Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Lapjesendraadjes Wat een fijn nieuws. Altijd prettig als je niet hoeft te starten met hormonen. Hopelijk is het snel raak voor jullie! 

Soms is het toch wel eng dat je je lichaam goed kent. De afgelopen week had ik al het gevoel dat het een zware menstruatie zou gaan worden en ja hoor. Vandaag is het doorgebroken en ook meteen best veel voor mijn eerste dag. Daarnaast heb ik behoorlijke buikkrampen. Ik ken ze wel, maar de afgelopen maanden had ik ze niet meer gehad. Ik vraag me soms echt af hoe het zo kan verschillen per maand. 
De muur is vandaag een beetje afgebrokkeld. Ik wist bijna zeker dat het niet raak kon zijn, ik voelde het aan alles en toch doet het dan pijn als je het eerste bloed ziet. Ik heb eigenlijk voor mezelf besloten om het de komende maanden te laten rusten, maar ik ben bang dat het niet lukt. Ik wil eigenlijk de batterij opladen en dan in januari met goede moed naar de dokter gaan. 

Oh mttm , een virtuele knuffel vanuit hier!! Het is ook gewoon zwaar k l o t e als je gevoel waarheid wordt! Het is moeilijk om het allemaal maar te laten gebeuren, dat beroemde loslaten. Iets wat je graag wilt, is zo enorm lastig om niet over a te denken.

Bedank lapjesendraadjes, heel lief van je. 
Waar ik de afgelopen dagen best sterk was en zeker wist dat ik niet zwanger ben, ben ik nu een verdrietig hoopje. Ik weet het gewoon echt niet meer. Iedereen wordt maar zwanger en wij bleven maar met lege handen staan. Zelfs niet 1x heel even een positieve test. Op dit moment heb ik heel erg het gevoel dat wij kinderloos moeten verder gaan. Soms vraag ik me wel eens af of we dan wel samen verder moeten gaan als we geen kinderen kunnen krijgen. Maar daar denk ik dan weer liever niet aan. 
Afgelopen dagen ook weer allerlei berichten gelezen over meiden die in de eerste of tweede ronde allerlei dingen voelden. Allerlei dingen die ik afwisselend iedere maand voel. Maar een paar dagen later lees je dan dat zij wel zwanger zijn. Ik gun het ze allemaal, maar op dit moment doet het heel veel pijn. Ik heb altijd kinderen gewild, ik heb altijd geweten dat het niet bij iedereen mee zit, maar dat het je zoveel pijn kan doen, dat had ik nooit verwacht. 

Och mttm, wat ontzettend rot dat je je zo voelt. Ik voel me eigenlijk precies hetzelfde. Denk niet dat ik zwanger ben en voel me ellendig. Gister weeeer een zwangerschapsdroom, mn nichtje (die een paar jaar jonger is) kondigt haar zwangerschap aan, uur later belt het ziekenhuis hoe ik me voel een dikke week na de iui en savonds komen er vriendinnen waarvan er 1 zwanger is van een tweeling (uiteraard in 1x gelukt). Heb de hele dag met een zwasr verdrietig gevoel en hier ben ik ook heel erg bang om kansloos achter te blijven. Ik probeer me vast te houden aan iets wat mijn schoonbroer zei, die ook middels icsi zwanger zijn geraakt. Hij zij dat bijna iedereen in hun vriendengroep niet zwanger kon worden, en dat het een medisch traject is geworden. Maar dat het wél bij iedereen gelukt is! Dus hoe uitzichtloos het ook lijkt soms, het percentage mensen wat echt kindloos blijft is super klein. Je hebt nog gmedgeenisch traject gehad, niks. Dus je hebt nog zo veel kansen meis... echt waar. En voor nu een dikke knuffel!!

Ben het eens met Mandareintje, er is maar een heel klein groepje wat kinderloos achterblijft mttm. Er is echt nog hoop!! En er zijn zoveel mogelijkheden, in het ergste geval heb je een eicel of sperma van een donor nodig. De (inwendige) drempel naar een medisch traject is hoog (vond ik), maar zie daar ook niet tegenop om die uiteindelijk in januari (of misschien wel eerder?) te zetten.
Het is ook niet erg om een tijdje te zeggen 'ik ga nu een tijdje seks hebben om de seks en niet om een kindje te maken' of om een tijdje minder seks te hebben (bijv als het voor de 1 als moeten begint te voelen). Het is zo belangrijk om de connectie met je partner te houden en elkaar te laten weten hoe je je hierover voelt! Want als het een medisch traject wordt, dan kan er alleen maar meer stress bij komen en je hebt elkaar echt nodig!! 

Ik heb ondertussen zo de wens dat het bijna pijn doet. En dan zie je weer babyspam voorbij komen op je facebooktijdlijn. Dat willen wij ook!
Ik had gisteren heel helder slijm. Vanmorgen het bed weer 15 cm verplaatst en hopen hopen hopen dat dit nu ècht onze maand gaat worden. Mijn app zij 10 september eisprong dus ik hoop dinsdag vriendlief nog heel enthousiast te krijgen. 
Ronde 9, we gaan ervoor. We blijven proberen.

Terug
Bovenaan