Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Lapjesendraadjes: ik sluit me helemaal bij JoHanna aan, medicatie is vanaf dag 3 en je krijgt dan eerst instructies. Ik vermoed dat het zoals bij ons gaat, de eerste afspraak was om de planning door te spreken, medicatie af te stemmen en een week later ofzo had ik uitleg van de fertiliteits verpleegkundige o.a. hoe je moet prikken. Ik zou er niet op rekenen dat je die cyclus al zou starten. Misschien dat het zonder medicatie anders is, maar als je daar vanuit gaat kan het altijd meevallen. Kun je de afspraak niet wat naar voren halen? Bij ons ziekenhuis denken ze wat dat betreft wel met je mee dus als je uitlegt dat je dan waarschijnlijk

Huh de helft is ineens weg. Naja als je uitlegt dat je niet nóg een cyclus wil wachten omdat het allemaal al zo lang geduurd heeft hebben ze daar vast begrip voor toch? Hier heb ik op die manier wel eens een afspraak naar voren gehaald, omdat ie net niet lekker uit kwam qua cyclus. Succes!!

Hoi Mandareintje, een eerdere optie in augustus was er wel, maar dan hebben wij geen oppas voor mijn (special needs) stiefoudste. En om die nou mee te nemen naar zo'n afspraak..En daarna werd t door vakantie van onze arts pas de eerste week van september. Ik moet dus maar gewoon geduld hebben dus! Dat vind ik nu al het ergste van het hele traject, dat we zoveel moeten wachten!

Spannend vandaag Tulpje, hou je ons op de hoogte? Ben benieuwd wat die VCM waarde dan nu precies zei.. Ik heb gister ook nog zitten googelen maar kwam zoveel info tegen (en ik ben geen gyn of arts of ook maar iets in die richting natuurlijk :p). Nu ook heel benieuwd haha en duim sowieso voor goed nieuws voor jullie vandaag! 
Pffff balen Lapjesendraadjes, je geduld wordt zo wel op de proef gesteld zeg. Op een gegeven moment tellen die extra weken zó zwaar. Er is alleen niet zoveel aan te doen dus in dit geval, echt balen! :( 
Ik zit nu op ongeveer 3-4 dpo (beetje twijfel, app zegt ma eisprong, maar temp is al vanaf zondag hoog) en ik heb nog erg veel slijm rond de baarmoederhals (heel stevig en doorzichtig, met nauwelijks wit). Dat is normaal al vrij snel weer verdwenen als de eisprong geweest is. Ben benieuwd! 
Hoe gaat het met jou Mandareintje? Zondag je nod toch? Ga je het volhouden om niet te testen? :) 

Bo-Belle: Hmm dan is je eisprong eerder zaterdag geweest als je temp zondag al hoog was denk ik. Gek dat je app maandag zegt. Heb je een grafiekje? En gek he, die lijven van ons doen elke keer wat anders.
Hier gaat ie prima, ben wel constant in mn hoofd bezig of ik wel of niet zwanger ben. Heb steekjes, maarja dat kunnen ook mijn darmen zijn? Ik ga wel proberen om zondag pas te testen inderdaad. Zal sowieso eerst temperaturen voor ik een test doe. Bij 36,8 of hoger waag ik een testje, bij 36,7 of lager wacht ik mn ongi af... mn standaard temp na ovulatie is 36,9/37,0 en als die lager is komt mn ongi er aan. Zo goed ken ik mn lichaam inmiddels wel.. dus nu de dagen aftellen tot zondag, niet temperaturen of testen. Zondag pas! 

Spannend hoor Mandareintje! Ben zo benieuwd, leef helemaal mee haha! 
Ja was zelf ook een beetje in de war door tem/app/slijm deze keer. Vorige ronde ging mn temp ook naar 36.6 (voor ovu is mijn temp 36.3) maar zakte toen weer en ging pas na 2 dagen weer omhoog en bleef toen pas hoog. 
Nu ging mn temp dus vanaf zondag naar 36.6 (niet echt hoog, ik stijg normaal binnen een aantal dagen naar 37) en bleef dit 3 dagen. Heb daarna niet meer kunnen tempen. Werd vanochtend op de bank wakker en mijn thermometer ligt boven onder m'n kussen... grrrrr 

Lapjesendraadjes dat wachten is inderdaad het ergste! Maar helaas ontkom je er niet aan. Zo kwamen wij er vrij snel achter dat het zaad van mijn vriend niet goed was, maar om dat zeker te weten wilde ze nog een test doen en dat kon pas na 3 maanden. Omdat zijn zwemploeg volledig vernieuwd is na 3 maanden. Dus bereid je daar wel op voor als het slecht blijkt te zijn. 
Wij hebben in elk geval echt groen licht gekregen voor icsi. Dus als mijn lichaam meewerkt kan er al een poging gedaan zijn voordat wij in oktober op vakantie gaan. Dan gaat de tijd ineens toch hard weer. 

Hey dames, ik ben een beetje in de war van ons gesprek met de gynaecoloog. Ik ben blij en verdrietig tegelijk.
Alle uitslagen waren goed! Met mij niks aan de hand en het zaad van mijn vriend is prima. Dat die VCM waarde in het rood stond was een foutje van het systeem want die waarde is gewoon goed. Maar, op basis van de statistieken hebben wij toch maar minder dan 30% kans op een natuurlijke zwangerschap. Waarom? Leeftijd... ik ben 34 en mijn vriend 39 en ik ben nog nooit zwanger geweest (en mijn vriend heeft ook geen kinderen). Daarom wil hij ons verwijzen naar het Maasstad ziekenhuis voor IUI....
Ik ben echt zo verbaasd!!! Serieus te oud?!?
We hebben voor maandag een belafspraak gemaakt. Ik moet dit echt even laten bezinken de komende dagen. Mijn vriend wil het nog op de normale manier proberen, maar ik twijfel echt!!

Terug
Bovenaan