Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Wauw Mandareintje wat goed die ommezwaai van je vriend! Het helpt mijn vriend ook dat zijn beste vriend een ivf-traject (zonder succes helaas) heeft ondergaan. Inmiddels zijn ze niet meer samen maar ik denk dat het voor een man nog wel belangrijker is om een 'lotgenoot' te hebben dan voor een vrouw. Die kletst namelijk toch wel (zie dit forum hahaha).
Zo fijn als je echt voelt dat je het 'samen' doet! 
Gaat jouw IUI met je natuurlijke cyclus, of moet je ook hormonen nemen?
Ik ben de afgelopen week echt zwetend wakker geworden dankzij je berichtje over meerdere op springen staande follikels ?. Ik realiseerde mij opeens 'oh, het kan dus ook een tweeling worden!' (En er zitten tweelingen in de familie). 

Hahah Bo-Belle! Was het angstzweet of lijkt een tweeling je leuk? Bij mij is het in een gestimuleerde cyclus. Het kan natuurlijk altijd van nature zijn dat er meerdere eitjes rijpen, maar bij mij is dat engiszins kunstmatig zo gevormd haha. Ik heb het liefst een eenling, maar als het er 2 zijn ben ik stiekem ook heel blij, hebben we iedereen weer ingehaald haha. Vrienden hebben allemaal (net) 1 kindje, of zijn er nog niet mee bezig. Niet dat het een wedstrijd is,maar toch.
Hè Jutjul! Wat jammer dat jouw IUI1 niks geworden is. En ook dat jouw vriend niet praat, ik weet maar al te goed hoe klote dat kan zijn. Kom hier maar lekker van je afkletsen en klagen, alles wat je wil. Hopelijk krijgt je vriend in de tussentijd meer begrip.. Die mannen zijn echt wel totaal andere wezens dan vrouwen hè.. ben je al met IUI2 bezig? En kunnen ze iets doen aan jouw endometriose? 

Hahahaha nee dat was lapjesendraadjes, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook heel warm krijg bij de gedachte aan een tweeling hoor mandareintje ;) mijn opa was er 1 van een tweeling, zijn broertje is helaas in de buik nog overleden, maar er zit dus wel een kans op meerlingen in.. Als ik nu zou mogen kiezen dan zou ik gaan voor 1 kindje, maar als ik uiteindelijk zwanger blijk van een tweeling ben ik ook super blij haha. We hebben nu eenmaal vrij weinig te kiezen :)
Ik hoef er zelf ook niet echt vaak over te praten, deze hele situatie. Maar soms ben ik echt even intens verdrietig, en omdat we normaal niet zo'n spetterend leven hebben tussen de lakens wil ik hem dan nog wel eens wat kwalijk nemen... Als ik weer dubbel lig van de pijn tijdens mijn menstruatie. Slecht, I know! Maar inderdaad, hij heeft soms wat meer externe input nodig. En die heb ik genoeg haha, ik ben echt al door zoveel mensen 'ingehaald' de afgelopen 2 jaar. Dat elke baby erbij gewoon fysiek pijn doet...
Maarrr we zitten weer in een nieuwe cyclus, en we gaan het zien deze maand :) 

Haha lapjesdraadjes en bo-Belle, ik herken dat wel betreft een tweeling. Dat is ook wel de reden dat ik nu nog geen gestimuleerde iui doe maar in de natuurlijke cyclus. Ik ben ook de jongste niet meer dus een tweeling kan wel veel meer complicaties geven... als het iui zo niet lukt dan gaan we wel alsnog voor gestimuleerde cyclus. 
Bedankt mandareintje :-D ze hebben geadviseerd te opereren betreft de endometriose maar in theorie zou ik wel nog zwanger kunnen worden want Mn eileiders en eierstokken zijn goed. Omdat ik eigenlijk veel minder pijn heb momenteel zie ik een operatie eigenlijk niet zitten. Over mannen... ik denk dat er niet zoveel zijn die daar echt goed over kunnen praten?
Hoe gaan jullie overigens om met de vraag: heb jij kinderen? Als ik alleen nee zeg dan krijg je daarna zo een pijnlijke stilte... soms krijg je ook nog: waarom heb je geen kinderen? En dan mensen die je niet eens goed kent... echt lastig vind ik dat. 

Ja die vraag... Vooral hoé sommige mensen hem stellen. Ik vind het namelijk prima als vrienden me gewoon geïnteresseerd een vraag stellen, dan leg ik eigenlijk altijd gewoon uit dat het helaas niet zomaar lukt. En bij nagenoeg onbekenden negeer ik het óf ik zeg juist heel kort door de bocht dat het ons nog niet gelukt is om ze te krijgen. 
Ik ga me niet ongemakkelijk zitten voelen voor een ander haha. Maar wij zijn er sowieso best open over. Vind dat het heel erg oplucht, dat ik er gewoon af en toe over kan praten en dat ik lang niet de enige ben. (al zijn de meesten uit mijn omgeving wel heel veel sneller zwanger geworden) 

Het was angstzweet en het lijkt me ook leuk hoor! Maar omdat ik al kostwinner ben binnen ons gezin van 4 (2 stiefdochters) vind ik in 1x 2 kids erbij wel wat stress geven. Maar weet je, mocht t zo worden dan ga ik er ook gewoon voor! Ik heb altijd 2 kinderen gewild, nog voordat mijn vriend kwam thuis te zitten. Nu het liefst een. Ook gezien mijn leeftijd. Tweelingen zitten in mijn vaders familie (ik had een tweeling als oudtante en een van heen heeft een tweeling als kleinkinderen)

Jutjul ik probeer altijd neutraal te zeggen dat kinderen welkom zijn, maar dat ze zich nog niet hebben aangekondigd en dat ik verder 2 leuke stiefdochters heb. Er zijn er inmiddels een aantal die weten hoe het zit (mijn leidinggevende en directe collega's, een paar vriendinnen en een bevriend stel). Net als Bo-Belle ga ik er niet meer omheen draaien. (En leren mensen meteen dat sommige vragen pijn kunnen doen)

Terug
Bovenaan