Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hahaha nou deze regio is goed vertegenwoordigd inderdaad! Ik moet wel bekennen dat ik een import exemplaar ben ;) Woon nu een jaar of 4 in Noord-Brabant, maar ga hier niet meer weg haha! 
En ikwilkindje klopt, ik ben nu 2 jaar gestopt met de prikpil. In januari dit jaar positieve kruidvat test en een paar dagen later ongesteld en dit heeft zich dus afgelopen mei herhaald. Ik wilde eigenlijk bij mijn vorige menstruatie naar de huisarts, maar het liep even anders door allemaal toestanden in de familie. We zijn in maart/april naar de huisarts geweest, toen is het sperma van mijn partner onderzocht (1e x inleveren niet goed, 2e x prima dus conclusie: aan hem zou het niet liggen perse).  De huisarts heeft toen tegen mij gezegd 'probeer het nog tot aan de zomer en kom dan terug'. 
Daar zijn we nu dus voorbij. Ik wacht nu mijn nod even af en als ik nu weer ongesteld word, en mijn familie zich even koest houdt, dan ga ik de doorverwijzing vragen die hij dus als soort van klaar heeft liggen. 

Mandarijntje, geen probleem hoor, ieders traject onthouden is moeilijk hé ;)
Ik ben met de clomid wel heel goed geholpen eigenlijk, ik ga van geen cyclus naar een cyclus van 24 en zonder al te veel bijwerkingen. In februari heb ik dit voor de eerste keer genomen en de 2e ronde in maart was ik al zwanger. Jammer genoeg deze zwangerschap op 13w moeten afbreken. Nu dus de eerste keer sinds miskraam terug clomid genomen en m'n cyclus wordt alleen maar korter. Gelukkig beïnvloedt de clomid mijn baarmoederslijmvlies niet, dit kan dunner worden volgens mijn gynaecologe en dit maakt een innesteling moeilijker.. 
Een aankomende NOD is altijd spannend hé! En met de opvolgingen/medicatie dat we moeten nemen, zit loslaten er ook niet echt in.. Ik denk rond 24 augustus nu m'n NOD te hebben. Ik duim komende zondag voor je Mandarijntje!!
@Bo-Belle, vreemd dat je eerst positief test om dan toch nog ongesteld te worden hé? Dan gaat er kort na de innesteling toch nog iets mis ofzo? Ik hoop mee dat alles terug wat rustig wordt in de familie en je verder kan in je traject.

Voor al die dames met IUI ervaring! Ik/wij hebben in september onze vervolgafspraak. Ik zit dan waarschijnlijk in de eerste week van mijn cyclus. Heb ik dan kans dat ze meteen doorpakken en die cyclus gelijk al IUI gaan doen, of moet ik die cyclus nog uitzitten?
Ik wil zelf wel door zegmaar. Ik ging in april voor de doorverwijzing, in juni de eerste afspraak en het duurt me te lang. Ik wil NU iets onzinnigs voor een zwangerschap kopen!! Een of ander krankzinnig duur pakje ofzo.
Ik ben klaar voor de 2020 buik!

Wat vervelend lapjesendraadjes dat het nog niet gelukt is. Het ligt er sowieso aan of je medicatie krijgt voor het ontwikkelen van eitjes en eisprong. Die moet je doorgaans vanaf dag 3 al nemen/spuiten dus als je daar al voorbij bent en ze willen je cyclus wel stimuleren met medicatie zul je die ronde nog uit moeten zitten. 
Veel succes! 

Hey dames,
Morgen krijgen wij de uitslagen van de onderzoeken (bloed en zaad) bij de gynaecoloog.  
Ik ben zo eigenwijs geweest om alvast de uitslagen te bekijken in ons patientenportaal online... Voor zover ik kon zien was mijn bloed goed, maar bij het zaadonderzoek van mijn vriend zag ik 1 waarde in het rood staan.... paniek paniek paniek.... 
VCM waarde is hoog (38,6). Nu zegt me dat helemaal niks... Iemand die hier iets over weet?

Oh Tulpje, spannend!
Vcm is het totaal aantal beweeglijke zaadcellen per ejaculaat (volgens de website van Feya). En die zaadcellen heb je in verschillende categorieën (a tm d) hebben wij ons laten vertellen. De beste kwaliteit moet je het meest hebben. Wat een goede waarde is weet ik niet en kan ook verschillen per ejaculatie.
Ik ga voor je duimen!

Thanks JoHanna! Ik denk niet dat ik medicatie krijg, ik heb een regelmatige cyclus en elke keer een eisprong. Maar of ik medicijnen krijg weet ik dus pas zeker in september! Dank voor je antwoord, ik denk dat ik mijzelf maar moet voorbereiden op een start in oktober, dan kan het alleen maar meevallen haha

Dankje Lapjesendraadjes! 
Inmiddels flink aan het googelen :) En nu denk ik....had ik maar gewoon gewacht op morgen dan had ik het in 1x begrepen.... maar ja...
Ik ben benieuwd wanneer jullie kunnen starten! Wat spannend zeg! 
Het fijne aan dit topic vind ik dat we elkaar beter begrijpen! De andere topics lees ik al niet meer zo vaak. Word er alleen maar chagrijnig van. Vrouwen die piepen als ze na 2 mnd nog niet zwanger zijn..... 
Afgelopen weekend hadden we een bbq en kregen we natuurlijk weer de vraag van goh moeten jullie niet eens aan kinderen gaan beginnen? Zucht... ja misschien wel... of niet...zien wel. Lekker onverschillig. Mijn moeder zat er bij en ik denk dat zij wel door heeft dat we bezig zijn. Moeders weten altijd alles zegt de mijne altijd haha. 
Nou... ik hou jullie op de hoogte!!

Terug
Bovenaan