Voor mamabinck

Hoi meissie,

Ben je nog in de Efteling geweest? Ik vind het altijd zo heerlijk om daar naar toe te gaan. Voel me dan weer eventjes heel erg jong!!!!

Volgens mij voelen onze peutertjes het haarfijn aan dat er binnenkort wat gaat gebeuren. Binck loopt regelmatig naar mijn bolle baby buik toe en vraagt dan wanneer baby er nu EINDELIJK eens uitkomt!!!! Kan je nagaan hoe erg hij er mee bezig is. Zelf ben ik 28 september jarig en ik heb Binck verteld dat baby na mama's verjaardag geboren wordt?! Ja, je moet toch wat, he.

Over de vitamines: vitamine D moet je volgens mij vanaf dag 1 gaan gebruiken. Vitamine K is als aanvulling voor als je borstvoeding gaat geven. Dit is volgens mij na een dag of 3. Ik haal het voor de zekerheid aanstaande week in huis, dan is dat ook weer gebeurt. Voor mezelf blijf ik nog een tijdje Gravitamon gebruiken. Hier zitten ook veel vitamines in die je goed kan gebruiken na de zwangerschap en tijdens borstvoeding.

Vandaag veel harde buiken gehad en problemen met lopen. Het lijkt wel of alles in 1 keer een heel stuk "weker" wordt. Baby ligt ook al flink naar beneden en dit voel ik zo af en toe ook. Woensdag weer een afspraak bij de gyn en dan maar afwachten hoeveel ons meisje is gegroeid. En ja, ik ben ook al flink gegroeid in omvang. Ben nu z'on 25 kilo aangekomen. Begin nu ook vocht vast te houden. Voel me net z'on Michelinpoppetje. Hoe is dit bij jou?

Laat je even weten hoe het is gegaan bij de VK?

Slaap lekker en tot snel.

Dikke knuffel van mamabinck.

Hoi hoi!

Ik zou even laten weten hoe het bij de Vk was vandaag. Bloeddruk, urine was prima in orde. ook het hartje van de baby luid en duidelijk. alleen kreeg ik bij haar weer zo.n vreselijk harde buik en toen ik vertelde dat ik dit sinds woensdag erg vaak en de hele dag door heb vertelde ze dat dat echte voorweeen zijn. Ik moet van haar  nu iedere middag 1,5 uur tot 2 uur op bed gaan rusten en ze  heeft dienst aanstaand weekend en ze verwacht me dan nog wel te zien... Bevallen bedoelde ze...

Nou, ik ben erg benieuwd of ze gelijk krijgt.. Zou wel heel toevallig zijn, want ik roep al tijden tegen Dave en mijn ouders dat ik tussen 20 en 25 september ga bevallen. Zaterdag is het de 22 ste, ben dan precies 38 weken.. bij Bowen ben ik precies met 38 weken bevallen op een zaterdag!!!!

Hahaha, ben erg benieuwd... Van mij mag het hoor!!! Die voorweeen zijn erg vermoeiend, vooral omdat ze ook ´s nachts komen en gaan.

Verder ben ik in totaal nu 22 kilo aangekomen. Afgelopen week niks aangekomen.

Morgen zal ik eens die vitamines gaan halen..

jij mag woensdag weer naar de GYN.. Ben wel erg benieuwd hoor.. laat je het zo snel mogelijk weten!!!

Weltrusten!!
Liefs en een dikke knuf!

Marielle

Hey mariel,

Wat geweldig dat alles goed  was bij de VK. En jee, meissie, aanstaand weekend bevallen. Dat zij dat zo luid en duidelijk durft te stellen. Maar ja, als jij zelf ook al het idee hebt dat het babytje snel geboren gaat worden, klopt deze voorspelling wel!!!!
Nog even genieten dus van jullie baby  in de buik.

Ik  vind het wel heel spannend hoor. Hou je mij een beetje op de hoogte?!

Zelf ben ik vandaag ook naar de gyn. geweest. Alles is goed. De laatste dagen veel pijn van onder en vooral als baby flink aan het bewegen is. Nu blijkt dat ze helemaal is ingedaald en dus ook geen kant meer uit kan. Supergoed nieuws natuurlijk. Dit betekent, dat als de vliezen breken, ik gewoon kan blijven rondlopen. Harde buiken worden zo af en toe ook erg gevoelig en houden dan ook even aan. Ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat. Baby lag trouwens nog een week voor op groei. Volgens de gyn prima dus. Op naar volgende week. Dan ben ik trouwens al bijna 38 weken.

Wat gaat het allemaal snel he.

Zometeen nog heerlijk naar de yoga. Lekker bijkletsen met de andere zwangeren. Is toch altijd even fijn; een avondje alleen maar bezig zijn met de baby.

Ik hoor je snel weer.

Dikke knuffel van mamabinck en zet 'em op he, als het mocht beginnen!!!!

Goedemorgen!!!

Nou, ik begin zelf soms steeds meer uit te gaan van 40 weken hoor.... Al zou ik het wel erg leuk vinden om as weekend te bevallen...
Meer omdat ik dan de 38 weken bereikt heb waarbij Bowen ook is geboren!!!

Inmiddels zijn de vitamines D en K in huis gehaald, nog maar een extra pak kraamverband, gravitamon en paracetamol!!!
Oef, het begint echt te korten... Binnen nu en 4 weken hebben we gewoon ons meisje in onze armen....

Ik ben toch maar begonnen met het kamertjes van alle roze spulletjes te voorzien. de kleertjes hangen nu de kast, Schilderijtje wat Bowen heeft gemaakt hebben we opgehangen (was echt een super idee van jou!!!), roze hoeslakentjes in de wieg en het ledikantje...

Het ziet er zoo leuk uit, iedere keer als ik op haar kamertje kom geniet ik. We zorgen nu dat er verder niemand meer op die kamer komt, omdat verder nog bijna niemand weet dat we een meid krijgen!!
De meningen zijn hier ook erg verdeeld, de ene zegt dat we een jongen krijgen en de ander een meid!!

Ik wilde eigenlijk pas met de roze spulletjes beginnen als de weeen begonnen waren, maar nu ik af en toe die voor weeen heb, wist ik weer hoe het voelde en toen dacht ik " nee ik heb dan met weeen geen zin om te beginnen met de roze kleertjes...." Hihihihi!!!

Voor Bowen op  de PSZ  heb ik een soort van  bouwplaten in de vorm van een wiegje met een baby en een roze dekentje  besteld op internet. Die heb ik in mekaar gezet en bij Jamin chocolaatjes gekocht met de tekst "HOERA, EEN MEISJE"
op het doosje staat,  "Bowen heeft een zusje gekregen en ze heet (...naam....)"
Dit geven we aan de kids mee naar huis en op  de  PSZ krijgen ze een lange vinger met roze muisjes!

Welke verzorgings producten gebruik jij voor je meisje?? Ik ga Zwitsal gebruiken, dit is bij Bowen goed bevallen, maar door de verhalen hier op t forum, begin ik te twijfelen... Soms is het forum erg leuk, soms ook weer niet...

Ik vind het in ieder geval wel erg leuk om zo contact met jou te hebben!!

Meid, als er iets is, hou jij mij ook op dfe hoogte he!! Ik doe hetzelfde bij jou..

Liefs, Marielle

hey mariel,

Goed geslapen vannacht? Ik wel, echt aan 1 stuk door. Heerlijk. Vanochtend kwam Binck nog een klein uurtje bij mij liggen en hebben we samen nog even lekker gedommeld. Momenteel is hij op de PSZ dus heb ik even tijd om een berichtje terug te sturen.

Wat gaaf dat je toch alle roze spulletjes tevoorschijn hebt getoverd en ze een plekje hebt gegeven. Wat kan je dan wegzwijmelen he, als je de babykamer op komt. Weet Bowen trouwens dat hij een zusje krijgt? Vindt het dan wel heel knap van hem dat hij zijn mondje zo goed weet te houden.

Wat een geweldig idee heb jij trouwens voor de PSZ en de geboorte van jullie kleine meissie. Wat zal Bowen trots zijn als hij ieder kindje een roze cadeautje mee mag geven. Geniet ervan!!!!

Ik ga ook Zwitsal gebruiken voor onze kleine meid. Voor Binck gebruik ik het ook nog steeds en het ruikt zooooooooooo lekker. Als Binck helemaal gebaddert is en weer schoon en droog naast mij zit en ik ruik aan zijn haartjes, HEERLIJK!!!!
Ik heb alle verzorgingsproducten van baby al in huis en heb er nu al zin om met de kleine meid te tutten.

Ga misschien ook weer een cursus babymassage volgen. Dit heb ik met Binck ook gedaan en dat is zo goed bevallen. Als Binck op de PSZ zit, heb ik daar mooi de tijd voor.

Geniet nog maar heerlijk van je zwangerschap, want inderdaad, over 4 weken houden we ons kleine meisje in de armen.

Dikke knuffel en mocht er hier wat gebeuren dan hoor je het snel.

Liefs mamabinck.

Ha die mamabinck!!

Ik heb ook baby massage gedaan met Bowen. Hij genoot daar echt enorm van!! Nu vind hij het nog heerlijk als ik hem doe kriebelen!!!
Ook heb ik met hem  aan baby zwemmen gedaan. Dat wil ik nu met de kleine meid weer gaan doen als Bowen op de PSZ zit.

Babymassage wil ik eigenlijk ook wel weer heel graag doen, maar ik denk dat ik het nog wel weet van Bowen. Ik pas dit nu nog weleens bij hem toe als hij wat onrustig is..

Maar mischien ga ik toch nog de cursus volgen... Bowen gaat vanaf zijn derde verjaardag  3 ochtenden naar de PSZ  (dan gaat ie 1 ochtend naar de 3+ groep), dus wie weet...

Bowen roept al vanaf het begin dat hij alleen een meisje wil.. Een zusje was niet goed, een broertje niet en een jongetje ook niet.. We hebben hem er verder maar niks over verteld!!   Anders wist nu iedereen het..
Het grappige is alleen, sinds dat zijn vriendinnetje 2  weken geleden  een baby broertje heeft gekregen  , loopt hij met een popje dat dan ook zijn baby broertje is.. En nu zie je mensen echt nadenken....!!!!

Wanneer moet je as week weer naar  de Gyn?? Hoop dat de groei weer meevalt, dat is toch wel een heel fijn idee..
Ik zou ook wel willen weten hoe groot de beeb nu is....

Vannacht trouwens weer enorm veel last gehad van voor weeen. we dachten op een gegeven moment echt dat t aan de gang ging, maar na een paar uur stopte het weer. Daar baal ik wel van hoor.. Heb  liever nergens last van of dat het dan maar doorzet....!!! Maar zo hebben we allemaal wel wat te klagen!!!

We worden echt veeeeeeeeeel te nieuwschierig naar onze kleine meid!!!!  

Liefs en tot schrijfs!

Mar  

Hey mariel,

Geweldig hoe Bowen omgaat met jou zwangerschap. Kan je nagaan hoe erg ze er toch nog mee bezig zijn in een peuterkoppie. Gaat het babypopje ook overal mee naar toe?

Met babyzwemmen gaan wij zowieso weer beginnen. Wij vinden het heel belangrijk dat Binck en baby zich vrij voelen in het water en dat ze ook durven. Met Binck zijn we hiermee met 4 maanden begonnen en nu willen we dat ook weer doen.

Wij hadden bij elkaar in de buurt moeten wonen, zoveel dat we gemeen hebben met onze ukken!!!!

Woensdag kan ik weer terecht bij de gyn. Dit blijft iedere week terugkomen, net zolang dat baby geboren is. Wanneer heb jij weer controle bij de gyn?

Voelen de voorweeen trouwens net zo heftig aan als "echte" weeen of niet? Kan me er niets bij voorstellen. En kan je dan helemaal niet slapen? Lijkt me vrij pittig. Maar ja, het kan net zo goed nog even duren. Ik hoop dan wel voor jou dat je dan wel veel rust tussendoor krijgt. Want dit is natuurlijk ook niet echt prettig.

Vanmiddag nieuwe schoenen voor Binck gekocht. Echte stoere winterstappers. Hij vindt ze geweldig en wil ze morgen meteen aan als we naar oma en opa toe gaan. Heerlijk om te zien hoe hij daarvan geniet. Hij heeft links maat 27 en rechts maat 28. Er zit dus een hele maat tussen. Volgens de schoenverkoper kan dit straks weer helemaal zijn rechtgetrokken. Ben erg benieuwd. Komt jou dit ook bekend voor bij Bowen?

Ga even snel een kopje capu zetten. Tot snel meissie.

Dikke knuffel van mamabinck.

Hoi Hoi!!

Alles nog rustig bij jou?? Hier wel!!!
Bowen werd vandaag geboren (op zaterdag met precies 38 weken om 13.32) en ik moet er heel de dag al aan denken!!!

Je schreef dat je het super vind hoe dat bowen met mijn zwangerschap omgaat, maar dat is lang niet altijd hoor! Hij is sinds dinsdag weer erg lief voor me, maar de weken daarvoor........

De ene keer kwam hij lekker kroelen, maar zodra papa in de buurt was werd hij heel erg vervelend tegen mij. Hij moest helemaal niks van me hebben..
Tot afgelopoen dinsdag, toen is de "bom" op de PSZ gebarsten..
Een ander kindje deed iets vervelends bij Bowen en hij reageert het toch op mij af... Hij begon te schreewen, te schoppen te slaan en te bijten... Niet normaal. Ik stond helemaal perplex en het leek wel of op dat moment alles eruit kwam. Ik stond daar met dikke tranen in mijn ogen.
Ik heb hem even appart genomen en geprobeert om even met hem te praten.. Toen dat niet echt lukte heb ik hem aan de Juf over gedaan en gezegd dat mama maar weging en hem straks op zou komen halen. Hij huilen want op dat moment wilde hij niet dat ik wegging.. ik ben toch gegaan. Heb heel de ochtend gehuild...(eigenlijk heel die dag...tja, dan spelen de hormonen parten!!)
Toen ik hem op ging halen keek hij heel erg verontschuldigend, net of hij wist dat hij nu echt goed fout had gezeten en sinds die ochtend gaat het weer erg goed.. Gelukkig.

Hij geeft nu soms wel echt aan dat hij mama's buik zat is en dat hij wil dat de baby eruit moet komen..

Merk jij verschil met Binck?? Duurt het hem ook welleens te lang of heeft hij er geen "last" van?

Ik mag donderdag naar de VK. Bij ons zijn er 4 verloskundigen en dan heb ik een nieuwe (die vervangt iemand die met zwangerschapsverlof is) ik heb haar pas 1 keer gezien en wilde deze keer graag even bij haar komen. Vandaar dat er nu 1.5 week tussen zit. Het kan goed zijn dat ik die maandag daarna weer moet.. (als we nog niet bevallen zijn!!)

Weer veel vorweeen gehad, dat is echt vervelend zeg.. Ik heb vd week echt gedacht dat "het" zou gaan beginnen, maar dan stopt het na een paar uur gewoon weer...
En dat iedere keer 's nachts... Best vermoeiend. ik ben wel iedere dag 's middags even met Bowen naar bed gegaan.. Dat heeft me goed gedaan..
Het enige voordeel is mischien dat als de bevalling dalijk echt begint ik dan weer het idee heb dat het voorweeen zijn en voor ik er erg in heb mischien al een eind op scheut ben!!!

Ik heb nog geen schoenen gekocht.. Heb vorig jaar op de gok een paar winterschoenen gekocht en die waren dus te groot. Deze kan hij dit jaar aan! Hij heeft nu mt 25. Alletwee de voeten zijn volgens mij gelijk...

Nou, het is weer een heel verhaal geworden!!

Liefs, Marielle

Terug
Bovenaan