Voor mamabinck

Hey mariel,

Hier ook nog steeds alles rustig, hoor!!!! Soms ben ik er zo aan toe en andere momenten denk ik weer: ach, laat nog maar even lekker zitten. Straks is de zwangerschap voorbij en ik weet dat dit de laatste keer is. Dit komt dus nooit meer terug. Nog even genieten dus.

Binck is eigenlijk alleen maar heel aanhankelijk. Alles moet mama doen, samen veel knuffelen en hij houdt mij continue in de gaten. Hij is er ook veel mee bezig. Wil de baby graag zien en baby moet dus ook snel uit mama's buik komen. Ik vind het zelf heel lief en aandoenelijk, maar ben eigenlijk heel benieuwd hoe hij zal reageren als baby echt altijd bij ons thuis blijft. Hoe reageert hij daar dan op?!

Wat fijn voor je dat Bowen weer rustig is geworden en lief tegen je doet. Ja, onze ukken moeten daar straks ook zo hun draai in vinden en dat is niet altijd even makkelijk. Lees jij Bowen ook veel voor over baby's ed.? Verhaaltjes als: Ik wil een zusje / een broertje voor....? Binck heeft een paar boekjes over baby's liggen en soms kan ik wel 10 keer hetzelfde verhaaltje voorlezen. Dan kan hij er geen genoeg van krijgen.

"Hangt" jouw buik nu ook zo laag? Bij mij wel. Ik heb veel ruimte aan de bovenkant en van onder ben ik net een hangbuikzwijntje. Soms heb ik ook al minder eetlust dan andere keren. Komt jouw dit ook bekend voor?

Zijn de voorweeen nog een beetje te doen en vind je nog wel rust? Het lijkt me erg pittig om vaak gebroken nachten te hebben en dan overdag weer volop door te moeten. Hoe reageert de VK hierop?

Tot snel en slaap lekker van mamabinck.

Dikke knuffel.

Halloooo!!

Ik herken dat gevoel wat je hebt heel erg goed. De ene keer ben ik het zo ontzettend beu en het andere moment denk ik bij mezelf, "geniet er nu nog maar van want het is je laatste kindje en die dikke buik komt nooit meer terug"

Ik merk wel dat ik een beetje op die bevalling zit te wachten.. Iedere ochtend denk ik, nou, mischien komt ze vandaag wel.. En 's avonds zegt mijn man ook standaard.."als er iets is moet je me wakker maken hoor!!"

Wie weet.. het is vandaag volle maan!!!

Wij zijn Bowen aan het voorbereiden met 1 boekje. "Kaatje en mama's buik." Hier komt ook in voor dat Kaatje gaat logeren bij oma en dat mama kaatje niet meer kan tillen enzo door die dikke buik..

Ook hebben we hem verteld dat het ook kan zijn dat papa en mama 's nachts naar de "dokter"moeten en dat als Bowen dan zijn oogjes open doet dat omsa dan bij hem is en niet papa en mama. Hij mag dan de nacht daarna bij opa en oma gaan logeren..(als hij dat op dat moment wil!)
Hij weet als de baby overdag komt, wij hem naar opa en oma brengen..

Ik slaap 's nachts nog maar erg weinig.. Ik probeer ook echt overdag 1,5 tot 2 uur te gaan slapen. Als Bowen niet wil slapen, dan mag ik mijn moeder bellen en die komt dan. Morgen naar de VK en dan eens met haar overleggen. Ik voel de baby ook echt minder dcan vorige week. Ik twijfel of al die voorweeen geen kwaad kunnen..

Jij moet vandaag weer naar de Gyn. Ben erg benieuwd.. Laat je het even weten?

Ik had nog een vraag.. maar ik ben het vergeten.. KOmt wel weer een keer op en danh stel ik 'm alsnog!!!

Hou je taai meid, en succes bij de Gyn!!!

Liefs, Mar

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe was het bij de GYN afgelopen woensdag?? Ik hoorde al niks erover dus dacht dat je mischien aan het bevallen was!!!!!!!

Je hebt inmiddels mijn update gelezen hoe mijn bezoek aan de VK was...
Nu dus bedrust houden, aankomende week terug bij de VK komen, maar als er ook maar iets meer klachten komen of ik de beeb minder voel, meteen bellen en achter mekaar naar het zkh.

3 keer per dag bloeddruk controleren. Vanmorgen was ie wel wat gezakt. Bedrust doet schijnbaar toch goed, alleen vind ik het moeilijk om niks te doen...

Vandaag is Dave lekker thuis, zaterdag en zondag ook, maar daarna zal Bowen veel naar opa's en oma's moeten en dat vind ik erg moeilijk... Ook mag hij lekker gaan spelen bij de buurmeisjes (zijn 2 gezinnen met 2 meiden waar Bowen dol op is en andersom!!) Dat vind hij natuurlijk wel geweldig!!

Ik hoop maar dat ons meisje   snel geboren wordt en dat alles snel weer wat normaler wordt!!!

Laat je snel weten hoe het met jou en de beeb was bij de Gyn..

Een dikke verjaardags knuffel!!!

Marielle

Hey mariel,

Iedere dag kijk ik als eerste op het forum om te zien hoe het nu met je is. Hoe gaat het nu met je? Kom je de dag een beetje door?

Zal wel flink schrikken zijn geweest bij de VK? Hoe is je bloeddruk nu? Moet je thuis nu alles goed in de gaten houden en komt de VK langs om je bloeddruk te meten? Word je urine nu ook geregeld nagekeken?

Wat een boel vragen, he. Hoop dat het nu weer een stukje beter met je gaat.

Afgelopen woensdag heb ik inderdaad weer  controle bij de GYN gehad. Baby ligt er helemaal klaar voor, dus het is echt afwachten. Soms menstruatieachtige krampen. Maar zo snel als ze komen, zijn ze ook weer weg. Gewoon afwachten dus. Hij is heel tevreden over de baby en ik mocht dus ook weer een controle afspraak maken voor aankomende week. Nu moet ik dinsdagmorgen weer aanwaaien.

Mijn Yoga docente heeft me verteld dat er drukpunten op je hiel zitten die je kan masseren en deze kunnen leiden tot het begin van de bevalling. Ik ga ze vanavond maar eens flink masseren. Misschien helpt het wel.

Woonden we maar wat dichter bij elkaar in de buurt, dan was ik zeker bij je op de thee gekomen. Een beetje afleiding helpt op z'on moment wel.

Trouwens een hele leuke verjaardag achter de rug. 'smorgens om 09.00 uur stond de eerste vriendin voor de deur en om 23.15 uur gisteravond ging het laatste bezoek weg. Heb van Erwin en Binck een heerlijk huispak gekregen voor na de bevalling en de omnibus van Shopaholic. Moet een ontzettend humoristisch boek zijn. Ga 'em zeker in de kraamtijd lezen, als ik er de tijd voor heb.

Van mijn ouders een heeeeele mooie pyama   gekregen voor in het kraambed. En veel douche-en lichaamsverzorging van vriendinnen. Heerlijk, kan ik weer een tijdje vooruit. Vandaag nog naar Prenatal geweest en 2 voedings-shirts gekocht. Nog wat kleding voor baby en Binck gekocht en toen maar weer naar huis.

Ben jij ook zo benieuwd wanneer het gaat beginnen en hoe de bevalling zal gaan verlopen? Wat ongeduldig, he.

Dikke knuffel van mamabinck en tot snel.

Hee meid!!

Wat heerlijk toch, als je op je verjaardag zo verwend wordt door je familie en vrienden!!!
Heb je vast en zeker van genoten!!!

Hier gaat het redelijk goed wel.. Dat is het rare, ik voel me gewoon niet echt ziek..
Heb een bloeddrukmeter mee naar huis gekregen. Moet drie keer per dag meten. Hij schommelt heel erg...
Als ik een tijdlang op bed gelegen heb zakt ie tot 160/75, ben ik een uurtje beneden geweest dan stijgt ie tot 180/93. Als de bovendruk boven de 195 en de onderdruk boven de 100 komt moet ik meteen bellen.

In principe moet ik donderdag terug komen bij de VK. Maar er is mee zwaar geadviseerd dat als ik meer klachten krijg van benauwdheid, hoofdpijn enz of de baby minder voel, ik METEEN moet bellen. Dan moet ik achter elkaar naar het ziekenhuis komen. Heb zoiezo tot aan donderdag (tot controle VK) de opdracht  bedrust gekregen. Hier probeer ik me4zelf maar zoveel mogelijk aan te houden en dan maar hopen dat het donderdag beter is met alles!!

Meer hoop ik nog dat ze dan allang geboren is!!!

Zullen we maar heel hard gaan duimen voor elkaar??

Liefs, Marielle

Wil even vertellen dat ik denk dat 't begonnen is.... Maar het kan ook een valse start zijn... Krijg steeds terug kerende weeen. Nog niet echt heftig, maar goed ze zijn er!!! Meestal nemen ze ook in kracht toe in de loop van de bevalling toch??

Soms zit er 5 minuten tussen, dan weer 6, dan 20 en nu net weer 8 minuten..

Hoop niet dat het een valse start is, maar ik hou er wel wat rekening mee. (al voelt dit wel anders aan)

Hoe is het bij jou???

Liefs, Marielle

Spannend, het is begonnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vind het toch wel weer heel erg spannend zeg.........Pfffff   Was het maar vast zover...

Liefs, Marielle

Hey Mariel,

Nu ik vandaag je berichtje lees, zal het best eens kunnen zijn dat je inmiddels je dochtertje in je armen houdt.

Ik wil je toch nog heeel veeeel sterkte wensen en zet 'em op.

Ik zal ook heel veel voor je duimen.

Dikke kus van mamabinck.

Terug
Bovenaan