Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Hallo Maria, welkom hier! Je schrijft dat je man is getest maar jij niet? Vervelend dat je huisarts geen verwijzing wil geven. Heb je inzicht in je cyclus (weet je wanneer je eisprong is)? Vaak duurt t gemiddeld een jaar voordat je zwanger raakt, dus de kans is natuurlijk best groot dat t binnenkort raak voor je is! Ik hoop t voor je. Als je het echt heel moeilijk krijgt, kun je altijd weer terug naar je huisarts. Zeker omdat jij nog niet bent onderzocht.

Oooh nee wat vervelend Mandareintje ☹️

Lapjesendradjes: bij mij is alleen gekeken of ik een soa heb gehad maar verder niet. Ik heb wel een normale cyclus en weet ook altijd wanneer mijn eisprong is omdat ik dat heel erg voel (heel pijnlijk). Is het normaal dat ze niet verder onderzoeken als je een normale cyclus hebt of doet de huisarts dan alsnog onderzoek ook bij de vrouw? Ik heb wel aangegeven dat ik zo'n extreem pijnlijke ovulatie heb en dat vreemd vind, maar hij gaf aan dat dat normaal is. 

Oh nee, Mandareintje. Wat balen zeg?.
Hier ook na een cyclus van 30 dagen ongesteld geworden. Ik schrok wel dat ik eigenlijk begon met hele kleine stolseltjes  en nu al een hele tijd niets meer van bloed te zien. Maar het zal vast goed komen. Geen paniek. 

Marianna: mijn huisarts ging mij met volle overtuiging uitleggen dat een LF van 4 dagen écht geen probleem hoeft te zijn. 
Ik ben doorverwezen op grond van menstruatie probleen, maar bij het eerste gesprek bij de gyn zei die al snel; hier komt dus ook fertiliteit aan te pas en een LF van 4 dagen is NIET oké. 
Misschien kan je je, als je het echt niet trekt, melden onder de noemer van menstruatieklachten? 

Marianne, wat Fishy zegt.
Als jij extreem last hebt van je eisprong, is dat t waard om te onderzoeken! Zeker als je al meer dan een jaar bezig bent zonder resultaat. Onderzoeken of je chlamydia hebt (gehad), is standaard want dat kan je vruchtbaarheid beinvloeden. Een onderzoek bij de gynaecoloog geeft inzicht hoe je eierstokken en baarmoeder eruit zien. Dat kan vaak een hoop verklaren. Daarnaast krijg je dan ook een bloedonderzoek om je hormoonwaarden vast te stellen. 

Hier ook weer een tegenvaller deze maand. Ik had er al niet zoveel hoop op, totdat ik gisteren een beetje lichtroze/bruin had (sorry tmi). Ik had exact die kleur toen ik zwanger was ook gehad en zit nu op 11 dpo. Meestal wordt ik tussen de 12-14dpo ongesteld. Ben ook een beetje misselijk, milde buikpijn, heb rugpijn, last van mijn darmen en heb de afgelopen nacht ontiegelijk slecht geslapen. Alles komt overeen met de vorige keer. Behalve dan die positieve test, want mijn test van zojuist was witter dan wit. Had vanmorgen ook een early testje gedaan met hetzelfde sample en daarop was heel gemeen een indroger zichtbaar. Tweede test laat er geen twijfel over mogelijk: super wit. 
Zo erg balen! Nu maar afwachten tot de menstruatie er weer is. En de volgende x beter mijn best proberen doen om niet eerder te testen! 

Terug
Bovenaan