Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Nu de afspraak bij de huisarts staat, ben ik er weer meer mee bezig hoe graag ik een kindje wil etc. In de afgelopen maanden was ik er best wel neutraal onder met de gedachte het komt vanzelf een keer. Nu is toch de spanning wel wat terug, stel ze vinden wel iets, welke behandeling eventueel, etc. Maar dat zal ook wel logisch zijn denk ik.. 

MP  spannend he, herkenbaar. Ook weleens van die maanden gehad dat het maar niet doorzetten. Natuurlijk toch voor je hopen dat je tòch zwanger bent. 

@Mp nee nog niet. Zal morgen of op mijn verwachte nod zelf Zaterdag zijn. Dus een cyclus van 27 of 28 dagen dan (normaal altijd 28) Want spotting telt niet mee als menstruatie dus mijn lf loopt gewoon door. Alleen een eventuele innesteling is lastig als bloeden al op 8of 9dpo begint. Het hoeft niet maar kan wel zei de verloskundige. Dat is lastig inschatten omdat ze nooit weten wanneer een innesteling is. 
En aangezien dit de 3e ronde is dat ik dit zo heb voorheen echt 2 jaar een stabiele menstruatie gehad met soms 1dag voor nod wat spotting. Maar nu soms al een week van te voren. En door het temperaturen weet ik dat het geen zwangerschap is want die zou dan hoog moeten blijven en niet 0,4 graden zakken.
Scheelt wel wat testen zo want mijn lichaam geeft het zelf al ruim van te voren aan.

Ik heb inmiddels het gevoel dat ik het allemaal niet meer snap. 
DPO = days past ovulation? Dus ik had zondag mijn eisprong dus zit ik dan nu op 4DPO? Of bijvoorbeeld al 5 DPO? Wanneer is de innesteling? Ik dacht 9 DPO maar ik zie veel berichten dat mensen het bij 3 DPO al verwachten... vaag allemaal hoor! 

MienMa innestelling is meestal zo'n week na je ovulatie. Bij sommige mensen is het eerder. Je zit nu op 4 DPO. Om niet helemaal gek te worden: sommige vrouwen hebben een innestelingsbloeding en voelen steekjes, maar de MEESTE vrouwen dus niet. Alle symptomen die je voor je NOD voelt kunnen tweeledig worden uitgelegd.

Ook ik bereid me voor op menstruatie. Mijn borsten doen pijn en mijn temperatuur is al aan het zakken, ik zit nu op DPO10 en normaal gesproken wordt ik na DPO12 ongesteld. Tuurlijk kan het zondag ook nog positief testen worden, maar ik schat die kans inmiddels klein in. Ook uit zelfbescherming.

Hee dames,
gister avond werd ik toch ongesteld. Vandaag waren we bij de gyn.
inwendig echo gemaakt en te horen gekregen dat 3-6dgn LF echt wel extreem was. Hij vroeg zich af of ik dan wel een eisprong had of alleen een piek.. dat kan kennelijk.
Veel blaasjes op de eistokken (?), en PCOS beeld. Ze gaan nu een hele cyclus volgen, met echo's en bloedonderzoek.

@lapjesendraadjes: Dankjewel voor je uitleg. Aanstaande zondag kan dus innesteling zijn ook al voel ik er niks van. Ik doe precies hetzelfde als jij hoor. Niks verwachten want ook wanneer je het niet verwacht komt elke keer hard aan. 

Terug
Bovenaan