Heb hier weer behoorlijk wat verhalen gemist zo te zien. helaas nog geen berichten met positieve testen.
Nathlin en burgerse ondertussen al meer duidelijkheid want overtijd klinkt toch best positief.
Bo-Belle jij ook net je afspraak gehad, was dit jullie eerste afspraak of tweede? Wij hebben onze eerste afspraak achter de rug. Was eigenlijk ook niet zenuwachtig, maar meer benieuwd wat er nu allemaal zou gebeuren. De uitkomsten waren alleen wel even schrikken.
Ik heb namelijk endometriose en dat wist ik al want liep hiervoor een aantal jaar geleden al voor bij de gyn. Schrok alleen nu omdat ze het deze keer met het inwendige onderzoek zelfs kon voelen en het ook echt duidelijk op de echo te zien was. Het zit wel op een redelijk gunstige plek qua kinderwens, want het zit met name in mijn darmwand en een klein stukje achter de baarmoedermond. Om dit weg te laten halen zou dat stuk darm weggehaald moeten worden, dus dat was wel even een schok.
Toen kwam het tweede bericht, want ja de onregelmatige cyclussen die ik nu ineens heb lijken allemaal toch wel te duiden op PCOS. Zou wel een heleboel dingen verklaren, het moeilijk kunnen afvallen en snel aankomen, de mk begin maart, etc. vanmorgen dus bloedgeprikt voor de onderzoeken en over ruime 3 weken het volgende gesprek met alle uitslagen. incl. het zaadonderzoek van mijn man. Vindt het nu ineens allemaal zo'n ding worden en het hele leuke van zwanger worden is er nu gewoon een beetje af. klinkt misschien een beetje hard, maar was er echt even een beetje klaar mee na het gesprek en zat er even doorheen.
Nu alles alweer een beetje kunnen laten landen en vasthouden aan de positieve dingen. Er wordt nu gekeken wat er allemaal precies aan de hand is. De eierstokken, eileiders, baarmoeder, baarmoedermond en -slijmvlies zagen er allemaal goed uit. Dus nu wachten op de uitslagen en kijken welke route we gaan bewandelen.
Zijn er hier toevallig ook meiden die zowel endometriose als PCOS hebben. Ben benieuwd wat voor een trajecten jullie in zijn gegaan.
Dus vul mijzelf ook even aan in het onderstaande lijstje:
WilKindje – 25jaar – 14e maand – 3e ronde letrozol 2,5mg – NOD nog niet bekend – 1e kindje
Bo-Belle – 32 jaar – 24e maand – (nog) geen medicatie – NOD 14 nov – 1e kindje
Burgerse – 27 jaar – 11e maand – geen medicatie – NOD 29 oktober
fishy – 25jr – 8e maand – geen medicatie, 31/10 naar gyn, LF van 4dgn – NOD officieel 4 november – 2e kindje
NWJ – 25 jaar – ronde 13 – geen medicatie, 6 nov afspraak bij huisarts – NOD rond 16 november – 1e kindje
Farru – 29 jaar – ronde 8 – geen medicatie – NOD 2 November – 1e kindje – cyclus 28d
Zwindo– 28 jaar – 13e maand – nog geen medicatie, eind nov 2e afspraak gyn met uitslagen onderzoek – NOD ?? – 1e kindje