Voor syllie

Hoi Phoebe,

Ik had helaas weinig tijd om eerder te reageren sorry!

als ik het goed lees, zit je lekker in disneyland te genieten met je man!
Wie weet ben je lekker ontspannen en staat je volgende week een verassing te wachten!!

Ik hoop het zeker voor je.

Tja het stoppen met roken is heel erg moeilijk (weet er alles van) maar bedenk wel dat als je stopt, zodra je weet dat je zwanger bent, kan dit je lichaam veel stress meegeven (heb je al als je niet zwanger bent) dit kan negatieve gevolgen hebben voor je kindje.

Ik hoop voor je dat het gaat lukken. ik probeer op dit moment mijn cyclus niet zo heel stipt in de gaten te houden, maar helaas lukt dit niet altijd.

Voorlopig zit ik nog even in de lappenmand met mijn schouder, wat niet echt meewerkt natuurlijk.

We gaan vrolijk door en hoop toch dat alles een beetje vaart krijgt.

Ik hoop dat als je dit leest, je lekker genoten heb van je vakantie.
Tot gauw
Liefs Sylvia

Hoi hoi,

Ik ben gisteren terug gekomen.. Heb 4 fantastische dagen gehad.. Heerlijk genoten en lekker ontspannen.. Vanavond moeten we helaas weer aan de bak.. Vanaf acht tot half vier weer de eerste werkdag.. Zucht zie daar best tegenop.. Maar goed drie dagen en dan zijn we er weer drie vrij.. Parttimen is echt geweldig..

Ik heb vandaag ook het boek stopppen met roken van allen carr uit.. Vanavond na het avondeten Ga ik heel bewust onderuit zitten en mijn laatste sigaret roken.. De komende dagen wordt het dus heel zwaar wat betrefd de ontwenningsverschijnselen maar daarna hoef ik alleen nog maar te vechten tegen de psychologische kant en mezelf blijven herhalen hoe lekker het is dat ik niet meer rook en dat ook noooooiit meer wil.. Het is een probleem dat ik gigantische faal angst heb en dat ik bang ben te falen als ik stop met roken.. Daar moet ik dus nu doorheen zien te prikken en de wilskracht op brengen dat ik het kan..

Wens me succes en ik hou je op de hoogte.. Misschien dat je eerders wel een emotionele  tirade van  me kan verwachten.. Bij voorbaat wil ik je vragen om me dat te vergeven... Kan alle steun en hulp gebruiken.. Als ik een maand gestopt ben wil ik me gaan voorbereiden op IUI en dan wil ik op het punt zijn dat die stress me niet tot roken aanzet..  

Nou nu weer over op de gewone gang van zaken en zo boodschappen doen mijn uniform ophalen bij de stomerij en dat soort dagelijkse sleurdingen.. Hoop je snel weer te lezen.. Misschien kan je me dan vertellen hoe jullie gestopt zijn met roken en hoe je dat ervaren hebt. Ben ik wel nieuwsgierig naar..  

Grz Phoebe

Hoi Phoebe,

Wat fijn om te horen dat je lekker hebt genoten op je vakantie.

Tja stoppen met roken, wij hebben na onze bruiloft besloten om 1 oktober 2004 te stoppen. 30 september zijn wij op visite gegaan bij mensen waar niet gerookt mag worden. om kwart voor 12 thuisgekomen en een heel dik shaggie gerolt en allebei onze laatste hijsen genomen. om precies 12 uur hebben wij hem uitgedrukt, de shag in de la gelegd, de asbakken afgewassen en in de kast gezet.

de eerste week heeft mijn man met lollies en plastic koffielepeltjes in zijn mond gelopen. na 2 a 3 weken is de nicotine uit je lichaam, maar die gewoonteverslaving is het moeilijkst. voor ons brak er een hele nare periode aan, ongeveer half oktober van dat jaar.

wij kregen te horen dat mijn schoonvader darmkanker had en een stoma kreeg. dit is een heel naar jaar geweest, heel veel stress ups en downs, maar wij wilde niet roken! mijn schoonvader zei heel positief, ik kan uit het raam springen, dan is het niet over, ik kan gillen, dan is het er nog steeds, jullie kunnen weer gaan roken, daar wordt ik ook niet beter van! hier had hij zeer zeker gelijk in. Uiteindelijk is hij na een ziekbed van 1 jaar en 3 maanden in januari 2006 overleden.

Het heeft een hele hoop met ons gedaan en we weten nu dat we echt alles aankunnen samen. Wat ik je hiermee probeer te vertellen is dat je moet proberen om niet een "stress" situatie aan te grijpen om te roken. het veranderd toch niks. Je zult het heel moeilijk gaan krijgen, vooral het eerste jaar, elke 3 maanden zo'n beetje.

Als je er eenmaal vanaf bent, merk je met eigenlijk een paar weken al dat je meer energie hebt, meer lucht en meer inhoud in je portomenee.

Zoals ik zei het zal heel moeilijk worden, maar weet dat je sterk bent en je alles kan! als je maar wilt. natuurlijk is het ook beter als je zwanger bent en ook als het kindje er is. een schone omgeving heeft een kindje nodig.

Haha het is een lang verhaal geworden, misschien wel heel psychologisch, maar hoop dat het je helpt. en ja shaggerijnig worden zul je zeker en dat mag je echt hier komen afreageren.

leuk weetje is nog even, ik werk als afdelingshoofd van een klantenservice en sinds ik gestopt ben met roken, blijf ik oneindig klikken op de muis van mijn computer!! in de auto zit ik vaak aan het knopje van de handrem en ga zo maar door. ik wil perse met mijn vingers bezig zijn, tot vervelings toe!

ik hoop dat het je lukt en dat je echt vol kunt houden!
Hou me op de hoogte, ik probeer nu bijna dagelijks ff te kijken of je al nieuws hebt voor me.

Tot gauw
Liefs Sylvia

Hoi syl,

Nou maandag avond 6 uur heb ik mijn laatste sigaret gerookt.. De hele avond is het goed gegaan.. Heb zelfs niet gerookt in mijn pauzes op het werk (en dat is elke 45 minuten 15 minuten) daar was ik al best trots op.. Maandag 'Snachts om half vier in de auto heb ik een sigaret opgestoken en na drie hijsen aan mijn vriend gegeven.. Werd er zelfs helemaal duizelig van... Weet dat het beter is om dat soort dingen helemaal niet te doen omdat je dan toch een beetje nicotine in je lijf in leven houdt maar ik moet zeggen ben tot nu toe nog niet echt chago geweest..

Gisteren dinsdag heb ik na het avondeten een hijsje genomen en het neemt het scherpe een beetje weg van het gevoel dat ik heb.. Maar het is nu woensdag middag half drie ben net een half uur wakker en zit aan mijn tweede bak koffie en heb nog geen zin in een sigaret gehad terwijl ik er nu al 2 op had gehad toen ik nog volledig rookte..

Ik moet zeggen de inslag van het denken Ik wil niet meer roken helpt zoveel meer dan te denken ik mag niet meer roken.. Mijn vader moest hard lachen toen ik zei afgelopen zondag dat ik stopte met roken en hij zei zelfs nou dan stop ik ook!!! Maandag middag is hij weer begonnen.. Blijk maar weer je moet het echt voor jezelf doen en niet omdat iemand anders het doet...

Mijn vriend is nog niet gestopt met roken..   Ik weet dat hij het kan, voor mij was hij ook alweer een jaar gestopt en door mij was hij min of meer weer begonnen.. Ik heb hem nu nodig als een steun in mijn moeilijke tijden en ik zou het nu niet op kunnen brengen om hem te steunen.. Dus hij rookt lekker door.. Ik heb geen moeite met de pakjes sigaretten of de asbakken die hier binnen staan in mijn pauzes op het werk zit ik ook nog steeds in het rokersgedeelte en ik heb nog steeds niet de verleiding gehad om er eentje te bietsen of hier thuis stiekem te pakken.. Ik wil dat gewoon niet meer..

Al met al na dit hele lange verhaal mijn conclusie!!! Is er iemand in je omgeving die wil stoppen met roken en daarover na zit te denken laat hem het boek stoppen met roken van allen carr lezen.. Het geeft je zo'n andere kijk op het stoppen met roken je weet niet wat je meemaakt..

Nou ik ga dit ook nog even op het zwanger worden forum schrijven want hoe sceptisch ik ook was het helpt echt.. Niet zozeer omdat hij beschrijft op hoeveel manieren je dood kan gaan maar meer de andere gedachten gangen die je helpen met het stoppen met roken..

Ik hou je op de hoogte en mocht ik een moeilijk of zwak moment hebben dan ben je de eerste die het leest.. (ze raden aan dan iemand te bellen in je omgeving, is erg leuk voor iemand die om 4 uur snachts thuis van het werk is denk niet dat mijn moeder me dat in dank af neemt)..

Grz Phoebe

Hoi Phoebe,

Ik ben even benieuwd hoe het met je gaat?
Hou je het nog een beetje vol??

Het zal een behoorlijk lastige tijd voor je zijn, maar hou vol he!

heb aan dez kant weinig nieuws eigenlijk. heb laatst een topic geplaatst, begin te twijfelen of de clomid 50 nog wel voldoende is voor mijn eisprong.

Kan natuurlijk ook zijn dat de onzekerheid de kop opsteekt, omdat we al 2 jaar bezig zijn in totaal en al 5 clomidmaanden hebben gehad.

Ik hoop dat we binnenkort allebei van een wondertje mogen gaan genieten.

Hoever sta jij op dit moment met de MMM?? misschien heb ik hier overheen gelezen.

Tot Gauw,
Sylvia

Hoi Syl,

Helaas ik heb het vrijdag niet meer vol kunnen houden.. Ik rook weer.. Niet zoveel als ik daarvoor deed (ipv een meer dan een pakje ongeveer 35 per dag) Zit ik nu op een gemiddelde van 10.. Ik baal er ontzettend van dat ik het niet vol heb gehouden maar ik moet ook zeggen dat dit poging één was.. Ik heb nog nooit hiervoor geprobeerd om te stoppen.. Ik ga zeker nog een poging doen..

Vrijdag middag hebben we een deal gesloten voor een huisje dichterbij het werk... Ik rookte toen al 5 dagen niet meer maar ik kon nergens blij om zijn of van genieten.. Ik was nergens anders mee bezig dan het niet roken.. In de avond wilde mijn vriend champagne met me drinken om het huis te vieren en ik wilde alleen maar naar bed omdat ik dan kon gaan slapen en me niet met roken bezig hoefde te houden.. Na een gigantische huilbui heeft hij weer een sigaret voor me opgestoken en een glas champagne in mijn hand geduwd.. Alle spanningen van die dag met het huis en met de afgelopen 5 dagen niet roken vielen van me af.. Heel even hoefde ik er niet mee bezig te zijn.. Maar je raad het al de afgelopen 5 dagen waren gelijk voor niets.. Er bestaat niet zoiets als nog een sigaretje je bent gelijk weer verslaafd..

Nu het plan het huis en de verbouwing regelen en dan gaan we over op poging twee.. Weliswaar in de feestmaand wordt dat maar ik heb er geen moeite mee om niet te roken als het gezellig is om me heen.. Het zijn de momenten dat ik alleen ben die ik verschrikkelijk vind.. Dus kom maar op met al die avonden familie en sinterklaas en noem het maar op dat helpt mij alleen maar.. Tot hier mijn verhaal wat betreft roken....

Wat betrefd de MMM mijn vriend en ik moesten een pauze inlassen van 3 maanden minimaal na de HSG test.. Die was op 8 augustusdus wij zitten sowieso nog op het wachtbankje tot december.. Ik wil nog niet aan IUI denken omdat in de december maand alles al druk genoeg is en ik wil eerst stoppen met roken voordat we daaraan beginnen omdat dat ook meeweegt in de kans van slagen..

Nou heb ik wel dat sinds die HSG test de sex wat pijnlijker is geworden.. Mijn vriend moet een stuk voorzichtiger zijn.. Ik vraag me af of dat normaal is na toch bijna 2 maanden.. In het begin dacht ik dat het niet raar was omdat je toch beurs bent van binnen maar nu begin ik me zorgen te maken.. Morgen toch maar even de gyn bellen.. Kortom hopen op een wonder tot januari en vanaf dan gaan we weer verder kijken in het ziekenhuis..

Kan jij zelf niet de gyn bellen over je eigen twijfels wat betreft de clomid?? Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar als ik een ding heb geleerd door dit alles is op je eigen gevoel en instinct af te gaan.. Als je denkt dat het niet genoeg is zou ik het bespreken met je gyn al is het alleen maar om jezelf gerust te stellen.. Mmmm denk dat ik mijn eigen advies ga opvolgen en mezelf nu ook even gerust stellen.. Ga nu gelijk de gyn bellen... Hou me op de hoogte over dat clomid verhaal en hoe lang moet je daar nog mee doorgaan???

Groetjes Phoebe

Hoi Phoebe,

Tjoh vervelend dat je stoppoging mislukt is.

Ik zit momenteel erg in spanning. heb net ook ff nieuwe topic geplaatst.

zit nu op dag 31 en nog geen spoor van RD's te zien!!!!
ik hou het even kort, ben nl aan het werk, maar ga je zeker op de hoogte houden van de week!!!

liefs sylvia

Hoi Phoebe,

Ik hield het echt niet meer vandaag en heb net (20.00 uur) getest en............................................

EEN DIKKE PLUS!!!!!

wow een heerlijk gevoel zeg!!!   was er al bijna zeker van, hihi nu helemaal natuurlijk!!!
Ooh wat hoop ik dat jij me snel mag volgen zeg!!!

ben wel voorzichtig, gezien ik in juni een mk heb gehad met 5 wk. maar hoop en duim dat het nu echt goed komt.

Tot gauw
Sylvia

Terug
Bovenaan