Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Yres, vond ik ook, heel ongelukkig woord om te gebruiken hé. Maar het is wel zo, er is geen enkele reden waarom dit nu net bij ons gebeurd. 'Meestal' komt dit niet voor, 'meestal' is dit een spontane miskraam. Wel, met de meestal ben ik niet veel want ik was 2x de uitzondering op de 'meestal'-verhalen. 
Op de echo zagen ze verschillende ernstige, niet-levensvatbare afwijkingen. Toen wisten ze nog niet dat ons kindje trisomie 18 had, maar vermoedens van een genetische afwijking waren er al wel. Door de vlokkentest hebben ze dan genetisch materiaal van ons kindje verzameld en zo zijn we dan te weten gekomen dat trisomie 18 de boosdoener was.
Voor ons was het heel positief dat we er veel over konden praten, dit heeft ons echt wel geholpen. Nu kiest iedereen voor zichzelf hoe zij dit willen/kunnen verwerken. Als je er over praat, krijg je wel altijd 'goede raad', dus daar moet je je ook wel tegen wapenen. Ik kan dit allemaal vrij goed van me af laten glijden. 
Ze zeggen altijd, een vrouw is moeder van zodra ze een positieve zwangerschapstest heeft en een man wordt vader van zodra hij het kindje in handen heeft. Wel, ik vind dit een heel correcte stelling. Ik voelde m'n lichaam veranderen, terwijl dit voor mijn man heel vaag bleef van ok, ik heb het gezien op echo maar is dat er nu echt? Het bleef zo'n vaag concept natuurlijk, ik had nog geen buik of niks uiteraard. Dus voor mij voelt het inderdaad alsof ik een kindje verloren ben, terwijl dit voor mijn man helemaal anders voelt. Hij heeft het ook heel moeilijk gehad, maar nu is hij er veel minder mee bezig dan ik. Wat ik ook helemaal oké vind, uiteindelijk gaat iedereen er op zijn manier mee om. Hij steunt me wel en gaat het gesprek erover zeker niet uit de weg, wat mij dan weer goed doet.
Nu hebben we het wel een plaatsje kunnen geven hoor, 'het is wat het is' en we kunnen er toch niets aan veranderen. 23 december zal voor ons altijd een speciale betekenis hebben denk ik! 

Yres, mijn vriendin ontdekte tijdens haar termijnecho, dat haar kindje was overleden. Die is echt een flink aantal weken thuisgebleven, het verdriet zat diep. En bij de volgende zwangerschap wachtte ze tot 15 weken voordat ze het vertelde (maar had ik t al een paar weken gezien), uit angst. Toen ze overigens terugkwam op werk, bleek een andere collega hetzelfde te hebben gehad.
Wat ik je dus wil zeggen, neem de tijd om dit te verwerken. Het is niet niks, je kindje verliezen! Want je voelt je vanaf een positieve zwangerschapstest ook echt al moeder!

Chacha, snap je helemaal met dat ‘meestal’. Zal ook wel goed en gerustellend bedoeld zijn, maar uiteindelijk denk je: hoezo ben ik dan al een paar keer die uitzondering op de regel! 
Vind het ook wel fijn om er met sommige mensen over te praten, maar wel met een select groepje. Mijn eigen fam is nooit zo van het delen van hun gevoel, dus met hun zou ik niet zo snel delen. Mijn schoonouders/fam zijn daar weer heel anders in, dus wie weet vertellen we het nog wel (ze zijn nu ook op vakantie). 
Mooi hoe je het moeder-zijn hebt verwoord. Denk wel dat daar een waarheid in zit. Voor mij werd het pas ‘echt’ na de eerste echo. Voor mijn man denk ik ook. Al ben ik natuurlijk degene die het lichamelijke deel voelt, waardoor het gevoel sterker wordt. 
Lapjesendraadjes, dankjewel voor het delen van het verhaal van je vriendin. Je hebt helemaal gelijk, tijd zal de wonden helen. Ik denk alleen niet dat mijn baas zo begripvol zou zijn om mij weken thuis te laten zitten. Zij is zelf heel hard en soms wat apathisch qua emoties. Maakt bij mij ook dat ik het liever niet met haar deel. Ik wilde onze afdelingsleider erover inlichten, maar die is ook op vakantie. Maar gelukkig heb ik wel wat vrijheid met mijn werk, dus als ik het niet trek kan ik wel vaker er vandoor en bv thuis verder werken. 
Dankjewel, Elsiejoy! Hie is het nu met jou? Jij bent ook alweer in je 12e week toch? Hoe voel je je? :) 

Yres, neem je tijd en geef het een plaatsje op je eigen manier! Als je je niet comfortabel voelt om het met je baas te delen, gewoon niet doen. Als je tijd nodig hebt om thuis te blijven, doe dit dan zeker! Je hoeft zelfs niet tegen je baas te zeggen waarom, gewoon ziektebriefje is voldoende ;). Ik ben 2 weken thuis gebleven, was echt wel goed hoor. Je moet vooral zelf aanvoelen op welke manier je dit wilt doen.
Ik geef je alvast een dikke virtuele knuffel!!
Bo-Belle, hoe gaat het met de testkoorts? Ik heb me ingehouden, ga pas vrijdag terug testen denk ik om zeker te zijn!

Haha ik ook Chacha, maar meer per ongeluk. Ik had me verslapen en was zo gestrest met op tijd naar werk gaan dat ik niet heb getest, heb er al de hele dag de zenuwen van... ;) dus ik weet niet of ik het vol ga houden tot vrijdag. Zou wel beter zijn, want als het niet zo is dan zakt mn temp waarschijnlijk al vanaf donderdag/vrijdag. Misschien kan ik mezelf beheersen :) 
Hoe voel jij je verder eigenlijk Chacha? De enige 'symptomen' die ik had waren diaree en veel gevoel/rommel in onderbuik, maar beiden zijn niet aan de orde vandaag. Hmmm. 
En wat fijn ElsieJoy! Ik lees af en toe een beetje mee in jullie zwangerzijn-topic, zo fijn al die goede berichten. Geeft de bruger moed haha! 
Ben benieuwd wat de dokter zegt Burgerse, hou je ons op de hoogte?

ElsieJoy, proficiat!! Geniet ervan ;)
Bo-Belle, ik moet ook wel echt m'n best doen hoor. Zou gewoon even de tijd vooruit willen spoelen zodat ik sneller weet of het nu echt zo is of m'n lichaam me echt voor de gek houdt.
Goh, ik voel heel veel eigenlijk. Ik ben moe, wat buikpijn, last van maagzuur, pijnlijke/gevoelige borsten, en ik voel iets zitten ter hoogte van m'n lies. Dit had ik bij m'n vorige zwangerschap ook, van daar dat ik toch wel geloof in de test.. Anderzijds neem ik Utrogestan, wat innesteling zou bevorderen, maar dit geeft ook best wel wat zwangerschapssymptomen.. Dus ik ben hoopvol maar tegelijk ook bang, want de teleurstelling zou wel enorm groot zijn deze keer vrees ik :'). Heb mezelf met die test natuurlijk alleen nog maar lastiger gemaakt, had dit beter nog niet gedaan maarja, het is nu zo! Vandaar dat ik pas tegen vrijdag wil testen, maar het zal eerder donderdag worden denk ik :'). Bij onduidelijke testen kan ik er nog gaan kopen want ben thuis dan samen met m'n man.

Elsiejoy, wat fijn zeg! Bij anderen denk ik altijd: wauw de tijd vliegt voorbij! Maar dat zal voor jou wel wat trager lijken, vooral het wachten op de echo’s en nipt uitslag! ;) Super om te horen dat alles zo voorspoedig verloopt. Blijf goed voor jezelf en de kleine zorgen! 
Chacha, dankjewel! Vandaag gaat het nog wel goed. Geen tranen, dus volgens mij gaat het verwerken beetje bij beetje wel vooruit. Morgen zal wel even moeilijker worden als we naar gynaecoloog gaan voor misoprostol. En daarna zal wel helemaal geen pretje worden. Gelukkig ben ik vanaf morgen tot zondag wel vrij en mijn man is ook eerder thuis van zn werkdagen, dus dat is fijn.
Bo-Belle en Chacha, heeel veel succes met de testjes. Zou echt geweldig zijn als ze tegen vrijdag (of stiekem donderdag Haha) hartstikke positief zijn! Geeft deze burger dan ook weer goede moed ;)

Terug
Bovenaan