Voor wie na een halfjaar nog niet zwanger is

@Ikbendoutzen
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en zag dat je een eerste onderzoek gehad hebt.. Mijne staat aan het einde van deze maand ook gepland i.v.m. zeer onregelmatige cyclus en inmiddels al bijna 11 maanden verder. Hoe vond je de rest van de onderzoeken? Weet niet wat ik ervan moet verwachten. 

Ikbendoutzen: ik heb ook een HSG gehad en vond het reuze meevallen. Stel je hebt een blokkade, dan kan die maar beter snel verholpen zijn toch? Ik zou er persoonlijke juist blij mee zijn. Na een HSG heb je ook een hogere kans op zwangerschap. 
Ik zit nu op cd2 en heb maandag de eerste echo. Ben erg benieuwd hoe ik op het prikken reageer, daar begin ik morgen mee. Ik verwacht dat mijn punctie over (een kleine) 2 weken zal zijn. Wij lopen in Duitsland en gelukkig doen ze dat daar standaard met een roesje. Dus daar ben ik niet zo bang voor. Vind de opbrengst spannender!

Mandareintje dat is inderdaad spannend zeg, heb je goede hoop? Hoe voel je je onder de hormonen?  Niks wijst bij mij op blokkades, alles wijst op hormonale disbalansen, dus ik laat dat liever eerst uitzoeken en behandelen,  voelt anders bertje alsof je maar random aan vanalles wordt onderworpen. Ik heb nog letterlijk geen 1 kans gehad om zwanfer te worden in 12 maanden tijd door mijn cyclus, dus ik wil eerst kijken of ik met cyclus wellicht wel zwanger raak. 

Zwindo, ja klopt, bij mij op cyclusdag 1 testen en ik moet komende maandag ook testen, hopen dat ik dan niet al ongesteld ben want dan kunnen we weer 40 a 50 dagen wachten en daar heb ik echt geen zin in! Ja hsg wel snel he?! Is niks wat wijst op obstructie. 

Dreamer welkom! Zitten we zo ongeveer in hetzelfde schuitje, hoe is je cyclus opgebouwd? Lang? En je luteale fase?  Hoe het bij mij ging, ik moest eerst naar de gyn, daar kreeg ik een kort gesprek en een inwendige echo. Daarna doorgestuurd naar fertiliteitsarts, daar vandaag uitgebreid gesprek, vragenlijst ingevuld , een inwendige echo weer en dus nu voor bloedonderzoek en spermaonderzoek. En dan over dikke week weer afspraak, resultaten worden dan besproken en plan bepaald. 

Wauw ikbendoutzen wat kan je snel weer terecht! Ik moet hier steeds een maand wachten heb 16 december gebeld om een afspraak te maken en kon dus pas de 16e terecht. Het wachten op de uitslagen of om te horen dat er misschien nog andere onderzoeken nodig gaan zijn vindt ik echt het ergste. Onze eerste afspraak bij het fertiliteitscentrum was eind oktober tot nu toe dus nog steeds niet veel duidelijkheid. 
Dreamer hier in oktober eerste afspraak en onderzoeken gehad. Houdt ook rekening met een eendenbek. Hiermee kijken ze dan even naar de baarmoedermond en indien je nog nooit of een poos geleden een uitstrijkje hebt gehad kan het zijn dat ze dit ook gelijk doen. Zelf vindt ik die eendenbek en het uitstrijkje het vervelendste. Nou moet ik wel zeggen dat ze bij mij wel ook ruim een half uur ofzo bezig is geweest met de inwendige echo. Dit kwam wel omdat ik had aangegeven al voor endometriose bij de gyn te hebben gelopen waardoor ze daar extra naar opzoek ging. Uiteindelijk ook nog een 2e gyn bijgehaald om te bevestigen wat ze had gezien. Bij mij voelde het daardoor naderhand een paar dagen wat beurs in mn onderbuik, maar tijdens eerdere inwendige echo's heb ik daar geen last van gehad. Belangrijkste is je gewoon zoveel mogelijk proberen te ontspannen.

Zwindo  wat vervelend dat je niet eerder terecht kunt, als je erop aandringt ook niet? Dat wachten is echt vreselijk, en helaas bij dit hele gebeuren heb je ook geen zekerheden. Krijg je de 16e uitslagen? 

@ikbendoutzen
Ben eind maart gestopt met de pil en mn cyclussen waren 34 - 21 - 48 - 87 - 38 - 51.. Heb ik mn cyclus van 38 een duidelijk positievr ovulatietest gehad en een LF van 13 dagen..
Dus na oud&nieuw besloten de huisarts te bellen en die zorgde er eigenlijk direct voor dat er een verwijzing naar de gynaecoloog klaar zou liggen.
Oh ik dacht dat ze de vragenlijsten, echo en bloed onderzoek allemaal misschien in één afspraak deden. Ben benieuwd !
Bedankt voor je uitgebreide antwoord en ben benieuwd wat er uit je onderzoeken komt.
@Zwindo
Ben in april nog geweest voor uitstrijkje ivm bevolkingsonderzoek.. Dat was toen geen pretje (ze konden het niet makkelijk vinden) maar weet wat ik er van kan verwachten. Wat vervelend dat jij er zo'n last van gehad hebt!
We wachten het maar weer af (zijn de meeste onderhand wel goed in geworden  dat ellendige wachten.... )

Ik heb vandaag bij mijn collega duidelijk gemaakt dat ik echt oprecht heel blij voor hem ben. Ik zag hem namelijk worstelen toen hij vandaag al begon over welke dag hij zou opnemen als ouderschapsverlof. En het was gewoonweg bijna ontroerend om de opluchting te zien, nadat ik het hem had gezegd. Een andere collega had ook al gevraagd of ik het niet vervelend vond om het over baby's te hebben. Zo heel af en toe vind ik de houding om mij proberen te ontzien wel echt vervelend. Maar goed, ik ben er van overtuigd dat ze groot feest gaan vieren als het bij mij lukt hahaha

Lapjesendraadjes wat goed zeg! En zo lief van je dat je oprecht blij voor hem kan zijn, ondanks dat zij eerder begonnen zijn, en hoe moeilijk dat kan zijn. En ja natuurlijk gaan zij voor jou ook een groot feestje vieren!! Zij willen ook heus niets liever dan dat het snel lukt. 
Ikbendoutzen ik begin morgen pas met prikken, maar we hebben ook 5x IUI gedaan met hormonen (andere, en vele lichtere) en daar had ik 0 last van. 

Terug
Bovenaan