB,

Spannend zeg, 26 juni!!
Laat je ons wel even weten wat er uitkomt?

Annie,
Hoe is het met jou?
Ik ben nog benieuwd op het antwoord op mijn laatste vragen...(moet je even teruglezen, 1 pagina terug onderaan).

Mijn temp. deed deze maand een beetje raar rond de eisprong en ik vraag me dan ook af of ik wel een normale eisprong gehad heb deze maand. Toen ik bij de gyn was, zag ze 2 eiblaasjes van 16 mm (beide eierstokken 1). Ze dacht eerst dat de eisprong net geweest was, maar dat kon niet volgens mij omdat mijn temp. nog heel laag was en omdat de ovu-test nog niet een duidelijk genoeg streepje aangaf.
Die middag toen ik thuis kwam had ik een duidelijk streepje bij de ovu-test. Wij hebben erop gegokt om 1 dag te wachten met klussen aangezien de eiblaasjes tot 20mm moeten groeien voordat ie springt. Een eiblaasje schijnt 1,5 tot 2 mm per dag te groeien.
Op de dag dat we hebben geklust ,was mijn temp ineens met 0,3 gestegen. maar omdat ie de 2 dagen daarvoor ineens erg gedaald was, wist ik niet of dit de eisprong betekende.  Het ovu-test streepje alweer heel licht geworden, dus dan zou de eisprong ongeveer moeten zijn geweest of bijna komen. Maar de volgende dag was mijn temp nog laag, zelfs 0,1 graad lager dan de dag daarvoor (in volgorde: 36,3 - 36,3 - 36,6 - 36,5 - 36,8). En vanochtend is ie pas echt gestegen, naar 36,8.

Wetene jullie ook of je temp na de eisprong ineens met 0,4 moet stijgen of dat dat ook over 2 dagen verspreid kan worden?

Liefs Hopey

hey meiden,

hoe is het met jullie?

Kb, leuk om weer wat van je te lezen! Fijn hoor dat alles zo goed gaat! Ben benieuwd naar de uitslag van je onderzoek!!
Hou me op de hoogte!

Hey Hopey,
Sorry dat ik nu pas reageer maar ben een paar dagen weg geweest!
Wat een verhaal zeg bij de gyneacoloog! Op zich wel positief toch? Is het je mee of tegen gevallen?
Ben benieuwd of dat je eisprong is geweest! Ik heb weleens gelezen dat je temp met ong. een halve graad omhoog moet gaan ,en dat een goede eisprong minimaal 10 dagen duurt.
Heb je nu wel temperatuursverhoging?

Ik had toendertijd vreselijke buikpijn, echt hele erge krampen.
Toen ze die kijkoperatie deden hebben ze vocht en bloed weg gezogen.
Mijn buik was ook behoorlijk opgezet hoor, het leek echt of ik zwanger was.

Nu ben ik helemaal niet in orde. Ik ben vreselijk moe, en heb echt last van mn buik, ook ben ik wat misselijk. Maar ik voel me al zo'n 2 maanden niet lekker. En vandaag hoorde ik dat er een buikgriep heerst. Dus ik hoop maar niet te hard!
Dit weekend heb ik mn   nod, als ik van 28 dagen uitga. Dus ben benieuwd!!

Nou meiden, ik denk aan jullie!

Tot snel!

xxxxxxxxxxxxxxxxx @nnie

Hey Annie,

Geeft niet dat je wat later reageert, ik ben ook het hele weekend weggeweest.

Spannend zeg, komend weekend voor jou! Maar je zegt dat je je de laatste 2 maanden al niet echt lekker voelt?

Mijn NOD is denk ik 26, 27 of 28 juni (di., wo. of do.). Hangt er vanaf wanneer mijn eisprong nu precies is geweest. Mijn temp is nog wel hoog, schommelt tussen de 36,8 en 36,9 en 1x 36,7. vanochtend was ie 36,9.
Had tot vandaag nog geen bruinverlies, wat ik de laatste tijd al een paar dagen na de eisprong heb totdat de menstruatie begint. Maar dacht vanavond al heeeeel licht weer wat verkleuring te zien. Maar als het daarbij blijft hou ik hoop.
Was vandaag ontzettend moe, heb  vanmiddag 2 uren op de bank geslapen. maar kan oook van intensief weekend komen met mijn kleine neefje en nichtje (die om 6u aan mijn bed stonden...).

Jeetje dat jij zo erg buikpijn destijds hebt gehad en dat ze bloed en vocht moesten weghalen! Ik heb gelukkig nooit dat soort klachten gehad.

Ik hoop dat ik  voor het weekend nog gebeld wordt door het ziekenhuis met de uitslag van de bloedtest. Ze zouden over ongeveer 2 weken bellen. maandag is het orecies 2 weken verder... Spannend!

Annie hou me op de hoogte he, of de RD weer komen of dat ze uitblijven...
Ik hoop het laatste!

Liefs Hopey  

hey hopey,

Nou ben benieuwd bij jou! Denk zo te lezen dat je nu je eisprong hebt!!!
Dus je bent het weekend druk geweest, vermoeiend he kinderen!!

Ik ben echt kotsmisselijk, heb nu wel het gevoel alsof ik ieder moment ongsteld moet worden. Hoop het nietuurlijk!!

Ik had ook wel een extreme chlaimidia infectie hoor. Daarom moest ik ook 10 dagen in het ziekenhuis blijven. Wees maar blij dat jij niet zo'n extreme klachten had. Dat bied voor jou nog wat meer hoop!!!

Tot snel !!

Liefs @nnie

Terug
Bovenaan