Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hey lapjesendraadjes ik begrijp je gevoel eigenlijk wel, wij zijn al bijna 2 jaar onderweg en hebben ook wel eens wat afstand genomen ervan. Anders is het helemaal niet meer te doen joh (voor ons dan). En zeker als je weet dat 'hulp onderweg is' kan ik me goed voorstellen dat je wel even een pauze kan gebruiken. 

Spannend Mandareintje, voor jou mogen die weken vast snel gaan. En dan natuurlijk met een mooie afloop.
Ik zit vandaag op dag 29. Nog geen menstruatie te bekennen. Het is in ieder geval duidelijk dat de teunisbloemolie maar 1 keer voor een kortere cyclus heeft gezorgd. Ik hoop dat het deze keer wel binnen de 35 dagen is. 
Voor iedereen succes, de ene met wachten en de ander met de uitslagen en weer een ander met iets anders. Het is me allemaal wat.  

@Tralala thanks voor je positiviteit, dat is echt heel fijn!! Ik ben vanochtend ongesteld geworden dus daar ben ik heel blij mee. Dat geeft toch het gevoel dat het misschien allemaal spanning is wat ik voel en dat ik me niet zo'n zorgen moet maken. Ik ga woensdag naar de huisarts en laat de bult nakijken. 
Voor alle andere dames, ik vind het vreselijk te lezen voor jullie dat jullie al zo lang in de molen zitten, hierdoor lijken mijn problemen niets en weet ik ook wel dat ik eigenlijk tot nu toe nog niks te klagen heb.
Heel veel succes en ik houd jullie verhaal in de gaten. Als er iets veranderd dan laat ik het weten.

@lapjesendraadjes wat jammer dat je ongesteld bent geworden, maar je had het al wel verwacht. En ik kan me ook goed voorstellen dat je het een ronde wilt overslaan, maar aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis?! Maar je moet er natuurlijk ook wel fijn bij voelen..

Lapjesendraadjes, shit dat je toch ongesteld geworden bent. Misschien is nu wel een goed moment om even afstand te nemen (als dat lukt). Waarschijnlijk ben je er over een tijdje nog meer mee bezig dan nu en dan is het misschien even lekker als je dat met een frisse start kunt doen. Seks hebben op de momenten dat jullie echt zin hebben en verder niets bijhouden ofzo. Ik weet overigens dat het ook heel moeilijk is. Ik probeer soms ook afstand te nemen, maar in mijn achterhoofd blijft toch van alles rondgaan. 
Negentienachtentachtig, dat is wel heel lang. Ben je al eens bij de dokter geweest? 

Hallo, volgens mij heb ik ooit al een een berichtje geplaatst, maar daarna even afstand genomen van dit forum vanwege te veel confrontatie. 
September 2018 gestopt met een pil, daarna cyclussen tussen de 28-35 dagen, waarvan de laatste maanden stabiel met 30 dagen. Afgelopen cyclus alleen erg apart, vanaf dag 30 elke dag bij afvegen met toiletgang beetje kleuring maar niet dat doorzette. Pas op dag 34 echt een beetje ongesteld en stelde weinig voor. Dan heb je eerst toch iets hoop dat het wat is, maar helaas. De stap naar de huisarts komt steeds dichterbij (denk oktober mocht het nog niet gelukt zijn). Hopelijk hebben we deze twee maanden meer geluk! En anders erg benieuwd of er iets uit komt bij de huisarts, want je wil nu ook wel graag weten of er echt wel of niks mis is.. 
Maar dan lees ik sommige verhalen hier en dan mag ik nog niet klagen. Het is ook nog geen jaar..

Hallo iedereen,
ik lees ondertussen al een tijdje mee, maar nu toch beslist om zelf ook even m'n verhaal te doen :).
Ondertussen zijn we al anderhalf jaar aan het proberen voor ons eerste kindje.
Bij m'n eerste gynaecoloog (september 2017) te horen gekregen dat één jaar zonder menstruatie na 10 jaar de pil te nemen normaal is, clomid gekregen om een eisprong op te wekken en hopend zo een cyclus te ontwikkelen (om het lichaam wakker te maken zeg maar). Dit heeft niet gewerkt, uiteindelijk beslist om even een pauze te nemen aangezien het veel frustratie met zich meebracht.
augustus 2018 terug gestopt met de pil en opnieuw totaal geen cyclus. In januari dan naar een andere gynaecoloog gegaan, onmiddellijk diagnose PCOS gekregen en clomid 50mg gekregen. Elke 2 weken op controle, dus al veel meer opvolging dan bij de andere gynaecoloog.. Clomid sloeg gelukkig aan, 1e ronde eisprong gemist en 2e ronde al raak. 
Jammer genoeg hebben we deze zwangerschap op 13 weken moeten stopzetten omdat ons kindje trisomie 18 bleek te hebben.. Aangezien we zelf geen drager zijn van deze afwijking hebben wij dus gewoon pech gehad..
Ondertussen zijn we 8 weken verder en ben ik terug begonnen aan de eerste ronde Clomid.. Hopelijk doet deze evensnel zijn werk!
Ik hoop ook dat iedereen hier in een langer traject snel een klein wondertje in z'n armen mag hebben!
Groetjes!

Terug
Bovenaan