Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hé Tulpje! Snap heel goed dat je ondanks het goede nieuws toch schrikt. Aan de lieve woorden van alle andere dames kan ik verder weinig nieuws toevoegen,maar kan je wel wat IUI antwoorden geven aangezien wij daar nu mee bezig zijn. Ik vind het traject echt heel weinig belastend. Ik heb dan wel hormonen gehad ondanks dat ik een mooie cyclus had met eisprong. Waren 5 dagen 1 tabletje en 1x een injectie die niks voorstelt. Heb 0 bijwerkingen gehad, beide keren. Ik heb 2x een echo gehad  voordat we de iui kregen, 3x ziekenhuisbezoekje dus. Zo'n echo stelt niks voor, met 5 minuten sta je weer buiten. Of je wel of geen hormonen neemt maakt voor de echo's niet uit, ze zullen toch het optimale moment moetem bepalen. Het voordeel van de Ovitrelle injectie is dat je de eisprong kan timen, dus niet dat je de iui krijgt en dat die eitjes ineens later springen ofzo. De iui zelf is ook vrij snel en doet geen pijn. Je vriend levert zijn zaad in en dat gaan ze opwerken, de slechte en dode cellen worden eruit gehaald en in eem voedende vloeistof gedaan waar ze goed actief van worden (in de pokon zeg ik altijd), en dan doen ze dat super geconcentreerde goedje bij jou erin, direct in de baarmoederholte. Na de iui is het gewoon afwachten en heb je verder geen afspraken meer. Je vriend hoeft niet mee naar echo's als dat niet gaat ivm werk, ik heb ze ook alleen gedaan. Ik vind het traject niet heel veel zwaarder dan gewoon zelf proberen. Op deze manier hebben we wat controle en zijn de kansen groter, en dat vind ik gewoon fijn. Mijn gyn zegt dat de kansen van iui in een cyclus zonder hormonen nauwelijks hoger zijn dan 'zelf proberen', en om die reden doen ze hier niet eens iui zonder hormonen. Niet te bang voor het traject zijn, ik vind het reuuuuuze meevallen. Komt allemaal goed meis!!

Graag gedaan! Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel he ;-).
Verder neemt de spanning hier zoooo toe. Ben helemaal overtuigd dat ik zwanger ben, heb al een paar dagen nonstop steekjes in mn baarmoeder, dit heb ik nog nooit zo gehad. Ook begonnen mn borsten pas veel later pijn te doen. Meestal is dat vlak na ovulatie al en nu pas sinds een paar dagen. Maar vooral die steken geven me veel hoop. Wel gevaarlijk dit want als mijn gevoel er naast zit gaat dit veel pijn doen.. maar ik wacht braaf tot zondag!! (Denk ik, hihi)

Hoi gebruiker101,

Wat vervelend dat je menstruatie zo lang wegblijft. Ik vond mijn  langste periode van 48 dagen al een nachtmerrie. 
Ik heb wel vaker gelezen dat menstruatie na het stoppen van anticonceptie lang en onregelmatig kan wegblijven maar dit klinkt toch wel erg lang.
Wellicht toch je huisarts eens opbellen om je zorgen te uiten. Wellicht kunnen ze je menstruatie opwekken? Dan kan je daarna met temperaturen in de gaten houden of je ook al een eisprong hebt en dan kan je beter inschatten hoe lang je cyclus gaat worden daarna. 
Succes!

Hi gebruiker, wat een ellende hè die prikpil. Ik hoor er veel verhalen over. Zelf ook de prikpil gehad en mijn cyclus is lang onregelmatig geweest ook. 
Ik ben in juli 2017 gestopt, rond nov/dec toen weer een cyclus maar die was alles behalve stabiel de eerste tijd. Ik denk zelf eigenlijk dat mijn lijf pas zo'n driekwartjaar nu weer op orde is. Hoop dat het voor jou sneller gaat! Maar inderdaad anders nog even de huisarts bellen om te kijken of je iets zou kunnen krijgen om de menstruatie op te wekken? 
En mijn hemel mandareintje ik vind het ZO spannend voor je! Zelfs ík kan bijna niet wachten tot je hebt getest :p 
En thanks voor de uitleg over IUI iedereen :) weer wat duidelijker allemaal. Niet accuut aan de orde hier, maar toch iets waar ik misschien ook rekening mee moet gaan houden. Al ben ik nog steeds hoopvol en positief deze maand! 

Mandareintje, dat afwachten is toch het moeilijkste hé! Omdat het zo lang duurt durf je bijna niet meer geloven dat het echt zo ver kan zijn!
Bedankt voor de uitleg over iui inderdaad, had zelf geen flauw benul hoe het in mekaar zit :).
Ik ben mezelf ook gek aan het maken met te zoeken naar symptomen.. Ik moet Utrogestan nemen vanaf m'n eisprong en dit geeft ook wel wat zwangerschapssymptomen, dus ben helemaal in twijfel. In principe kan ik volgens mij nog niets voelen, aangezien ik pas afgelopen vrijdag/zaterdag eisprong had. Nu heb ik ondertussen al zware/pijnlijke borsten, steken in m'n baarmoeder en 's ochtends misselijk als ik mijn tanden poets, koffie smaakt niet meer hetzelfde, allemaal symptomen die ik bij mijn zwangerschap ook had. Ik ben er deze keer zo hard mee bezig dat ik bang heb dat ik alles voel omdat ik het wil voelen en niet omdat het effectief zover is. Ik weet dat ik het moet loslaten, maar dit is zoooo moeilijk!

Hey,
ik ben vandaag bij de gynacoloog geweest. Ik had provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken, 5 dagen 10mg per dag, woensdag gebeld dat was 5 dagen na de kuur moest nog wachten tot vrijdag of maandag, dat werd dus vandaag 7 dagen na de kuur nog geen druppeltje bloed te zien. Dus ze ging even van binnen kijken, baarmoederslijmvlies dik opgebouwd, rechter eierstok niets alleen maar kleine eitjes, bij mijn linker eierstok zette ze het beeld vast, daar zit een eiblaasje zegt ze, even meten en 16mm, deze zal 1 deze dagen springen.. wtf mijn lichaam is zo eigenwijs, blijkbaar vind mijn lijf dat we toch nog een keer zonder hormonen moeten proberen ? van het weekend maar gezellig maken dan en volgende week vrijdag prikken of die ook echt gesprongen is. Dit had ik niet verwacht ? als het dan gesprongen is nog een week in spanning en dan of menstruatie of zwanger, bij menstruatie mag ik dan eindelijk letrozol starten en als hij niet gesprongen is nog maar een keer provera proberen om het op te wekken, maar wauw bizar gewoon een ei die wil springen! 

Terug
Bovenaan