Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Lieve dames, 
Ik sluit me ook bij jullie aan.
Inmiddels deze maand ronde 8 of 9, ben de tel kwijt omdat we bewust 1 maandje over hebben geslagen. Ik vind het soms ontzettend moeilijk! Deze ronde was hoopvol, op dag 21 van mijn 28 dagen namelijk een beetje bloed verloren oud en gezien de timing dacht ik dat het niet anders kon dan een innesteling aangezien nod nog 7 dagen te vroeg was. Maar helaas kondigde op dag 28 mijn menstruatie toch weer aan. Echt ontzettend balen!!! En dit keer heb ik er echt moeite mee.
Afgelopen week toevallig een babyborrel gehad, van een jong iemand waar het niet gepland was (vader ook niet aanwezig) En dan vind ik het heel moeilijk. Ik gun het echt iedereen. En ik ben blij dat mensen het toch houden en proberen! Maar er gaat wel vanalles door mijn hoofd. "Waarom lukt het bij andere na 1x" "zou er bij ons iets mis zijn" zou het ooooit wel zo mogen zijn"... En dan de vragen op zo'n babyborrel,,, en begint het nu niet te kriebelen?? Ze moesten eens weten.
Ik weet dat het pas 8 of 9 maanden zijn en dat er koppels zijn die zelfs na 2j nog niet zwanger zijn. Ik hoop dat jullie, wij allemaal snel een positieve test mogen krijgen en houden! 
Succes allemaal

Oohh oeps Bo-Belle en lapjesendraadjes! Sorry voor de mix-up. 
Tsja die vraag inderdaad. Ik doe meestal luchtig en zeg dat we eerst het huis af willen hebben, of dat ik mn handen vol genoeg heb aan mn honden. Directe vrienden en familie weten het wel. Ik vind zo'n vraag confronterend maar erger me er ook niet zo aan. Ik ergerde me meer aan een vriendin die kwam vertellen dat ze oepsie zwanger was. En owja ook van een tweeling, en dat ze maar bleeeef herhalen hoe vruchtbaar ze wel niet was, terwijl ze onze situatie kent. Of mij doet het pijn als we bij mn vriend zn ouders zijn en zijn broers zijn er, die beiden kersverse papas zijn en er worden volop foto's gemaakt en zij staan constant in the picture, en mijn vriend en ik zitten er dan maar bij. Daar heb ik meer moeite mee...

Het is inderdaad niet simpel om iedereen in je omgeving zwanger te zien, vaak 'van de eerste keer al raak'. Heb het daar soms zelf ook wel moeilijk mee, alhoewel ik ook wel oprecht blij ben voor hen. Voor mezelf vind ik het dan toch jammer dat het bij ons nog niet zo ver is.. 
Gisteren had ik een afspraak bij de gynaecologe, eisprong is al geweest (op dag 10), gelukkig wel gezellig gehad dit weekend ;). Ik voel hem ook altijd heel goed, dus wel handig! Nu 2 weken wachten op NOD :)
Succes allemaal!

Sluit ik me helemaal bij aan Mandareintje, hoe dichterbij hoe moeilijker ik het soms vind. En sommige mensen hebben gewoon echt een bord voor hun kop. 
Dan geef ik eerlijk antwoord op DE vraag krijg ik serieus deze opmerking 'Ja, maar dan doe je het denk ik niet op de juiste dagen. Je weet toch wel dat je dan-en-dan het meest vruchtbaar bent? Probeer dat eens joh! Gewoon gezellig maken in bed' Nou, kwader kan je me niet krijgen. Als er mensen zijn die veel van het proces weten dan denk ik wel dat het degenen zijn die er lang op moeten wachten. Nondeju. 
Ik vind het persoonlijk ook een beetje een rotgedachte dat ik bij iedereen (behalve schoonfamilie) de laatste in de rij ben zeg maar. Er zijn al klein kinderen, zowel jongens als meisjes. Oudere kindjes maar ook nog kleine babies. Ik heb dan het idee dat ons kindje gewoon minder speciaal is, terwijl we er al zo lang naar uitkijken. Ik denk echt dat ik moet janken als we ooit dit nieuws kunnen brengen en iemand reageerd matig, zo van 'leuk joh. Heb je trouwens nog het nieuws gezien?' 
En daarnaast gaat het super slecht met wat familieleden en ben ik gewoon 'bang' dat een deel het niet eens gaat meemaken. Daar kan ik me af en toe ook echt ellendig over voelen. 

Ow wauw bo-belle heeft iemand dat gezegd ja? Die "tips"? Serieus man. Daar zou ik ook zooo pissig om worden...
ander voorbeeld maar dat heb ik ook met mijn honden. Als iemand die nog nooit honden gehad heeft mij tips gaat geven. Oké minder gevoelig onderwerp, maar zout even op joh! En weet je, ik lieg er ook over omdat ik gewoon vind dat een heleboel mensen er gewoon niks mee te maken hebben.. wil niet dat als we straks een kindje hebben dat half Eindhoven dan zoiets heeft van: och gerum dat heeft bij hun heel lang geduurd.... nee, dat gaat ze gewoon niks aan.
Dat van wegvallende familieleden herken ik wel heel erg. Mijn oma is een aantal maanden terug overleden en ik had haar zooooo graag haar eerste kleinkimf gegeven. inmiddels is een neef mij voor... daar gaat mijn primeurtje... 
Chacha: Dat is vroeg! Op dag 10 al. Fijn dat het klussen goed gelukt is! Nu duimen duimen duimen... 

@Bo-Belle, mensen denken echt niet na voor ze dingen zeggen en beseffen niet hoe kwetsend en grof ze overkomen.. Alsof we niet weten waar we mee bezig zijn, terwijl we elke kleine verandering in ons lichaam in het oog houden! En we zouden niets liever hebben dan ons eigen kleintje te kunnen vasthouden!
in mijn dichte omgeving zijn er ondertussen 8 baby’s geboren en wij zijn nog steeds aan het proberen voor ons eerste.. enorm frustrerend idd! Ik probeer dit wel zoveel mogelijk los te laten, omdat nóg meer druk ook niet helpt.. De ene moment is dit natuurlijk iets gemakkelijker gezegd dan gedaan. 
@Mandarijntje, idd heel snel, blijkbaar werkt de Clomid dus wel enorm goed bij mij! Op dat vlak is het geluk aan onze kant :) lekker spannende tijden weer en constant aan m’n borsten voelen, was vorige keer het eerste signaal!

Ja bah, die mensen die het weten maar toch domme opmerkingen maken. Nu een collega zwanger, ze weet dat wij al aan het proberen zijn en bij het ziekenhuis lopen ivm pcos. Heeft ze nog ovulatietesten over die mag ik wel hebben, klinkt stom maar vind ik ook niet fijn. Nu heeft ze ook een apparaatje gekocht waarmee ze het hartje kan horen omdat ze de baby nog niet kan voelen, te vroeg maar zich dan zorgen maakt.. als het bij ons ook gelukt is mag ik die dan wel hebben, heb haar aangegeven dat dat wel steekt.. ze waren niet eens echt aan het proberen maar was al raak, gun het haar echt maar wil het zelf al zo lang en zo graag ?

Wilkindje, ik heb een collega van wie ik haar restant foliumzuur pillen heb gekregen. Ze heeft een kindje en laat het erbij, zei ze. Van haar kan ik het hebben, we hebben lief en leed gedeeld (waaronder haar miskraam, maar ook onze jaloezie onderling uitgesproken toen een andere collega zo zwanger was) en ze weet ook van ons slechte nieuws. Maar verder moet iedereen zijn mond houden over loslaten, juiste dagen, standjes, hoe vaak, etc ?
Ik vind het heel goed van je dat je grenzen hebt aangegeven bij de collega! Het aanbod is vast goed bedoeld maar sommige dingen wil je toch ook zelf kopen (zoals dat echo apparaat wauw dat mensen dat kopen, ik denk dat ik het geld nuttiger zou besteden maar ieder zijn keus!)

Terug
Bovenaan