Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Jammer Tralala :(
Ahh Bo-Belle wat stom die temperatuur. Het belooft niet veek goeds, bij mij betekende het altijd einde verhaal.. hopelijk bij jou niet. Wel slim om naar de huisarts te gaan hoor, straks is er iets aan de hand en dan kun je dat maar beter snel weten en er iets aan doen. Vind je de onderzoeken vervelend, dat ze je 'daar' zien en aanraken, is dat het? Ik had daar ook veel angst voor en was de preutsheid zelve. Ben er nu met regelmaat geweest en echt, na een tijdje boeit het je letterlijk geen reet meer. Komt echt goed!
En die zenuwen dat je wil slapen omdat je de volgende ochtend een beteiuwbare meting wil doen herken ik heeeeel erg haha! 
Ik heb de eerste Clomid ook weer op, ben weer zo benieuwd hoe het zal gaan, en aan de andere kant ben ik zooooo klaar met dit gezeik allemaal en geloof ik ik dr niet meer in... we gaan het weer zien!

Hoi meiden,
ik ben nieuw hier en heb een aantal van jullie verhalen gelezen.
mijn vriend en ik gaan volgende week voor ronde 7 na begin dit jaar gestopt te zijn met de pil (16 jaar geslikt omdat ik heel veel en jong menstrueerde (om de 14 dagen). Ik ben nu 29 jaar. 
Ik heb een cyclus van gemiddeld 26 dagen. Heel regelmatig en meet met clearblue elke keer een piekvruchtbaarheid (ik voel ook heel erg mn eisprong). Uiteindelijk ook mn vriend getest met zo’n thuistest en bleek ook alles in orde. Ik vraag me alleen af waarom het niet lukt en ben bang dat de dokter mij niet door wilt sturen voor we het 1 jaar geprobeerd omdat ik een regelmatige cyclus heb. 
Kan ik nog beter even afwachten of toch gewoon de huisarts bellen? 

Hier ook niet hoor mandareintje vanochtend naar 36.6 gezakt. Had het liever anders gezien maar had deze maand toch al niet zo'n positief gevoel dus een teleurstelling is het niet echt. 
En ik zie niet echt op tegen die onderzoeken enzo daar beneden. Ik vind het vooral echt een drempel om de huisarts te bellen. Omdat toen ik vorige keer belde we al 1.5 jaar onderweg waren en we 'tot aan de zomer' nog even zelf door moesten gaan. Ik ben dus bang dat ie me een aansteller vind. Maar ik wil gewoon weten of alles OK is daar binnen, of we eerlijke kansen hebben zeg maar. Ik ben er nog niet eens overuit of ik een vervolg traject zou willen als blijkt dat het 'gewoon' zelf zou moeten kunnen. Anyways, morgen gewoon even bellen! 
En welkom sunday, wat fijn dat je zo'n korte en regelmatige cyclus hebt en dat bij jouw partner alles goed zit! Ik wist helemaal niet dat je dat thuis kon testen joh, hoe werkt dat dan? Tenminste, we hebben het over sperma kwaliteit toch? :)
Wel vervelend dat je inmiddels ook wat langer onderweg bent, maar heel eerlijk, dat hoort er voor sommige nu eenmaal bij. We hebben elke maand maar zo'n 20% kans dat we bevrucht worden, en dan moet het nog innestelen... Dus ook al doen we alles goed, dat is helaas geen garantie voor succes. Dan was dit topic er niet geweest ;) 
Je zou natuurlijk de huisarts kunnen bellen maar gezien je leeftijd en wat je hier verteld denk ik dat ze je vragen het zelf nog een tijdje te proberen... Maar ik ben geen dokter natuurlijk en proberen kan altijd. 

Tijd om dus flink op je strepen te gaan staan bij de dokter, Bo-Belle! Je maakt je zorgen, je bent alleen tijd bezig en 'oh dokter de vorige keer zei je dat we het tot de zomer nog moesten proberen dus hier ben ik weer. Ik wil nu een doorverwijzing'.
Je hebt jezelf goed ingelezen en iedere vrouw weet dat het gemiddeld een jaar duurt. Je bent al langer bezig zonder resultaat, dus kom maar op met die verwijsbrief! Sorry hoor, normaalgesproken ben ik vrij meegaand en rustig, maar bij dokters strijd ik wel. Zelfs op mijn 18e voor mijn moeder toen die maar geen doorverwijzing kreeg (voor iets anders).
Ik ging met hetzelfde verhaal als jij (zit het wel goed daarbinnen). Ik heb het al eens eerder gezegd, zelfs een negatieve uitslag geeft een vorm van rust!
?? girlpower en vingers en tenen gekruist voor je!

Welkom Sunday! Gezien je leeftijd en je regelmatige cyclus zal de huisarts inderdaad aanraden om het nog een tijdje zelf te proberen. Maar frustrerend he, dat in de NOD topics meiden te horen zijn die al voor 6 rondes zwanger zijn. Leuk voor hen, maar dat is dus eerder uitzondering dan de regel! Volgens mijn huisarts is rond de 90% pas zwanger na een jaar. Maar goed, dat verandert niets aan onze verdrietige gevoelens elke maand!
Het is denk ik een goed idee om het verloop van je cyclus bij te gaan houden de komende tijd. Dus wanneer is je eisprong, wanneer ben je ongesteld, welke klachten heb je. Als je dan toch over een paar maanden een doorverwijzing nodig hebt (ik hoop het niet voor je!), dan heb je een goed overzicht wat de artsen ook kunnen helpen. En subtiel navraag doen bij familie is ook handig. Misschien duurt t bij de vrouwen in je familie langer dan gemiddeld, of is er niets aan de hand. Mijn moeder weet veel van wat er in de familie speelt en ik heb van vroeger ook veel onthouden, dus ik hoefde niet zoveel te vragen (alleen of ik ooit rode hond heb gehad). Dat soort gegevens vragen de artsen ook. En mocht het nou in de familie mis zijn, dan zou je met die info nu al naar de huisarts kunnen gaan om een vervroegd onderzoek te laten doen. Of wacht daarmee tot januari en sluit daarvoor een nieuwe zorgverzekering af die zoveel mogelijk vergoed. Ik heb nu mijn onderzoek al gehad en kan dus niet meer overstappen helaas.

You're welcome  Bo-Belle. Er wordt door artsen weleens vergeten hoe kwetsbaar we ons voelen in onze wensperiode!

bo-belle, deze testen voor de spermakwaliteit van de man kun je op internet bestellen. Wij hebben de fertilityscore test gedaan.
voor de man iets minder prettig alles in een buisje mikken maarja liever thuis dan in t ziekenhuis. Test duurt wel lang en je moet de beschrijving goed lezen. Je moet druppels vloeistof toevoegen en uiteindelijk een uur laten staan. Het sperme verkleurt dan en op een kaartje kun je de kwaliteit via de kleur aflezen.
het is wel frustrerend als de rest om je heen redelijk snel zwanger raakt. En ik lees dat de vruchtbaarheid van een vrouw naar haar 30 afneemt. 

Terug
Bovenaan