Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@mandareintje  Wat erg vervelend,  had echt goede hoop voor je! 

Hoi, ik lees al een tijdje mee in jullie topic want ook wij zijn al een tijd bezig om zwanger te raken. Ik zit nu in ronde 13 en heb over kleine week mijn NOD. Hoop erg dat het deze keer raak is...
Wel hebben mijn vriend en ik een afspraak nu staan 17 oktober voor de gynaecoloog. Ik heb al bloed geprikt en mijn vriend moet 1 oktober zijn ding vast doen ;)
Weet iemand wat er bij zo'n 1e afspraak allemaal gevraagd en gedaan wordt? Ik vind het best wel spannend...

Ik schijn nogal een imago te hebben opgebouwd lijkt wel... Vond het eerst lastig maar zero door het feestweekend bevalt eigenlijk wel dikke prima. Snap nu wel waarom vriendlief haast niet drinkt want wat je s avonds om je heen wel niet ziet... Typisch jaarlijks feestweekend waarbij er weer vele relaties stranden en geen idee hoeveel kindjes na 9 maanden geboren worden. Maar de humor van het verhaal is dat mij vanmorgen ook al 2 maal gevraagd is door mensen met hele kleine oogjes of ik ook weer nuchter was. Ik beter dan zij! Haha. Misschien drink ik er vanavond eentje met mijn pa. Het zal vast nog niet raak zijn en anders kan een echt geen kwaad...

Aaaaah neeeee mandareintje wat rot!!! Wat oneerlijk van ons lijf :(
En knuffeltje, ik zou zeker lekker een drankje doen als je dat wilt. We hebben vanaf dat het raak is echt al een flinke taak om het beste te eten / drinken en veel te laten staan. We mogen tot die tijd echt wel een beetje blijven leven hoor :) 

Welkom Mientje!
Tijdens zo'n eerste afspraak vragen ze naar jullie gezondheid en naar jullie familiegeschiedenis (dus of er problemen met vruchtbaarheid zijn of andere ziektes die iets bij jullie zouden kunnen verklaren). Ze vragen oa naar je cycluslengte, wanneer je ovuleert, of je een pijnlijke menstruatie hebt, etc. Verder krijg je waarschijnlijk een echoscopisch onderzoek om te kijken of je eierstokken en baarmoeder eruit zien. Wat prettig dat jullie voor de afspraak al wat samples hebben moeten inleveren! Dan denk ik dat jullie ook de uitslagen krijgen misschien. En de eerste uitslagen kunnen reden geven tot vervolgonderzoek, bij jou of je partner.

Ik was even een paar dagen erg druk. Dus even iets minder hier geweest. 
Net even bijgelezen. Helaas lees ik vooral minder leuke verhalen. Jammer. Ik duim nog voor de mensen die deze maand nog kans maken. 
Bij mij blijft de teleurstelling een beetje. Elke keer als ik baby’tjes of kleine kindjes zie, krijg ik een blok in mijn keel. Nu ik dit typ, moet ik alweer bijna huilen. Ik weet het gewoon even niet meer.
Ik las dat bij veel dames de seks een moetje is geworden. Hier is dat ook wel. De originaliteit is er een beetje van af.  
Ik twijfel nu zelfs om de app te verwijderen die mijn cyclus bijhoudt. Het nadeel is dat ik dan niet helemaal weet wanneer ik ongesteld ga worden. Van de andere kant heb ik dat toch wel ongeveer in mijn hoofd en als het gaat zoals de afgelopen maanden, dan voel ik het wel aankomen. 
Wat zouden jullie doen? 

Mttm, je kunt toch ook een periode proberen hoe t voelt om niets bij te houden? Stel je voor dat je dat 3 maanden doet en je voelt je er prima bij, dan verwijder je de app toch? Ik hoop natuurlijk dat je voor die tijd zwanger bent, maar het helpt misschien als je jezelf een deadline geeft?
Ik twijfel zelf over het stoppen met temperaturen. Ik word daar de laatste week van mijn cyclus een beetje onrustig van. Als ik het aan mijn partner vraag, dan zegt hij meteen dat ik moet stoppen. Maar aan de andere kant bereidt het temperaturen me geestelijk wel voor op menstruatie. Als ik het niet doe ben ik bang dat t elke keer weer een klap is.

Terug
Bovenaan