Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

PippaLotta mijn man reageert precies hetzelfde. Aan de ene kant wel fijn, want stel je voor dat hij ook zou piekeren. Dan zou ik nog ongeruster zijn. 
Chariss natuurlijk mag je meepraten! Of het nou ronde 5 of 6 is. Ik wilde graag praten met vrouwen voor wie het niet vanzelfsprekend is om snel zwanger te raken. Ik hoop voor je dat het toch raak is! 
Joena gefeliciteerd! Jouw verhaal geeft hoop. Geniet ervan! Helaas kan ik niet genieten van een negatieve test elke keer.. Mijn man en ik zijn er echt klaar voor en willen zo graag! 
ElseyJoy, wat een mooie tip 'je gedachten vriendelijker formuleren'. Daar kan ik iets mee :) Wat naar dat je zo snel in de medische molen bent beland. Ik hoop dat het snel raak is voor je. Ik heb gelezen dat veel vrouwen na een HSG zwanger raken. Schijnt dat de olie alles goed doorspoelt.. 
BabyAD Wat heftig allemaal. Maar goed dat je een afspraak hebt staan. Dat geeft hopelijk een beetje rust. Ik hoop dat het raak is voor je en dat de afspraak niet eens hoeft door te gaan!
Vogeltje wat spannend. Nog even wachten. Hoop het zo! Laat je het weten? 
Ixxomi ik snap je helemaal. Ik kan zelf ook niks met het loslaten advies. Hoe moet ik het loslaten als ik elke dag foliumzuur slik? Ik slilk het nu al een halfjaar :(  

@Pippalotta;
bedankt voor je reactie! 
Klopt vrij snel doorverwezen, nu moet ik heel eerlijk toegeven dat ik heb aangegeven dat we al 1 jaar bezig zijn. Maar ja tegen die tijd dat ik terecht kan, is het misschien wel ronde 11. Verder geen medische geschiedenis. Hoop eerlijk gezegd dat de afspraak niet door hoeft te gaan ja. Haha!

Hallo dames,
Graag zou ik mee willen schrijven met jullie..
Ik ben in juli gestopt met de pil en daarna had ik varierende cyclussen (35-46-49-36-32). Met behulp van teunisbloemolie mn cyclus korter gekregen. Ik heb op 14 februari wss mijn eisprong gehad dus zit nu in de wachtweken van de 6e ronde.
X Kaatje

Hoi
Ik ben in mei gestopt en heb lange cyclussen. (38-39-43-53-39 en momenteel zit ik op dag 52) 
Ben het wachten wel een beetje zat. Ben al na de ha geweest en doorverwezen naar de gynaecoloog. Kan daar pas 15 maart terecht. 

Hallo dames 
Ik ben in mei gestopt met de pil. Tot nu toe 2x ongesteld geworden. Na de ontrekkingsbloeding. Dus mijn cyclus is een chaos. Heb de app mijn kalander om alles bij te houden. Heb de eerste 3/4 maanden veel last gehad van het ontpillen, maar nu word ik toch een beetje wanhopig. Als ik het zo kan noemen. 
Iedereen zegt steeds je moet wachten tot je een jaar bezig bent en dan naar de huisarts gaan, maar het liefste wil ik nu al gaan. En zoals kriebelbeestje al zegt de afspraak bij de gynaecoloog kan ook nog even duren. 
Wat zouden jullie doen? Nu toch al een afspraak maken of nog wachten? En als jullie een afspraak hebben, zou je je man meenemen? 

Ik zou net als kriebelbeestje nu al een verwijzing vragen.. Ik weet dat het ziekenhuis bij mij een wachhtijd van minimaal 8 weken heeft. Dus daar ga ik ook rekening mee houden als ik al bijna een jaar probeer.

Hier al bijna 4 jaar zonder anti conceptie. Vorig jaar augustus een miskraam gehad. We hebben wel een verwijzing voor IUI, maar hoop nog steeds via de normale weg zwanger te worden.
Zowel ik als mijn man zijn de hele molen door geweest en hebben diverse hormoonkuren gedaan, maar zonder succes. 
Soms overheerst het alles en soms speelt het even niet. Ik ken onderhand iedere emotie en heb zo vaak gedacht zwanger te zijn. Je lichaam kan je zo ontzettend in de maling nemen. Het is ontzettend moeilijk, maar ik ben van mening dat je toch moet proberen los te laten. Zo werd ik in augustus ook zwanger. Maar goed sindsdien speelt het weer volop dus makkelijker gezegd als gedaan!
Nu 6 dagen overtijd maar afgelopen zondag negatieve test. Wel al een week gerommel in mijn onderbuik en hele vreemde afscheiding veel en slijmerig. Afwachten maar! Ik wens iedereen hier in ieder geval heel veel succes en af en toe even lekker van je af tikken! Keep your hopes up!

Terug
Bovenaan