Voor syllie

Hoi Phoebe,

Dank je wel wat lief dat je er aan dacht!

ben blij te horen dat de HSG een positieve uitslag heeft! is idd vervelend gevoel als ze vanalles aan het doen zijn "daarbinnen". maar je weet zeker dat het goed is dat is het belangrijkste.

Voor mij een hele grote tegenvaller, ik werd nl afgelopen VRIJDAG al ongi! echt balen dus! moest zondag weer met de clomid beginnen, maar wordt er knettergek van. Heb de hele dag al last van opvliegers, heb het zo warm en gloei van top tot teen! kan me niet concentreren en slaap hierdoor ook slecht.

officieel ben ik met een cursus italiaans bezig, maar dat gaat nu echt niet lukken. kan er mijn hoofd niet bijhouden.

Van Gyn heb ik nu voor een half jaar clomid meegekregen en volgens haar moet ik een beetje gaan lijnen en zou het binnen dit half jaar gelukt moeten zijn. dus weet wat me te wachten staat, sporten en "sporten" hahaha.

Tja hoop toch dat het snel mag lukken voor ons en dat we samen naar een ander forum mogen verhuizen.

Hou me op de hoogte en hoor snel van je.

Liefs Sylvia

Hoi Syl,

Nog 13 dagen tot mijn NOD mijn vriend en ik zijn dus netjes aan het klussen deze week.. Valt niet mee ik heb het gevoel dat ze met het onderzoek toch wat beschadigd hebben aan de binnen kant.. Maar goed even rustig aan en toch maar proberen.. Ik heb met mijn oudste zus erover gehad en dat clomid spul is echt rotspul zeg.. Ik leef met je mee.. Ze zei dat het net leek alsof ze in de overgang was.. Is niet echt een pretje..

Hoeveel gewicht moet je kwijt?? Ik wist niet dat dat ook van invloed kan zijn op het niet zwanger worden.. Ik ben zelf te licht volgens de doktoren maar nog net op de grens dat ik echt eraan moet gaan werken om zwaarder te worden.. Ik ben 1.65 meter en ik weeg 57 kilo.. Het is erger  geweest ik heb namelijk op een diepte punt 48 gewogen.. Ik ben een stress afvaller als ik ook maar een beetje stress heb vliegen bij mij de kilo's eraf.. Te zwaar zijn is geen pretje maar geloof me te licht ook niet.. Ik voel me af en toe net zo'n gratenpakhuis die de binnenkant van een tl-balk kan witten.. Maar goed over afvallen heb ik geen goed advies.. Mijn moeder is te zwaar en loopt de hele dag op haar werk heeft geen rijbewijs en fietst de halve stad door en 3 keer per week gaat ze ook nog 's avonds zwemmen maar geen grammetje eraf.. Dus sommige mensen zijn gewoon zwaarder zonder dat ze er iets aan kunnen doen.. Maar goed sterkte met het afvallen..

Mijn vriend en ik zijn ondertussen naar een huisje aan het kijken om te kopen.. Wil nog niet echt lukken want er is weinig te vinden onder de 250.000.. Kunnen wij wel betalen maar dan zitten we gelijk aan onze max en dat vinden we een beetje teveel van het goede.. Ik vraag me weleens af hoe andere starters dat doen want mijn vriend en ik verdienen aardig en wij kunnen al geen huisje vinden dat in een beetje redelijk staat is voor dit geld..Nou we zoeken rustig verder..

19 September gaan we nog 4 daagjes naar euro-disney daar kijk ik best wel naar huis.. Ik hoop alleen dat ik bijna nergens in mag!! Ha ha ha zou zonde zijn van die paar dagen daar maar wel betekenen dat ik zwanger ben.. Nou we houden elkaar weer op de hoogte en duimen voor deze maand!!

Grz Phoebe  

Hoi Phoebe,

Tja die clomid is echt een bende ja, maar voor jou weer spannend of je goed geklust heb afgelopen dagen en misschien nog wel aan het klussen bent....

Tja hoeveel gewicht er af moet weet ik niet, ik ben ongeveer 1.70 en weeg (ben al 6 kg kwijt) nu 94 kg. Maar ben niet dik zeg maar, ben stevig gebouwd. en dat zeg ik niet als ontkenning hahaha. Gyn is er van overtuigd dat binnen half jaar met clomid gelukt moet zijn, maar eerlijk gezegd ben ik vertrouwen beetje aan het verliezen na bijna 2 jaar.
Probeer natuurlijk positief te blijven, maar wordt wel een beetje depri van hoor. en dan ook nog eens die klachten die clomid veroorzaken, pffff erg vermoeiend vind ik op dit moment.

Wat leuk zeg dat jullie op zoek zijn naar een huisje. Tja is idd moeilijk te vinden een huis onder zo'n bedrag. Nu weet ik niet hoe dat in jullie regio is, maar hier  in de regio kom je op net aan een 3 kamer appartement als je geluk hebt.

Lekker zeg naar Disney, daar wilde wij eigenlijk ook heen komende maand of die maand erop, maar mijn man gaat een nieuw bedrijf opstarten, in samenwerking met mijn werkgever en tja dan zit er even geen weekje vrij in. Maar we hopen begin volgend jaar alsnog er samen tussenuit te kunnen.

Geniet nog even van het geklus de komende dagen. Onthoud wel dat je er plezier in moet houden, anders is dat klussen ook niet leuk meer he.

Hou me op de hoogte en ik spreek je snel weer.

Liefs Sylvia

Hoi sylvia,

Sorry dat ik een tijdje niks meer heb laten horen maar manlief heeft vaak de computer bezet en nu staat hij eindelijk eens onder de douche en kan ik erbij.. Vandaag weer ongi geworden.. Voelde het al weer een weekje aankomen en ben er dus niet zo heel erg van onder de indruk.. Heb wel weer heel erg last van mijn rug en benen.. De eerste twee dagen kan ik bijna niet rechtop staan van de pijn dat was wel anders toen ik de pil nog slikte dan had ik daar veel minder last van.. Hoe is het verder met jou?? Hoe staat het met jouw cyclus en alle pijntjes en dingen die daarbij komen kijken?? Nou ik schop manlief eerders wel weer achter de computer vandaan en dan beloof ik wat vaker te schrijven..

Grz Phoebe

Hoi Phoebe,

Tja ook hier hetzelfde probleem, manlief achter de comp en wij kunnen niks! mijn man heeft ook nog eens een nieuwe baan dus is constant met hun website bezig om op te bouwen.

Hier is het erg spannend op dit moment. ben namelijk 2 dagen overtijd!!!!! tenminste als ik mijn standaardcyclus van 27 dgn aanhoudt. weet niet of ik al wel wat voel of niet.

moet me erg inhouden om niet elke 10 minuten naar de wc te gaan om te kijken of er al rd's in zicht zijn.

Probleempje erbij is dat ik erg last van mijn schouder heb. therapeut is aan het zoeken wat, maar wordt tot nu toe alleen erger. hierdoor weet ik ook niet of andere "kwaaltjes" wel goed voel of niet, de pijn in mijn schouder neemt behoorlijk de overhand. Durf ook niet echt een zware pijnstiller te nemen, want stel dat het wel goed is.

tja als weekend niks is gaan we maandag testen hebben we afgesproken, maar ergens in mijn achterhoofd durf ik niet echt al te testen, heb natuurlijk in juni met 5 wk een mk gehad. misschien test ik weer vroeg en gaat het weer mis. als ik nog niks weet en het gaat mis is het misschien minder erg.

Ach ik weet het niet, ga je in elk geval de komende dagen op de hoogte houden.

Tot gauw
Liefs Sylvia

Hoi Syl,

Jeemig meid wat ontzettend spannend.. Zeker geen pijnstiller nemen  eventueel een asprientje als het echt te erg wordt.. Ik ben op dit moment een boek aan het lezen over zwanger worden.. Daarin staat dat alle NSAID pijnstillers zoals ibuprofen of paracetemol zeer schadelijk is maar dat een kinderasprine met nadruk op asprine van 75mg de doorbloeding van de placenta verbeterd en dus geen kwaad kan bij een eventuele zwangerschap en dit juist bevorderd mits met mate (zoals alles ongeveer) Misschien moet je anders even je gyn bellen of dit mag..

Ik was deze maand ook 5 dagen overtijd maar door het HSG onderzoek denk ik dat ik gewoon deze maand een langere cyclus heb gehad.. Ik heb namelijk op maandag wel getest en die was negatief dinsdag echt heel erg ongi geworden.. Sinds ik gestopt ben met de pil lijkt het elke maand wel alsof ik  leegbloed.. Ik moet er de eerste dagen dan ook supertampons en tegelijkertijd maandverband tegenaan gooien en snachts halverwege de nacht de wekker zetten om mezelf te verschonen anders gaat het helemaal mis..

Ik heb zelf in het boek ook gelezen dat onregelmatig werken met een verstoord dag en nachtritme een oorzaak kan zijn voor vruchtbaarheids problemen.. Mijn vriend en ik werken allebei onregelmatig met dag en nachtdiensten dus dat heeft me ook wel aan het denken gezet.. Ook alcohol ik had geen idee dat dat zo verschrikkelijk slecht voor je kan zijn als je aan het proberen bent.. Ik lust regelmatig een lekker rood wijntje maar dat doe ik nu alleen maar in de week als ik ongi ben.. Dan voel ik me toch al niet lekker in mijn vel en onderuit met een goed boek een flink stuk kaas en een fles rode wijn pept me dan altijd wel weer een beetje op maar zodra het voorbij is laat ik de fles staan en drink ik alleen af en toe een wijntje bij mijn ouders thuis.. Zo ook met dit weer een of twee glaasjes en zeker niet meer wat weer een voordeel is voor mijn vriend want dan kan ik rijden..

Ik moet toegeven dat ik nog een hele slechte gewoonte heb en ik heb altijd gezegd zodra ik zwanger ben raak ik geen sigaret meer aan.. Heb nu wel besloten dat voordat we aan IUI gaan beginnen ik eerst (samen met manlief natuurlijk want die rookt ook) gestopt wil zijn met roken.. Ik heb nu het boek van allen carr besteld en zodra ik die binnen heb ga ik beginnen met het proces stoppen met roken.. Ook gaan we een cursus/therapie dag volgen vanuit dit zelfde principe maar dan wil ik eerst dit boek gelezen hebben dus zoals we er nu voorstaan gaan we vanf volgende maand stoppen met roken..

Ik heb het natuurlijk al uch keer zelf geprobeerd maar helaas ik ben een stressroker oftewel als dingen tegen zitten rook ik als een schoorsteen en als alles lekker soepel loopt rook ik weinig.. Je kan je voorstellen hoe mijn rookgedrag de afgelopen maanden is geweest.. In het begin toen we gingen proberen was ik ontzettend gemotiveerd en ging het allemaal goed.. Toen heb ik mijn hondje in moeten laten slapen.. Ze is gestorven in mijn armen en daar heb ik het heeeeeelll erg moeilijk mee gehad.. Toen overleed opa van mijn vriend en nog geen 5 maanden later oma.. Al met al teveel om op te noemen en met als gevolg dat ik dus weer in hetzelfde rookpatroon terugviel..

Daarom ben ik best wel enthousiast over dit allen carr gebeueren omdat die je helpt dit soort dingen op andere manieren aan te pakken.. We zijn allemaal gewoontedieren en daar mee omgaan moet je leren en is heel moeilijk zelf te doen..

Maar goed tot zover mijn verhaal.. Ik ga nu een kaarsje voor je branden (oud katholiek gebruik dat ik aan mijn oma heb overgehouden weet niet of het helpt maar het is iig fijn dat er iemand aan je denkt).. Hou me op de hoogte en ik duim voor je..

Veel liefs
Phoebe

Hoi Phoebe,

Helaas Helaas Helaas, gisterochtend zijn de RD's er dik doorhen komen knallen! tja sinds dat ik stopte met de (prik)pil vielen mijn ongi's nog wel mee, maar sinds ik aan de clomid zit, pffff is het niet te houden hoor.

Gelukkig heb ik 's nachts dat het minder is als overdag, dus daar weinig moeite voor.
Tja het is balen, maar ja volgende maand weer een kans denk ik dan.

Tja dat roken is lastig. Zelf zijn mijn man en ik op 1 oktober 2004 gestopr, 3 jaar geleden dus al. wij wilde minstens een jaar gestopt zijn, voor we stopte met de pil. Hebben veel stress momenten gehad toen, want een week nadat we gestopt waren kregen we te horen dat mijn schoonvader darmkanker had. Dit is een heel naar anderhalf jaar geweest en hij is uiteindelijk in januari 2005 hieraan overleden. Maar samen hebben we volgehouden en zijn we nog steeds gestopt.

Voor mij was het echt dat ik voor een schone plek voor mijn toekomstig kindje moest zorgen. Als je echt wilt, kun je alles. ook dit, hoe lastig het ook is/wordt.

Vanmiddag mag ik weer naar mijn Therapeut en verwacht dat die mij doorstuurd naar de huisarts. dan kan ik natuurlijk overleggen of er pijnstillers zijn die invloed hebben op de clomid, daar moet ik nu ook aan denken.

Zelf ben ik ook katholiek en brand met grote regelmaat een kaarsje. Erg lief dat je aan me heb gedacht, maar helaas.

Moet me er maar in berusten dat ik nu een cyclus van 30 dgn heb denk ik.

Wanneer gaan jullie met de IUI starten, is dat al bekend??? ik moet nog 5 mnd door om weer naar gyn terug te kunnen.

Ik hoor snel weer van je,
Liefs Sylvia

Hoi hoi,

Rot zeg dat de RD's toch weer zijn gekomen.. Je houdt er elke maand rekening mee maar als je een paar dagen voor je gevoel overtijd bent is het altijd weer een teleurstelling hoe goed je je er ook op insteld..

Op zich zouden wij als ik deze maand ongi wordt de maand erop bij de gyn terecht kunnen voor IUI in mijn eigen cyclus maar ik twijfel daar heel erg over aangezien we nog steeds roken en ik voor mijn gevoel er dan niet alles aan doe om het te laten lukken.. Over twee weken krijg ik dat boek van Allen Carr binnen en die ga ik dan eerst gretig lezen om dat af te sluiten met een cursusdag van deze methode.. Kost 250 euro zo'n dagje maar goed als we twee maanden niet roken dan hebben we dat alweer terugverdient.. Zijn we gestopt met roken dan wil ik het nog 3 maanden zonder peospas proberen en als het dan nog niet lukt dan gaan we over op IUI dus heb nog wel een traject te gaan voor het zover is..

Laten we zeggen dat ik zelf mei in mijn gedachten heb om daarmee te beginnen.. Dan wordt ik 30 en dat is toch wel een symbolische leeftijd voor mij.. Las ik het nou goed dat je weer 5 maanden moet wachten voordat je naar de gyn mag?? Waarom zo lang?? Vind het nogal niet wat aangezien je ook al zo lang bezig bent.. Zo ondertussen heb ik het idee dat jong moeder worden er niet meer inzit je bent al gauw twee drie jaar kwijt aan de onderzoeken en de gyn... Nog even en we lopen met een rollator binnen.. Hahaha.. Nou dit keer is op 30 sept mijn NOD.. We gaan de 19de naar Eurodisney voor een paar daagjes en we delen onze kamer met mijn moeder en mijn zus dus tijdens deze vruchtbare dagen zal er wel niks gebeuren en gaat deze maand ook vruchteloos voorbij maar goed niks aan te doen met frisse tegenzin gaan we verder..

Lees je snel weer..

Grz Phoebe

Terug
Bovenaan