Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Jeetje Tulpje, kan ik me voorstellen! Lijkt me ook wel gek om te horen. Hoe lang zijn jullie ook alweer zelf 'aan de slag'?
En minder dan 30‰ klinkt heftig, maar het is niet nul... Een gesprek over iui kan wellicht altijd?
Ik schrik ook wel een beetje van je berichtje.. Ik ben (morgen) 32 en mijn vriend is ook 39. Ook allebei nog geen kinderen... 

Bo-Belle ja ik kan er gewoon niet over uit!!!
De gynaecoloog voert alle uitslagen, leeftijden en hoe lang we al bezig zijn in een systeem en daar komt een percentage uit.. Bizar toch! 
Ik wil je absoluut niet laten schrikken hoor! Ik bedoel, mijn zus was 37 toen ze zwanger raakte van de eerste, 39 met de tweede en ze is nu zwanger van de derde (en inmiddels 41 jaar). Het zegt dus eigenlijk niks.
In augustus 2018 is mijn spiraal verwijderd en in september 2018 zijn we begonnen. Nu dus 11 maanden bezig en in cyclus 13. Ik ben vrij regelmatig ongesteld en heb toevallig deze maand weer ovulatietesten gebruikt. Zondag was de test positief dus ik denk dat ik maandag mn eisprong gehad heb. Ik merk het ook altijd aan mijn slijm. 
Volgens de gynaecoloog zal de IUI ook plaatsvinden in mijn eigen natuurlijke cyclus. Er hoeft dus geen eisprong opgewekt te worden oid. Maar idd... een gesprek kan altijd. Stom, had ik zelf nog niet bedacht. Pfffff ben echt een beetje van slag. 
Ik vraag me ook meteen af: hoe gaan we dat doen met werk?! Dan moeten we dus beiden gaan vertellen dat we dit traject in gaan? 

Misschien een domme vraag, maar als het iui in een eigen cyclus is...komen daar dan helemaal geen medicijnen aan te pas? Dus voor jou geen hormonen en met zijn zwemmers wordt ook niks gedaan? Of doen ze daar dan juist wel wat mee? Geen idee echt haha...
Weet ook niet hoe vaak je dan naar een afspraak zou moeten, want krijg je dan wel controle metingen oid in je cyclus? Jeetje wat een vragen, sorry!
Ja snap dat zo'n percentage gewoon ff niet zo fijn is om te horen, beetje confronterend zeg maar.. Maar het is ook niet echt uitgesloten gelukkig! 

Oh Tulpje, wat een nieuws.. 30% is idd niet 0, maar snap dat dit cijfer je wel afschrikt.. Zoals Bo-Belle al zei, luisteren kan nooit geen kwaad. Als het nieuws dat je nu gekregen hebt wat gezakt is, kan je wat beter nadenken over eventuele vragen die je hebt. Meer info zal ook wel weer wat duidelijk maken!

Tulpje, wat fijn dat de uitslagen goed zijn, maar wat raar zo'n statistiek! Bij de meeste mensen duurt t toch gemiddeld een jaar voordat t een keer lukt? Ik denk dat hij eerder bedoelt dat het onverklaarbaar is waarom er nog geen zwangerschap is en dat daarom IUI wordt aangeraden? De IUI brengt in ieder geval het zaad dichter bij het doel.
In principe hoef je op je werk niet uit te leggen dat je zo'n traject in gaat, maar het is misschien wel handig. Ziekenhuisbezoek, als je patiënt bent en dat zijn jullie nu alle twee, valt onder kortdurend zorgverlof. En je hebt dus recht om dat op te nemen.
Neem de tijd om t even te verwerken. Mijn vriend wil het ook op de natuurlijke manier blijven proberen (een illusie volgens mij, maar als hij er zich beter door voelt), naast t traject dat we binnenkort gaan starten.
Bo-Belle, bij IUI wordt sowieso iets met sperma gedaan of je als vrouw nou wel of niet hormonen moet gebruiken. Er wordt een bepaalde vloeistof uitgehaald geloof ik en alleen de beste zaadcellen worden gebruikt. 

@tulpje jeetje wat een nieuws! Maar wat een gek percentage inderdaad ? ik dacht dat ongeacht wie je bent de kans sowieso 30% is op een zwangerschap? Toenemend in kans elke volgende maand. Statistisch gezien dan. 
Wellicht handig om daar even navraag over te doen. Het is leuk om met cijfers te strooien maar dan moet je wel weten waarmee je het vergelijkt. Wat zou de 100% kans zijn in dit verhaal? 2 16jarige Amerikanen die al een baby hebben gehad en uit grote vruchtbare families komen? Of is de 100% niet de "normaal" en in dat laatste geval, op welk percentage ligt de normaal?
Snap je me nog? Lang verhaal kort, laat die 30% niet te veel door je hoofd spoken, zonder extra info is die nietszeggend. Belangrijker is dat jullie een extra optie is geboden op het krijgen van een kindje. Zoals chacha ook al zegt kunnen jullie daar in ieder geval over in gesprek gaan. (En ondertussen hoeft dat niet ten koste te gaan van de natuurlijke manier) 
Focus on the good news, je lichaam functioneert! We duimen hier voor jullie mee! Hou ons op de hoogte over wat jullie gaan doen❤️

Hallo dames

hier ben ik weer.!!!
laats al uitgelegt dat ik december 2018 voor t laatst de prikpil had. ( die dus in april uitgewerkt is) ik was 21 juni ongesteld voor t eerst weer en nu dus helemaal niet.. ik zit nu op dag 57 en mn huisarts zegt dit normaal te vinden.
ik wordt hier niet goed van! Wij proberen ons eerste kindje te krijgen.
ik wordt hier zoo onzeker van!!! Testen al gedaan allemaal negatief!
herkent iemand dit of weet iemand raad?

liefs mij..

Dankjewel voor jullie medeleven en het meedenken! Verder weet niemand dat we in deze 'molen' zitten dus kan het niet ff met iemand delen.. Ik ga denk ik maar gewoon om de verwijzing vragen en dan het intakegesprek aangaan. En idd... er is geen oorzaak gevonden en gezien de leeftijd wordt IUI aangeraden.Hij had het wel over controle echo's en een injectie de dag voor de IUI. Maar geen medicatie vooraf oid. Maar misschien dat het Maasstad daar anders in zit.. Het zaad wordt vooraf in het lab klaar gemaakt. De beste worden er uit gepikt. Daarna wordt het in je baarmoeder gebracht waardoor de weg naar de eicel korter is.  Na ja... ik moet me maar gaan inlezen.  

Terug
Bovenaan