Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hallo dames,
Ik ben er even niet geweest. Ik zat er echt even doorheen. Op dit moment gaat het wel weer, maar de hoop op natuurlijk zwanger worden heb ik echt opgegeven. Ik ga het nu proberen van me af te zetten en dan gaan we aan het eind van het jaar misschien naar de dokter. Ik moet me daar even op voorbereiden. 
Hier lees ik gelukkige een paar positieve berichten. Heel fijn! Gefeliciteerd!
Helaas ook nog steeds meiden die in dezelfde molen als ik blijven zitten. Hopelijk snel positieve verandering. Ik zal af en toe lezen wat er hier wordt gezegd, maar ik wil het een beetje loslaten. 
Succes allemaal!

Hi Zeeuws-Meisje, lijkt me vervelend zeg zulke lange cyclussen! En wat verdrietig dat het vorige keer is mis gegaan. Hoop op snel een nieuwe positieve test voor je.
Ik merk dat ik tóch weer zenuwachtig begin te worden. Ik zit nu (vrijdag) op 4 dagen voor nod. Heb best wel wat last van m'n buik, dat heb ik normaal alleen op de dag van nod totaan het doorbreekt zeg maar. Maar goed, ik weet inmiddels dat mijn lijf precies kan doen wat ik graag wil merken. Verder helemaal geen signalen om eventueel zwanger te zijn hoor. Maar ik ben vooral zenuwachtig omdat vorige maand 3 dagen voor nod (morgen dus) mijn temperatuur zakte, en bleef zakken tot ik ongesteld werd. 
En dat zou dan morgen zijn. Dus ik wil heel graag in slaap vallen zodat ik morgen kan temperaturen haha. Suf I know. Helemaal omdat dit pas mijn 2e volle maand temperaturen is dus er valt natuurlijk nog niets over te zeggen (als het überhaupt al zo stipt zou kunnen zijn). 
Anyways, ik denk het niet maar hoop gewoon dat het raak is. Ik heb gewoon geen zin meer in nog een maand wachten, hopen en teleurgesteld worden. Dat ben ik nu wel een beetje beu. Als het deze maand niet is gelukt bel ik de huisarts, die gaf een paar maanden geleden aan dat we moesten wachten tot de zomer voor ik een verwijzing naar de gyh zou krijgen.
Dus die tijd is nu wel aangebroken. Zie er toch wel tegen op. En aan de andere kant vind ik het ook wel even fijn, als er iemand mee gaat kijken haha. 

Hmmm en we gaan door naar de huisarts maar. Gister 37.0 en vanochtend 36.8, vorige maand begon het dus ook zo. Van 37 op 4 dagen voor nod, naar 36.7 op 3 dagen voor nod. Nouja hoef ik deze maand geen testen te kopen ;) 

Ik ben ook weer ongesteld. Dit keer een cyclus van 47 dagen. En ik vond m'n vorige van 42 al lang. 
Gelukkig nu wel een verwijzing voor de gyn.
Ik schrok wel van de vragenlijst die ik in moest vullen. Ze willen ook echt van alles van je familie weten. Hoe ga ik dat nou weer subtiel vragen... 
Zucht.. dat zoek ik van de week maar eens uit. (Alleen mijn moeder weet van mijn kinderwens)
En bo belle, slim om toch naar de huisarts te gaan.   Maar het blijft toch zo'n grote stap hè...

Tralala, als het goed is weten je ouders wel welke ziektes er eventueel in je familie voorkomen. Ik wist toevallig dat bij mijn tantes van moeders kant lang duurde voordat ze natuurlijk zwanger werden, maar de reden weet ik niet. Daar heb ik ook niet naar gevraagd bij mijn moeder en tijdens de intake deden ze daar verder ook niet moeilijk over (ik heb ook gezegd dat binnen de familie niemand weet dat we er mee bezig zijn).
Het is inderdaad een enorme waslijst die je moet invullen, maar ik heb het idee dat ze vooral kijken naar je eigen gezondheid. Succes!!

Balen Bo-Belle! Het kan natuurlijk een innestellingsdip zijn maar ook ik vind het temperaturen een betrouwbare indicatie.

Denk inderdaad dat het gewoon naar de volgende ronde wordt lapjesendraadjes. Mijn normale temperatuur zit op 36.5 en vorige keer dipte hij naar 36.3 tijdens menstruatie. Wel interessant om te zien vind ik haha. Maar daar was dus ook 3 dagen voor nodig vorige maand om van 37 naar 36.3 te zakken.
Ben benieuwd naar die vragenlijst taratara ik heb met bijna niemand uit de familie nog contact, dus vrees dat ik niet echt wat kan invullen haha. En ja, zie er als een berg tegenop om weer de huisarts te bellen. Vriend is al onderzocht dus nu zou de gyn mij dan gaan onderzoeken. Denk dat het al scheelt wat daar eventueel uitkomt...

Terug
Bovenaan