Hé Tulpje! Snap heel goed dat je ondanks het goede nieuws toch schrikt. Aan de lieve woorden van alle andere dames kan ik verder weinig nieuws toevoegen,maar kan je wel wat IUI antwoorden geven aangezien wij daar nu mee bezig zijn. Ik vind het traject echt heel weinig belastend. Ik heb dan wel hormonen gehad ondanks dat ik een mooie cyclus had met eisprong. Waren 5 dagen 1 tabletje en 1x een injectie die niks voorstelt. Heb 0 bijwerkingen gehad, beide keren. Ik heb 2x een echo gehad voordat we de iui kregen, 3x ziekenhuisbezoekje dus. Zo'n echo stelt niks voor, met 5 minuten sta je weer buiten. Of je wel of geen hormonen neemt maakt voor de echo's niet uit, ze zullen toch het optimale moment moetem bepalen. Het voordeel van de Ovitrelle injectie is dat je de eisprong kan timen, dus niet dat je de iui krijgt en dat die eitjes ineens later springen ofzo. De iui zelf is ook vrij snel en doet geen pijn. Je vriend levert zijn zaad in en dat gaan ze opwerken, de slechte en dode cellen worden eruit gehaald en in eem voedende vloeistof gedaan waar ze goed actief van worden (in de pokon zeg ik altijd), en dan doen ze dat super geconcentreerde goedje bij jou erin, direct in de baarmoederholte. Na de iui is het gewoon afwachten en heb je verder geen afspraken meer. Je vriend hoeft niet mee naar echo's als dat niet gaat ivm werk, ik heb ze ook alleen gedaan. Ik vind het traject niet heel veel zwaarder dan gewoon zelf proberen. Op deze manier hebben we wat controle en zijn de kansen groter, en dat vind ik gewoon fijn. Mijn gyn zegt dat de kansen van iui in een cyclus zonder hormonen nauwelijks hoger zijn dan 'zelf proberen', en om die reden doen ze hier niet eens iui zonder hormonen. Niet te bang voor het traject zijn, ik vind het reuuuuuze meevallen. Komt allemaal goed meis!!