Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

Dankjewel dames! Het kwam zeker even binnen.
we weten nu idd wel waaraan en waaraf. Bij elke zwangerschap 1/4 kans dat de afwijking zich herhaalt. Ik vermoed dat IVF voor ons de beste oplossing zal zijn, aangezien ze de embryo's testen voor terugplaatsing. Nooit gedacht dat dit mijn traject ging worden, maar de wens voor een kindje is zoooo groot! 
Ik heb ook gisterenavond en deze ochtend 4 tabletten cytotec ingenomen, maar ik merk er nog niet veel van. Heeft er iemand ervaring mee? Ik vrees dat een 3e curretage zich aandringt.. 

Chacha, jeetje wat heftig! Nu jullie weten wat eventueel de oorzaak kan zijn geeft dat misschien wel wat hoop voor de toekomst? Heel veel sterkte komende tijd! 

Ik heb vandaag besloten me in te schrijven voor een postmaster opleiding die ik naast mn werk zal gaan volgen. Ik hoop en denk dat ik wat minder zal nadenken over dat t opnieuw zwanger worden tot op heden niet lukt omdat ik t druk genoeg ga hebben met andere dingen:)

ChaCha, volgens mij doet niet elk ziekenhuis aan het genetisch testen van de embryo's hoor. Dus zoek dat ajb goed uit van te voren (zal je ongetwijfeld doen). Bij onze kliniek doen ze het niet. 

Lapjesendraadjes, volgens mijn gynaecoloog zouden wij sowieso in aanmerking komen voor pre-implantatie diagnostiek aangezien wij beiden drager zijn van een niet-levensvatbare afwijking. Dit is aangetoond na genetisch onderzoek, dan zouden ze toch wel heel gemeen zijn om dit niet te doen toch? Ik vermoed dat ze ons ook wel sowieso zullen doorverwijzen naar een kliniek die dit wel doen. Maar bedankt voor de info, zeker iets om op te letten!
cytotec heeft nog steeds geen effect.. Ik had vorige week meer menstruatiekrampen dan nu ?

Balen  chacha dat je nog niks merkt van de cytotec...nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb dus ook niet weet binnen hoeveel tijd het zou moeten werken maar je wilt hoe dan ook er gewoon snel vanaf zijn... En niet weer een curretage ondergaan natuurlijk... Hoop dat het alsnog aanslaat!
Mag ik trouwens wat anders vragen, ze hebben bij jullie toch al eerder genetisch onderzoek gedaan waar niks uitkwam? (Hoop niet dat ik je in de war haal met iemand anders) weet je hoe het kan dat ze nu wel hebben gevonden dat jullie allebei drager zijn? Was dit een ander, aanvullend onderzoek? Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik dit..

Klopt idd Bo-Belle, dit was bij ons ook ?. Bij de eerste zwangerschap is er trisomie 18 gevonden bij ons kindje, dus testen ze ook alleen voor dragerschap van trisomie 17. Deze keer was het enkel anencefalie en hebben ze dus onderzoek gedaan naar een specifiek gen dat een verhoogde kans geeft op anencefalie. Gewoon balen dat we net allebei drager zijn, want als het maar bij 1 van ons zou zijn, is er eigenlijk geen probleem (dan kan je enkel dragerschap doorgeven).

Terug
Bovenaan