Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@lapjesendraadjes, nee ik ben begonnen met maca poeder. Daar las ik veeeel over. Het zou vele positieve effecten hebben voor oa vruchtbaarheid man en vrouw. Bij de vrouw zorgt het vooral voor ondersteuning van de hormoon balans en vruchtbaarheid. Zorgt ook voor minder kwaaltjes tijdens menstruatie en overgang. 
En omdat eerder ongesteld worden vaak te maken kan hebben met een verschil in hormoonbalans dacht ik dat wil ik proberen. En ik moet zeggen mijn borsten beginnen vandaag pas pijn te doen 3dagen voor nod. Tot vandaag was er geen puistje te bekennen. En geen spotting 5 dagen te vroeg! 
Maar ik meen vanmorgen wel iets bruinigs gezien te hebben.... + zware borsten en een puistje... ik denk dat het de volgende ronde gaat worden..... zucht! 
Maar als dat zo is ben ik wel al blij dat het op dag 11dpo is en niet al op dag 8 of 9

Lapjesendraadjes het is niet zo zeer zeldzaam maar het is meer dat het pas een aantal jaar een 'bekende ziekte' is. Ze hebben dus eigenlijk nog geen onderzoek gedaan naar verband met niet zwanger worden. Ze zien wel dat in de groep mensen met fertiliteitsproblemen, adenomyose een voorkomende afwijking is. Maar aan de andere kant, ze hebben natuurlijk geen controlegroep van mensen die wèl snel zwanger zijn geworden (kan zomaar zijn dat die wel adenomyose hebben, maar omdat ze niet bij de gyn zijn geweest het niet is opgemerkt). 
Er is dus ook niets aan te doen, behalve menstruatie onderdrukken met hormonen of de baarmoeder verwijderen. Maar dat is dus allemaal pas voor ná een kinderwens. En inderdaad dat potje blijft een issue haha, vorige 2 keren mocht ik hem niet helpen maar gaan nu kijken of dat misschien toch wel een gunstig effect heeft.. ;) 
Hoe is het met jouw appartement afgelopen eigenlijk? Hebben jullie het gerkegen? 

Is het misschien een idee om hier ook een lijstje bij te houden met wie wat waar, ik houd namelijk niet goed meer bij wie waar nu precies in de cyclus zit en welke rondes enzo. Ikzelf houd mijn rondes niet echt bij ik zou dit aangeven in maanden maar net wat je zelf prettig vind.
ik start morgen weer met mijn letrozol en als dit weer goed aanslaat, positieve ovulatietest, weet ik mijn nod daarna.
WilKindje - 25jaar - 14e maand - 3e maand letrozol 2,5mg - NOD nog niet bekend 

Hey Mienma, ja 'helaas' is dit een drukbezocht topic :( ik tel niet echt in rondes, want we hebben het eerste jaar lang niet 'alle kansen benut' omdat we het toen nog een beetje op z'n beloop wilden laten.. maar wij gaan ook hard naar of net over de 20 hoor. 
Juli 2017 gestop met prikpil, nov 2017 weer een cyclus. Dus we tikken inmiddels de 2 jaar aan. 
Ik lees al heel lang niet meer in de nod-topics. Ik kan het gewoon écht niet aan om daar allemaal zenuwachtige verhalen te lezen en dan 'haha ja toch zwanger in de 1e ronde'. En godzijdank weten de meesten niet hoe zwaar het is om zo lang op iets te moeten wachten wat je zó graag wilt, maar er komen daar wel eens dingen voorbij waar ik echt de kriebels van krijg. 
Wat is jullie traject ook alweer? Zijn jullie onder behandeling? 
Ik hoop stiekem dat we de volgende afspraak (ruim een week na nod) hartstikke zwanger zijn, maar ja. Gister lag kreeg ik dus een echo en op de een of andere manier vond ik die lege baarmoeder echt killing. Ik dacht 'hier had gewoon een wurmpje in te zien moeten zijn' en niet zo'n eindeloos zwart vlak :( 

Vind ik wel leuk Wilkindje! Ik doe mee :) 
WilKindje – 25jaar – 14e maand – 3e maand letrozol 2,5mg – NOD nog niet bekend 
Bo-Belle - 32 jaar - 24e maand - (nog) geen medicatie - NOD 14 nov - 1e kindje 

WilKindje – 25jaar – 14e maand – 3e maand letrozol 2,5mg – NOD nog niet bekend 
Bo-Belle – 32 jaar – 24e maand – (nog) geen medicatie – NOD 14 nov – 1e kindje
Burgerse - 27 jaar - 11e maand - geen medicatie - NOD 29 oktober 

Ben nog niet ongesteld geworden, maar heb al wel de mri scan laten doen. Vanochtend 3 verschillende testen gedaan en allemaal spierwit dus denk dat dat wel genoeg zegt. Heb ook kleine puistjes en lichte steken in mijn onderbuik dus denk nog max 1 dag. 

WilKindje – 25jaar – 14e maand – 3e ronde letrozol 2,5mg – NOD nog niet bekend - 1e kindje
Bo-Belle – 32 jaar – 24e maand – (nog) geen medicatie – NOD 14 nov – 1e kindje
Burgerse – 27 jaar – 11e maand – geen medicatie – NOD 29 oktober 

Terug
Bovenaan